2012-11-05, 07:47
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På samma sätt som att "Rättvisa" = "Sista utvägen för att kunna roffa åt mig det jag inte kan på annat sätt."
Reclaim = återta eller återerövra

I vänsterns fall något man inte har krav på.
Citera
2012-11-05, 17:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En återkommande media-myt är ju den om det enorma antalet högutbildade invandrare som kör taxi. Jag vill här inflika ett nytt inlägg i PK-parlören.

"Högutbildade invandrade taxichaufförer" = "Högutbildade Svenska taxichaufförer"

I varje fall om man skall tro att situationen i Sverige ser ungefär likadan ut som i Danmark, vilket förmodligen är fallet.
En ny forskningsrapport visar att det är tre gånger vanligare med en högutbildad etnisk Dansk buss- eller taxichaufför än en motsvarande invandrad.

Det visade sig att 2009 fanns det 65 högutbildade invandrar-chaffisar i Köpenhamn, medan det fanns 211 etniska Danska motsvarigheter.

Så dels är myten nu punkterad & dels verkar det ju röra sig om så få personer att det i vilket fall som helst är ett försumbart fenomen.

Spara länken till artikeln & slå i skallen på alla nyttiga idioter som försöker sig på att odla taximyten i fortsättningen.

Tack & hej för den myten.
Citera
2012-11-05, 17:35
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Så dels är myten nu punkterad & dels verkar det ju röra sig om så få personer att det i vilket fall som helst är ett försumbart fenomen.

Man kan nog egentligen fundera över om det ens är ett försumbart fenomen? Finns det överhuvudtaget invandrade civilingenjörer, läkare och fysiker bakom rattarna i taxibilarna? Jag tvivlar.

Är det någon som synat Sahlin och Romson?
Citera
2012-11-05, 21:44
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
En återkommande media-myt är ju den om det enorma antalet högutbildade invandrare som kör taxi. Jag vill här inflika ett nytt inlägg i PK-parlören.

"Högutbildade invandrade taxichaufförer" = "Högutbildade Svenska taxichaufförer"

I varje fall om man skall tro att situationen i Sverige ser ungefär likadan ut som i Danmark, vilket förmodligen är fallet.
En ny forskningsrapport visar att det är tre gånger vanligare med en högutbildad etnisk Dansk buss- eller taxichaufför än en motsvarande invandrad.

Det visade sig att 2009 fanns det 65 högutbildade invandrar-chaffisar i Köpenhamn, medan det fanns 211 etniska Danska motsvarigheter.

Spara länken till artikeln & slå i skallen på alla nyttiga idioter som försöker sig på att odla taximyten i fortsättningen.

Som med allting annat rörande invandrare som på något sätt sköter sig, jobbar, osv, så måste man ställa den obligatoriska frågan: Vilka invandrare? Vilken etnicitet?

Vi har ju även myten om att så jättemånga läkare, osv i Sveriges sjukvård är invandrare, men är det någon som sagt vilken etnicitet eller iaf vilket ursprungsland dessa invandrare är ifrån? Är dessa invandrarläkare vita västerlänningar eller östasiater, eller är de mellanösternfolk och afrikaner?

Som bekant har journalister och politiker inga skrupler överhuvudtaget med att vara ohederliga. De vet att med invandrare tänker alla på mellanösternfolk eller afrikaner, så om de därför berättar att västerländska invandrare är högutbildade, fast de nämner inte att det är västerlänningar utan säger bara invandrare, så är det att ohederligt vilseleda folket.
Citera
2012-11-06, 02:23
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Mycket bra iaktagelse! Påminner om något jag stötte på i ett annat forum här om dagen.

Hyresgäst = Kommunist

http://www.realisten.se/2012/11/02/k...-i-svt-debatt/
Jessica Thornström från Kommunistiska Partiet blir en politiskt obunden hyresgäst

Det där är standardförfarande för SVT Göteborg och "Debatt". Se https://www.flashback.org/t1110646 för ett ständigt växande antal exempel på "Debatts" etiketteringsuppfinningsrikedom. Det kan väl inte finnas många sektledare i SKP, KP, RKU, WTFLOL(r) och valfri jihadistorganisation som vid det här laget inte har varit med i "Debatt"-studion som hemmafru, hyresgäst, förortsbo, student o.s.v.
Citera
2012-11-06, 06:46
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Reclaim = återta eller återerövra

I vänsterns fall något man inte har krav på.
Där ser man. Jag som trodde reclaima betydde att snatta samt kasta sten och flaskor på polisen akompanjerad av s.k. housemusik.
Citera
2012-11-06, 20:49
Medlem
I följande ledarartikel i Aftonbladet förklaras att anledningen till att en majoritet av de vita männen röstar på Romney är att de är rasister.

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle15728512.ab

vit man som röstar på Romney = rasist

Det anmärkningsvärda här är att motsvarande utpekande inte sker av den majoritet svarta män som röstar på Obama.

svart man som röstar på Obama = inte rasist
Citera
2012-11-08, 09:46
Medlem
Barytons avatar
Jag är mållös!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15712047.ab

Kan någon hjälpa mig att tolka här? Vad är en Etableringslots?
Citera
2012-11-08, 10:03
Medlem
Att invandrare som är högutbildade är ju en falsk myt som hängt med i 20 år tack vare vår journalistkår. - I Dansk media är debatten 180 grader och istället förfasas man över det stora antalet lågutbildade och analfabeter bland invandrarna. I Sverige förmedlar journalistkåren däremot lydigt kulturmarxismens inbillade föreställningsvärld. Var har den kritiska journalistkåren tagit vägen?

Sanningen om läkarna redan år 2000.

Av TV Rapport fredag redan den 7 juli 2000 förmedlades ett inslag om invandrande läkare som ej fick anställning i Sverige för att "de ej hade fått lära sig språket". Slutsatsen var att Sverige gick miste om ovärderlig kompetens. En läkare från Afghanistan intervjuades också. Av inslaget i Rapport blev en vandringssägen cirkulerande i rikspressen. Sahlinskan hakade på med att "hon var trött på att åka taxi med förare som var utbildade läkare bl a de från Irak". Den korrekta bakgrunden framgår av "Nytt från Socialstyrelsen PM" nr 26, dat 7 juli, 2000 dvs. publicerat samma dag som nyhetsinslaget gavs i TV. I detta PM sägs bl.a. följande;

"Socialstyrelsen har i samarbete med AMS närmare analyserat den statistik som finns över arbetssökande läkare med utländsk utbildning som registrerats vid arbetsförmedlingarna vid en viss tidpunkt i maj 2000. Antalet arbetssökande utländska läkare var då 281. Socialstyrelsens studie syftade till att klarlägga i vilken situation dessa läkare befann sig. Om man bortser från de 27 utländska läkare som redan erhållit legitimation och således uppfyllt kompletteringskraven var mindre än 10 % (25 läkare) anställningsbara som läkare. Det stora flertalet hade inte genomgått godkänt språkprov och visat erforderlig medicinsk kompetens och var därför inte behöriga att utöva läkaryrket. För ungefär hälften återstod godkänt språkprov trots att de i många fall erhållit Socialstyrelsens kompletteringsbesked för åtskilliga år sedan. AMS statistik över arbetssökande utländska läkare blir mot denna bakgrund något missvisande. Läkare som registrerar sig på arbetsförmedlingen som arbetssökande gör det också av andra skäl än att få arbete som läkare. De inser förmodligen att de inte är anställningsbara som läkare men måste registrera sig för att komma i åtnjutande av exempelvis utbildningsbidrag".

Flertalet aspiranter hade sålunda ej genomgått godkänt språkprov och visat erforderlig medicinisk kompetens. I analogi med körkortslösa taxiförare kan ej läkare som saknar legitimation släppas ut på våra sjukhus vilket kan antas att även Mona Sahlin har viss förståelse för. Åtminstone jag vill inte behandlas av läkare utan legitimation, erforderlig kompetens och erfarenhet. Men det kan ju finnas dom som hyser annan uppfattning om detta. Så går det till när lögner sprids och rullar vidare under lång tid. Avslutningsvis kan man fråga sig om inte Irak behöver sina läkare bättre än vad Sverige gör. Detta återspeglar istället på ett bra sätt den akademiska standard som anländer. Även om Mona så gärna vill se annat. Sannolikheten att ens någon invandrad läkare kör taxi är faktiskt obefintlig, att Mona uppfattar att hon stöter på dem gång på gång tyder på någon form av sjukdom och/eller hjärntvätt. Eller så är hon bara DN-skadad.

- "Jag är så trött på att åka taxi med läkare" - Mona Sahlin, numera odemokratiskt placerad styrelseledamot för Expo.
Citera
2012-11-08, 10:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Etableringslots = Nödhjälpsarbete för att hindra att arbetslösa socionomer blir utförsäkrade.

Ungefär så är min tolkning.
Citera
2012-11-08, 10:10
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Etableringslots = Nödhjälpsarbete för att hindra att arbetslösa socionomer blir utförsäkrade.

Ungefär så är min tolkning.

Tack för hjälpen! (Det var vad jag befarade.)
Citera
2012-11-08, 11:44
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Jag är mållös!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15712047.ab

Kan någon hjälpa mig att tolka här? Vad är en Etableringslots?

Etableringslots = hjälper nyanlända kärnfysiker att bli diskare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in