Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-08, 15:11
  #2425
Medlem
Fula Gubbens avatar
Fick vi någonsin fram en översättning av "nystartzoner" till normalt språk? Vad säger panelen?
Citera
2012-11-08, 15:22
  #2426
Medlem
Enoch.Thulins avatar
"nystartzoner" = "laglöst område där man ändå inte får in någon skatt"
Citera
2012-11-08, 15:26
  #2427
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Jag är mållös!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15712047.ab

Kan någon hjälpa mig att tolka här? Vad är en Etableringslots?
Etableringslots = Svenska skattepengar går till att ge invandrare arbete, ännu ett i raden av att favorisera icke-svenskar, dvs diskriminera svenskar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Fick vi någonsin fram en översättning av "nystartzoner" till normalt språk? Vad säger panelen?
Nystartzoner = Regeringen skapar svarta hål i mörkerfolksförorter dit de skyfflar iväg pengarna de tar från svenskarna genom skatten

Allt frid och fröjd i staten Sverige, svenskarna ska ju inte få ha sina jobbinkomster heller, att svenskar skulle få behålla sina pengar är ju nästan rasistiskt!
Citera
2012-11-08, 16:14
  #2428
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Jag är mållös!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15712047.ab

Kan någon hjälpa mig att tolka här? Vad är en Etableringslots?
Skulle chansa på att lots är det lokala (Eller kanske nya) ordet för "coach"
En etableringslots skall väl alltså hjälpa dessa nysvenskar att komma igång i samhället (Sisyfosarbete?), genom att guida dem rätt.

vad det egentligen innebär vet jag inte. Men jag misstänker att de får agera God man och diverse andra ombudsuppgifter åt dem. Och så jäkla etablerade blir de nog inte heller.
Citera
2012-11-08, 19:32
  #2429
Medlem
Fula Gubbens avatar
Etableringslots = halvny kulturberikare lär sina nyanlända landsmän hur man utnyttjar luckorna i det svenska bidragssystemet maximalt.

Dvs samma sak som när orcher ges ett riktigt jobb som handläggare eller tolk, och därefter ägnar sig åt att systematiskt gynna sina klan-kusiner. Vore bättre med en chimpans på jobbet istället, djur är hederliga.

Nystartzon = nya möjligheter att söka flummiga bidrag som håller myglande kulturberikare lugna några år till innan hela systemet kollapsar.
Citera
2012-11-08, 19:34
  #2430
Medlem
Herostratoss avatar
etableringslots = politisk humbug som syftar till att dels ge det asylindustrella komplexet ännu ett sätt att mjölka skattebetalarna på pengar, dels syftar till att påskina att det går att hitta vettig sysselsättning till inavlade analfabeter som ändå inte vill arbeta
Citera
2012-11-08, 20:04
  #2431
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"nystartzoner" = "laglöst område där man ändå inte får in någon skatt"


=Södertälje och dess uppmärksammade nätverk vars rättegång figurerar i media såsom en återkommande såpopera?
Citera
2012-11-09, 09:33
  #2432
Medlem
Enoch.Thulins avatar
DagensPS gör vi en spaning.

"Hatattack" = "Kritik mot det som vänstern gillar"

Det känns lite som om "Hatattack" har uppfunnits av samma person som skapade "Dödsknark" & "Mördarbakterie".
Citera
2012-11-09, 12:05
  #2433
Medlem
Herostratoss avatar
Detta har säkert varit uppe på tapeten tidigare, men bara utifall:

utsatta områden = områden utsatta för massinvandring
Citera
2012-11-09, 12:59
  #2434
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
DagensPS gör vi en spaning.

"Hatattack" = "Kritik mot det som vänstern gillar"

Det känns lite som om "Hatattack" har uppfunnits av samma person som skapade "Dödsknark" & "Mördarbakterie".
Hatattacken funkar även precis lika bra tvärtom.
Kritik = Hat och och lynchstämning mot något som vänstern ogillar.
Jag minns en tydlig rubrik i början av Obamas presidentperiod för ca fyra år sen. Folk demonstrerade och någon av drakarna skrek ut "Hatet mot Obama" Hade dock exakt samma scenario hänt ett år tidigare, så hade rubriken varit "Kritiken mot Bush"
Citera
2012-11-09, 17:48
  #2435
Medlem
Hörde just en ny på nyheterna "främlingsosäkerhet".
Citera
2012-11-09, 23:56
  #2436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Hörde just en ny på nyheterna "främlingsosäkerhet".

Intressant. Jag sökte på det och fann bara 14 träffar i Google. "främlingsosäkerhet" - Jag gissar på att det blir det nya trendordet.

https://www.google.se/#hl=sv&safe=of...w=1280&bih=808
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback