2012-09-25, 23:07
Medlem
NS_14s avatar
Otroligt förresten att det var Åsa "jag-grät-när-Berlinmuren-föll" Linderborg på Aftonbladet som var den sansade rösten i "Tintinhärvan".

Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Jag ser det snarare som ett sätt att bryta ned vitas ekonomiska trygghet, deras trygghet för egendom och även deras trygghet på gatan men mest av allt för deras söner och döttrar vars skolor ska tvingas ta emot mörkerfolken.

Jag säger inte emot dig . Det är lite vad jag syftar på också. Hade det varit en strikt marxistisk politik är jag säker på att makthavarna hade nöjt sig med att "utjämna klassklyftorna" mellan svenskar och icke-vita (vilket innebär att svenskar skall ha det lika dåligt) men jag menar att alliansen vill gå steget längre. Först avslutar man vänsterns projekt att bryta ned vitas ekonomiska trygghet, bibehåller vita i en egendomslöshet och låter icke-vita avancera i hierarkin. En omvänd klasspolitik alltså. Den utvecklingen tycker jag är ganska tydlig när man i en stenhård arbetsmarknadskonkurrens ger olika förturer som instegsjobb, lärlingssystemet, finansierade körkort, subventionerat studielån samtidigt som man inte lyfter ett finger för att knäcka ungdomsarbetslösheten och låter svenska ungdomar konkurrera på samma villkor som svenska vuxna. Om Socialdemokratin förlitade sig på importerat röstboskap så går Alliansen ännu längre och riktar in sig på att höja deras ställning.

Citat:
Åtgärder efterlyses mot rasism inom sjukvården

Noterar att texten intill den bilden handlar om att "papperslösa" skall erhålla akut och nödvändig vård. Jag vill gärna tro att i den bästa av världar så reagerar doktorer och sköterskor negativt när det i vårdköernas Sverige vaggar in brigader av papperslösa med koögon och sju laktristroll i släptåg. Någonstans klickar väl behovet att känna sig världsbäst i godhet mot när godheten riskerar att krocka med sin egen verklighet. Någonstans väcks väl en tanke på att det kan vara ens egna barn, anhöriga osv. som fastnar i köerna och inte får samma förtur. Kanske handlar det om vissa pensionärers krav att bli behandlade av svenskar/svensktalande? Reportaget som avslöjade att det hängde mörkhyllta doktorer med självcertifierade läkarlicenser över kirurgbordet? Tveka inte på våra påhittiga journalisters förmåga att få tankar som leder till stöveltramp bara i ett väntum.
Senast redigerad av NS_14 2012-09-25 kl. 23:12.
Citera
2012-09-27, 10:45
Medlem
Pörrs avatar
Denna är ju alltför uppenbar för att inte tas upp. Tintinturkens tjat om fördjupning ska alltså förstås som följer.

Fördjupning = censurering eller utrensning av klassisk västerlänsk litteratur

http://www.svtplay.se/klipp/312852/b...in-rensas-bort
Citera
2012-09-27, 11:05
Medlem
Cheetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Denna är ju alltför uppenbar för att inte tas upp. Tintinturkens tjat om fördjupning ska alltså förstås som följer.

Fördjupning = censurering eller utrensning av klassisk västerlänsk litteratur

http://www.svtplay.se/klipp/312852/b...in-rensas-bort

Jag har hela tiden översatt Tintinturkens tjatiga fördjupning som islamisering.
Men det var väl ungefär det du skrev.
Citera
2012-09-27, 11:11
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeta
Jag har hela tiden översatt Tintinturkens tjatiga fördjupning som islamisering.
Men det var väl ungefär det du skrev.

Jo, det är väl i praktiken samma sak.

Det enda man kunde förstå av smörjan som han hann bräka ut under dessa fyra minuter var i vart fall att någon fördjupning så som ordet traditionellt har använts i svenska språket var det knappast tal om.
Citera
2012-09-29, 13:35
Medlem
Miljöpartiet vill införa en särskild skatteminskning för ensamstående föräldrar, enligt ett förslag som presenteras nästa vecka. Skatteminskningen ska utgå med 5 000 kronor om året till vardera av de separerade föräldrarna – så länge de bor ensamma.

Citat:
– Vi oroas över att barnfattigdomen och att de ekonomiska klyftorna i Sverige ökar och vi ser att ensamstående föräldrar är en grupp som har halkat efter under lång tid. Därför föreslår vi ett skatteavdrag som går just till ensamstående föräldrar, säger Per Bolund, politisk talesperson för Miljöpartiet.

= Kärnfamiljen måste krossas.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5289569

Citera
2012-09-29, 14:35
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukranian-boy
Miljöpartiet vill införa en särskild skatteminskning för ensamstående föräldrar, enligt ett förslag som presenteras nästa vecka. Skatteminskningen ska utgå med 5 000 kronor om året till vardera av de separerade föräldrarna – så länge de bor ensamma.

Agendan med reformen visar sig också direkt, anledningen till att införa detta är inte att ensamstående föräldrar ska få det lite bättre ekonomiskt, utan anledning är pga "jämställdhet"
Citat:
Han vänder sig också mot tanken på att detta förslag pekar ut fattiga ensamstående kvinnor som en problemgrupp.

– Nej tvärtom. Det här kommer göra att det blir lättare för män att ta ett ekonomiskt ansvar och också ha barnen boende hos sig. Vi tror att det här är en viktig jämställdhetsreform.
Och vi vet ju alla vad jämställdhet innebär förutom att krossa "den förtryckande kärnfamiljen" och "den förtryckande heteronormen", nämligen att bryta ned vita människor, och i synnerhet vita män då som vi ser så skriver de endast om att det är synd om kvinnorna och kvinnor ska gynnas, som vanligt med MPs och resten av etablissemangets feminism.

I ett sansat Sverige bör det ju vara kärnfamiljen som får skattelättnader, och inte tvärtom, införa incitament för att den krossas.
Citera
2012-09-29, 14:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Agendan med reformen visar sig också direkt, anledningen till att införa detta är inte att ensamstående föräldrar ska få det lite bättre ekonomiskt, utan anledning är pga "jämställdhet"

Och vi vet ju alla vad jämställdhet innebär förutom att krossa "den förtryckande kärnfamiljen" och "den förtryckande heteronormen", nämligen att bryta ned vita människor, och i synnerhet vita män då som vi ser så skriver de endast om att det är synd om kvinnorna och kvinnor ska gynnas, som vanligt med MPs och resten av etablissemangets feminism.

I ett sansat Sverige bör det ju vara kärnfamiljen som får skattelättnader, och inte tvärtom, införa incitament för att den krossas.
Bara ytterligare ett incitament för skabbiga WT-kärringar i mysbyxor att skaffa ännu fler barn med 7 olika fäder, för att sedan kunna försörja sig på bidrag.
Citera
2012-09-29, 19:58
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukranian-boy

Skatteavdrag = Statlig belöning för relationsoduglighet och bristande familjebildningsförmåga.

(Själv vill jag ersätta barnbidraget med ett familjeavdrag som enbart skall kunna göras när man och kvinna är gifta med varandra och har gemensamma barn.)
Citera
2012-09-29, 19:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bara ytterligare ett incitament för skabbiga WT-kärringar i mysbyxor att skaffa ännu fler barn med 7 olika fäder, för att sedan kunna försörja sig på bidrag.

Eller för vi-vet-vilka att vara officiellt skilda, men i verkligheten sammanboende och gifta enligt andra regler.
Citera
2012-09-29, 22:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Eller för vi-vet-vilka att vara officiellt skilda, men i verkligheten sammanboende och gifta enligt andra regler.
Även det är givetvis en faktor i sammanhanget.
Citera
2012-09-29, 22:47
Medlem
Flyttas = rensas ut och censureras.

Göra vägen längre = rensas ut och censureras.

Göran Greider förklarar själv sin propaganda-vokabulär, och lyckas än en gång klämma in Breivik:
Citat:
Vad skulle vi ta oss till om Anders Behring Breivik skrev en barnbok som plötsligt blev väldigt populär?
Halva min barndom tillbringade jag i sällskap med Tintin och Milou, kapten Haddock och Serafim Svensson, Dupondtarna och hela det fantastiska galleriet av figurer och typer. Jag älskade Tintin.

Jag hade ingen aning om och skulle inte ens ha brytt mig om att serietecknaren Hergé i början av sin karriär var rasist och högerreaktionär.
Igår morse kom beskedet att Kulturhuset i Stockholm skulle flytta Tintinböckerna från barn och ungdomsavdelningen. De skulle inte rensas ut, men flyttas. Motiveringen var att de rymmer oerhört mycket rasism. Vilket är sant.

Några timmar senare lät Kulturhuset meddela att man ändrat sig – Tintinböckerna får vara kvar. Men jag tycker nog Kulturhuset hade en poäng i sitt första beslut. Inte förbjuda – men flytta dem. Så tror jag att man måste hålla på i dessa svåra frågor: Inte förbjuda, men göra vägen längre och i bästa mer tankfull till de fördomsfulla verken.
http://www.dalademokraten.se/Opinion...a-nya-aventyr/
Citera
2012-09-29, 23:12
Medlem
NS_14s avatar
Efter gårdagens knallpulverpogrom mot den judiska synagogan i Malmö, vars omfång aldrig dementerades förrän långt senare, såg sig gammalmedia kallade att blixtinkalla en vad som felaktigt kallas "debatt" i ämnet. Dilsa Demirbag-Sten, det liberala Islamkritikalibit, var trots att skalven hördes ända till Göteborg oförsonligt len i tonen, flankerad av Bonniers utvalda från Expressen och Asylsvenskan. Tidningen Journalisten rapporterar oroligt:

Citat:
Jag vill inte peka ut araber för just det här som hänt nu, men det är i den gruppen som antisemitismen är stor. Men det finns också en islamofobi som riktar sig emot araber.

Chukri har dock ingenting emot att peka ut svenskar, och hennes roll som kulturchef garanterar ett ihopnystande av tankeprocesserna så att alla slutsatser landar i den svenska rasismen. Så här har hon skrivit tidigare:

Citat:
Visst finns det problem i Malmö, men det är också viktigt att prata om rasismen, anser hon.

– Sedan Sverige*demokraterna kom in i riksdagen riskerar det främlingsfientliga att bli rumsrent, säger Rakel Chukri.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14982045.ab

Dilsa skärper instämmande och går steget längre och hävdar att "antisemitismen" är en del av "Europas DNA":

Citat:
Med den ekonomiska krisen kommer det. Antisemitismen är nästan en del av Europas DNA. Jag oroar mig fruktansvärt för det som sker just nu i Europa. Människor i Sverige, i Malmö, är osäkra att gå på sin egen gata. Det är inte Syrien - det är här.

http://www.journalisten.se/nyheter/m...ar-misslyckats

Vad som började som ett arabiskt angrepp mot synagogan blir således en del av Europas DNA om opinionsbildarna får arbeta upp sig till rätt stämning. Såvida det inte handlar om en raffinerad konspirationsteori från svenskarnas sida förblir slutsatserna och frågorna hängande i luften. Chukri avrundar:

Citat:
Rakel Chukri var mån om att skilja mellan antisemitism, islamofobi och andra hatyttringar.

- VI bör särskilja diskussionerna annars blir det alltför trubbigt, sa hon.

http://www.journalisten.se/nyheter/m...ar-misslyckats

Trubbigt= Oanvändbart som i förbrukat. Riskerar att sammanblandas mellan olika grupper så att ingendera tappar sin exklusivitet.
Senast redigerad av NS_14 2012-09-29 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in