2012-09-14, 12:19
Medlem
Herostratoss avatar
SVD löp om ambassadkravallerna "Extremisterna triggar varandra" = Ena sidan gör en propagandafilm, andra sidan mördar och bränner ambassader.

Konstigt att inte Scorseses film "The Last Temptation of Christ" ledde till att han kallades extremist av SVD. Eller Serrano för "Piss Christ".
Citera
2012-09-14, 14:06
Medlem
Herostratoss avatar
Antingen har jag för lite att göra, eller så duggar PK-plattityderna ovanlig tätt nu:

flyktingboom = mer somalier, afghaner och syrier

Boom brukar ju användas om uppgångar i ekonomiska sektorer, IT-boom t.ex., men här är alltså själva flyktingarna något positivt. Asylindustriboom hade däremot varit ärligare.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/8-...r-flyktingboom
Senast redigerad av Herostratos 2012-09-14 kl. 14:09.
Citera
2012-09-14, 18:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag vet inte om jag förstår den här, men jag tycker mig ha sett den flera gånger senaste veckan

Medelklass = Arbetarklass

Man skriver alltså 'medelklass' när man menar vad som utan tvivel är arbetarklass, dvs industriarbetare, blue collar workers och liknande.

Vad som i så fall är 'arbetarklass' och varför man gör denna betydelseglidning låter jag förbli ett mysterium tills vidare.
Citera
2012-09-14, 18:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag vet inte om jag förstår den här, men jag tycker mig ha sett den flera gånger senaste veckan

Medelklass = Arbetarklass

Man skriver alltså 'medelklass' när man menar vad som utan tvivel är arbetarklass, dvs industriarbetare, blue collar workers och liknande.

Vad som i så fall är 'arbetarklass' och varför man gör denna betydelseglidning låter jag förbli ett mysterium tills vidare.
Min gissning är att man vill ha det till att alla som jobbar är medelklass. Begreppet arbetarklass och retoriken däromkring, skall numera reserveras åt dom som inte arbetar.
Citera
2012-09-14, 19:19
Medlem
Religionsfrihet = suga blodig barnpenis.
Citera
2012-09-14, 19:53
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Min gissning är att man vill ha det till att alla som jobbar är medelklass. Begreppet arbetarklass och retoriken däromkring, skall numera reserveras åt dom som inte arbetar.

Precis, och eftersom det arbetande hjonet i regel föredrar att få ut mer netto av sin lön skulle det alltså innebära att arbetarklassen förordade skattesänkningar, och det går ju givetvis inte. Mycket bättre att tillvita den så kallade medelklassen detta hemska tänkande.
Citera
2012-09-14, 22:52
Medlem
Cheetas avatar
Hur många gånger har vi inte läst följande uttjatade formulering? Står i varenda jävla artikel - oavsett tidning - som tar till orda om de svenska pappskallarna i Etiopien

"De valde att inte överklaga för att i stället ansöka om nåd"

Torde betyda ungefär:
Negerjävlarnas korrupta blufflagar tvingade våra journalisthjältar att erkänna sig skyldiga trots att de var oskyldiga som nyfödda lamm.
Citera
2012-09-14, 23:11
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeta
Hur många gånger har vi inte läst följande uttjatade formulering? Står i varenda jävla artikel - oavsett tidning - som tar till orda om de svenska pappskallarna i Etiopien

"De valde att inte överklaga för att i stället ansöka om nåd"

Torde betyda ungefär:
Negerjävlarnas korrupta blufflagar tvingade våra journalisthjältar att erkänna sig skyldiga trots att de var oskyldiga som nyfödda lamm.
Blufflagar? Hade du en ethiopier anlitat några paramilitära nissar och försett dessa med vapen för att ta sig in i Sverige och det utbröt eldstrid vid gränsen, hade det varit blufflagar som sedan dömde dessa?

Eller missar jag någon sarkasm här?
Citera
2012-09-14, 23:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Ja.
Citera
2012-09-14, 23:15
Medlem
Cheetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Blufflagar? Hade du en ethiopier anlitat några paramilitära nissar och försett dessa med vapen för att ta sig in i Sverige och det utbröt eldstrid vid gränsen, hade det varit blufflagar som sedan dömde dessa?

Jag tror dessvärre du missat avsikten med hela tråden.
Citera
2012-09-14, 23:30
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeta
Jag tror dessvärre du missat avsikten med hela tråden.
Nej då jag hänger med jag tänkte bara att gammelmedia aldrig skulle se på ethioperna som negerjävlar med blufflagar. Men det kanske krävs lite dubbeltänk här som jag inte har förmågan till.
Citera
2012-09-15, 01:38
Medlem
Sydsvenskan och BRÅ överslätar och förklarar pedagogiskt fördubblingen av antalet personrån för sydsvenskans läsare.

"det är mellan ungdomar" = Personrån

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...anga-personran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in