2007-05-15, 12:38
Medlem
locmans avatar
som redan nämt så är ett mycket prisvärt just Masi Amarone Costasera kostar 249 på bolaget vnr 2345... helt klart fantastiskt vin för den pengen...
Citera
2007-05-15, 13:20
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C Bildts Kostym
Tackar! Ska notera dem båda. En av dem får det bli imorgon så provar jag den andra framöver. Vad jag vet har jag inte druckit någon av dem tidigare. Namn är väl dock inte min starka sida så jag kan ha fel.

Masi gör mycket bra amaroneviner, Costasera är ett rent fynd,och Vaio Armaron (som distribueras av Masi) har en intressant historia eftersom firman Serego Alighieri som producerar vinet drivs av ättlingar till den gamle poeten Dante.

(Nu blev jag sugen på Amarone när jag skrev detta, så jag tror jag drar iväg och köper en av de där, så nu vet ni vad jag dricker ikväll också )
Citera
2007-05-15, 13:36
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
(Nu blev jag sugen på Amarone när jag skrev detta, så jag tror jag drar iväg och köper en av de där, så nu vet ni vad jag dricker ikväll också )

haha skönt o höra att man inte e ensam om dessa "ryck"
Citera
2007-05-15, 13:41
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
haha skönt o höra att man inte e ensam om dessa "ryck"

Det är nog en "åkomma" alla vinälskare har. Ibland måste man bara ha något man blir sugen på
Citera
2007-05-15, 13:57
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Det är nog en "åkomma" alla vinälskare har. Ibland måste man bara ha något man blir sugen på

så sant som det är sagt
Citera
2007-05-15, 14:04
Medlem
Roger Pontares avatar
Blir Contino ikväll, skönt elegant vin från Rioja.
Citera
2007-05-15, 15:57
Medlem
locmans avatar
tjejen kom hem med en film o en flaska trivento, (rött/argentina).. ja hade sedan tidigare planerat att koka ihop en pasta med oxfilè o grönsaker, så de e vad det får bli ikväll, underbart sällskap god mat en film och en flaska rött, blir knappast mycket bättre en tisdags kväll
Citera
2007-05-15, 23:29
Medlem
Laroches avatar
Ikväll vart det en flaska Brewer Clifton "Rio Vista" 04.
Citera
2007-05-16, 13:05
Medlem
locmans avatar
ikäll blir det rött i form av argentinska Inca (merlot) vnr6122.. någon av oss vinfanatiker här som vet något om http://www.systembolaget.se/SokDryck...3a%3a%3a%3a%3a fått en flaska av en gamal kolega.. hitta inte för mycket info på bolaget..
Citera
2007-05-16, 13:25
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
ikäll blir det rött i form av argentinska Inca (merlot) vnr6122.. någon av oss vinfanatiker här som vet något om http://www.systembolaget.se/SokDryck...3a%3a%3a%3a%3a fått en flaska av en gamal kolega.. hitta inte för mycket info på bolaget..
Mjaaa... har inte druckit den, men Classico är det bästa från Chianti, från hjärtat av distriktet. Sangiovesedruvan, som i resten av Chianti. Klassisk maträtt till är vildsvin. 2001 var en väldigt bra årgång.
Korka upp den och berätta... lär vara fruktig och koncentrerad med bra strävhet.
I filmen "Hannibal" åt ju vår glade gourmet upp en opinionsundersökares lever med en Chianti. Måste ha varit en Classico. Så lever och bondbönor funkar nog bra till. I boken drack han Amarone men det visste väl inte amerikansk biopublik vad det var.
I kväll blir det äntligen nåt gott tjut. Ingen aning om vad, ska kolla nyheterna för maj. Återkommer givetvis!
Citera
2007-05-16, 13:36
Medlem
Seamus Costellos avatar
Stopp stopp stopp förlåt!

Det var ju för fan en Vin Santo! Missade det! Undrade faktiskt varför en Classico var så dyr.
Trebbianodruvor som torkas, viss del ädelröta men minns inte hur mycket. Sött dessertvin, kommer nog smaka torkade plommon och fikon. Påminner ofta om Sauternes. Käka inte opinionsundersökarlever till det här! Drack en bra Santo för ett par veckor sen, ville inte sluta snurra på glaset eller ta upp näsan, mycket bra dessertvin. Käka goda italienska ostar till, eller söta efterrätter.
Citera
2007-05-16, 13:49
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Det var ju för fan en Vin Santo! Missade det! Undrade faktiskt varför en Classico var så dyr.
Trebbianodruvor som torkas, viss del ädelröta men minns inte hur mycket. Sött dessertvin, kommer nog smaka torkade plommon och fikon. Påminner ofta om Sauternes. Käka inte opinionsundersökarlever till det här! Drack en bra Santo för ett par veckor sen, ville inte sluta snurra på glaset eller ta upp näsan, mycket bra dessertvin. Käka goda italienska ostar till, eller söta efterrätter.

ok tack för infon... får någ bli någon halv lyxig dessert till den på söndagsklvällen tror jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in