Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Bajen fyllde sin klacksektion och vi är kända för att ha en bra klack. Lägg undan rivaliteten som du har gentemot oss (jag antar att du är AIK'are). Bajen har alltid bra tryck - hemma, borta, derbyn och andra matcher. Söderstadion är idealisk för att få bra akustik och Råsunda fungerade också bra.
Visst kommer det vara drag när AIK möter Djurgården men kommer det vara i närheten av vad de gamla arenorna kunde prestera i att återge ljudet? Jag är tveksam. Och hur ofta kommer AIK kunna fylla arenan ens i närheten av hur många som såg bandyfinalen? Jag tror inte att det är lättare att skapa bra tryck när antalet åskådare är färre. Men det kanske är dumt att bråka om detta nu. Vänta tills ni har lirat ett halvår på Friends så får vi se vad ni tycker.
Arenan är som sagt fräsch men akustiken är dålig. Ventilationen ska vi inte tala om. Jag vill påstår att bengalröken aldrig riktigt försvann under hela bandyfinalen tex.
Fast enligt mig var inte stämningen på bandyfinalen så jättebra. Klacken var väldigt utblandad då det var dom enda rimligt prissatta biljetterna som fanns och därför blev stämningen lidande. När alla tog i var stämningen däremot galen, t.ex under Just i idag är jag stark, Från Södermalm och Öka takten sista kvarten.
Men precis som du skriver skulle jag oroa mig för hur fläktsystemet fungerar om jag var gnagare, det fungerade bedrövligt under bandyfinalen och då var det ändå en rätt liten bränning.
En annan sak som slog mig efter att ha sett tv-sändningen från finalen var hur lite man hörde den andra sidan när man var där. På tv så trummar ju Sandvikens supportrar på utav bara helvete, men det hörde man inte alls på vår kortsida. Nu kan det ju iofs ha varit mickarna som spelar mig ett spratt, men det där trummandet borde man ha hört mer av på plats.
Sen andades verkligen arena budgetbygge, och inte ett skönt dynamiskt budgetbygge, utan bara ett tråkigt budgetbygge.