2012-09-09, 11:07
Medlem
bautas avatar
Någon har lagt upp ett litet klipp från gårdagens öppet hus på Friends. [2:32]
http://www.youtube.com/watch?v=pPuk7mNP5bI
Citera
2012-09-09, 11:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauta
Någon har lagt upp ett litet klipp från gårdagens öppet hus på Friends. [2:32]
http://www.youtube.com/watch?v=pPuk7mNP5bI
Måste bara ösa beröm över Friends! en riktigt fräsch och toppklassig arena, det enda som är negativt är väl dom där gula stolarna som är placerade helt slumpmässigt, det blir lite Gamla Ullevi känsla över det hela men dock förstår man tanken att svenska landslaget har inflytelse över designen. Namnet är ju lite halvdåligt också men övrigt så är det bara positiva grejer att poängtera

Riktigt blandade känslor när det gäller flytten från Råsunda.
Citera
2012-09-09, 22:13
Medlem
eternussermos avatar
Jag ska gå på SHM på Friends Arena den 22/11 och har noterat att det även är en europamatch för Solnaiterna samma dag, är det bekräftat att den kommer att gå samtidigt på Råsunda, eller försöker man flytta den?
Citera
2012-09-09, 22:17
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag ska gå på SHM på Friends Arena den 22/11 och har noterat att det även är en europamatch för Solnaiterna samma dag, är det bekräftat att den kommer att gå samtidigt på Råsunda, eller försöker man flytta den?

Sorkarna möter Napoli samtidigt, jävligt jobbigt då aiksäk har hand om säkerheten på båda ställena.
Citera
2012-09-09, 22:17
Medlem
Rymdpojkens avatar
Inte samtdigt.
SHM ≈ 18.00
AIK ≈ 21.00
Citera
2012-09-09, 22:22
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sorkarna möter Napoli samtidigt, jävligt jobbigt då aiksäk har hand om säkerheten på båda ställena.
Det var väl det jag skrev, undrar lite hur de har tänkt runt det hela? Om jag vore dem skulle jag försöka byta borta/hemma, men det kan bli svårt med tanke på att serien kan vara avgjord den 22/11 och då lär det bli mindre publik i Italien.
Citera
2012-09-09, 22:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det var väl det jag skrev, undrar lite hur de har tänkt runt det hela? Om jag vore dem kulle jag försöka byta borta/hemma, men det kan bli svårt med tanke på att serien kan vara avgjord den 22/11 och då lär det bli mindre publik i Italien.

Tror faktiskt inte det är så lätt att byta såna matcher.
Citera
2012-09-09, 22:23
Medlem
P.Gs avatar
När väntas konsertbesökarna lämna och när väntas gnagarna anlända?
Citera
2012-09-09, 22:25
Medlem
Rymdpojkens avatar
Citat:
Det var väl det jag skrev, undrar lite hur de har tänkt runt det hela? Om jag vore dem skulle jag försöka byta borta/hemma, men det kan bli svårt med tanke på att serien kan vara avgjord den 22/11 och då lär det bli mindre publik i Italien.

ÖH? Varför skulle man det?
Det är redan bekräftat att AIK - Napoli kommer spelas på Råsunda den 22/11. Du får helt enkelt leva med det.

Edit: http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-har-valt-arena-till-europa-league/
Senast redigerad av Rymdpojken 2012-09-09 kl. 22:30.
Citera
2012-09-09, 22:28
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdpojken
ÖH? Varför skulle man det?
Det är redan bekräftat att AIK - Napoli kommer spelas på Råsunda den 22/11. Du får helt enkelt leva med det.
Det var det jag ville veta, bra då är det klart! Kommer bli bysst i Solna med 60-70 000, men det börjar ju och slutar på olika tider så det borde gå bra.
Citera
2012-09-10, 01:40
Medlem
Nelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
det enda som är negativt är väl dom där gula stolarna som är placerade helt slumpmässigt, det blir lite Gamla Ullevi känsla över det hela men dock förstår man tanken att svenska landslaget har inflytelse över designen.
De olikfärgade stolarna är där som optisk synvilla för att stället ska se mer packat ut än vad det är. Att de valt just gult är, som du säger, naturligtvis därför att det är nationalarenan.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är du verkligen helt 100 % på det? Det är G4S som har hand om publikvärdsrekrytering och säkerhetsapparaten på arenan i sig. De har sålt in en helheltslösning med brandskydd, sjukvårdare, ordningsvakter och publikvärdar (de sistnämnda kommer man ha anställt en bra bit över hundra stycken av vid det tillfället). Att AIK:s säk har hand om AIK:s matcher beror ju på att det är de som står för arrangemanget och därför avgör själva om de vill ha sin egen personal på plats, vilket de naturligtvis kommer att ha. Men Friends kommer kunna sköta ett arrangemang av den här omfattningen själva om det behövs. Är det någon av AIK Säks samarbetspartners som står som arrangörer för SHM? Annars tror jag Friends mycket väl kan ta hand om det själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Ja, det är en anledning (att det ska se mer fullt ut på arenan när det inte är det), men då tycker jag t ex att gamla nya nygamla ullevi lyckats bättre. Men tro inte att det inte stämmer angående stjärnhimlen, det är faktiskt sant. Se t ex http://andersekegren.wordpress.com/2...a-evenemanget/
Ja, där ser man, då har man lärt sig något nytt idag också. Tackar, tackar.
Senast redigerad av Nelia 2012-09-10 kl. 01:45.
Citera
2012-09-12, 13:28
Medlem
svulles avatar
Vad i helvete är det för dravel om att Friends Arena ska kallas "Deathstar Arena"? Det är ju tamejfan det löjligaste jag hört i hela mitt liv. Ingen över 15 kan ju på allvar tycka att det är ett vettigt förslag.

Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in