2012-11-13, 11:19
Medlem
Säljs det bärs på Friends Arena?
Citera
2012-11-13, 11:45
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Feat
Tror nog de flesta skämtar och namnet är ju hämtat ifrån http://www.youtube.com/watch?v=_PUPmLWhD2w.

För övrigt känner jag en enorm ångest över hela arenagrejen. Dessutom hatar jag ordet arena, för fan man kollar fotboll på en fotbollsstadion!

Naturligtvis. Men det finns ju verkligen folk som tycker det är ett vettigt förslag.

Citat:
Ursprungligen postat av goremachine
Säljs det bärs på Friends Arena?

Ja!
Citera
2012-11-13, 15:06
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelia
Hammarby håller ju till på ena kanten och hörnet av det man kallar "L:et". Detta gör att det kommer vara en annan känsla tror jag beroende på vem som spelar på 08.

Nja, Hammarby har hela kortsidan minus ett hörn. Sen har vi även en kortare ståplats på långsidan.
Citera
2012-11-13, 17:36
Medlem
P.Gs avatar
Jag har ju hackat på O'Le*rys i supportertråden redan, men jag tycker att vi kan diskutera en annan aspekt av det hela, nämligen megalomanin som tycks omgärda både arenan och arenaområdet. I artikeln (http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article3349224.aos#xtor=AD-500-) så kan man utläsa följande;

Citat:
Europas största sportbar [....] 4 000 kvadratmeter ska byggas upp och utrustas med bowlingcenter, bordtennisavdelning, minigolfanläggning och en regelrätt läktare med storbildsskärm [....] [Tele2 Arena] ska som bekant få ett tillhörande nöjestempel – 12 000 kvadratmeter stora "Tolv Stockholm" som invigs samma höst.

Detta i Globenområdet, en avsides betongklump söder om Gullmarsplan. Finns det intresse hos allmänheten för ett sådan här område, eller kommer det att vara en spökstad om fem år?
Citera
2012-11-13, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag har ju hackat på O'Le*rys i supportertråden redan, men jag tycker att vi kan diskutera en annan aspekt av det hela, nämligen megalomanin som tycks omgärda både arenan och arenaområdet. I artikeln (http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article3349224.aos#xtor=AD-500-) så kan man utläsa följande;

Detta i Globenområdet, en avsides betongklump söder om Gullmarsplan. Finns det intresse hos allmänheten för ett sådan här område, eller kommer det att vara en spökstad om fem år?
Stockholm är en stad som växer väldigt fort med 30 000- 40 000 stor befolkningsökning varje år, så jag gissar att politikerna är påverkade av att Stockholm växer så fort och därmed har de fått motivation till att bygga många skrytbyggen för att fira Stockholms växande status gissar jag.
Citera
2012-11-13, 18:20
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Det känns lite Heron City över hela projektet. Jag tror inte du behöver vänta fem år ens innan det ekar tomt i stora delar av dessa lokaler, snarare ett halvår efter invigning.

Sen vet jag inte om man kan anklaga Globenområdet för att vara allt för "avsides". Ett sådant här projekt sjösätts ju sällan eller aldrig innanför tullarna. Nu är det behagligt cykelavstånd från Stockholms folktätaste stadsdel. Men jag tror inte på konceptet med sådana här nöjespalats i Sverige.
Senast redigerad av Shut up donnie 2012-11-13 kl. 18:31.
Citera
2012-11-13, 20:40
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Imorgon är man på plats på nybyggda Friends Arena för att se Sverige-England. Jävlar vad fint!
Citera
2012-11-13, 20:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Imorgon är man på plats på nybyggda Friends Arena för att se Sverige-England. Jävlar vad fint!
Då måste jag bara fråga vad den biljetten kosta? över 300 kronor så är det jäkligt ovärt i min mening. En meningslös träningsmatch utan läktarkultur.

Men skriv gärna ett omdöme om vad du tycker om arenan som helhet
Citera
2012-11-13, 21:08
Medlem
Moridin2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Då måste jag bara fråga vad den biljetten kosta? över 300 kronor så är det jäkligt ovärt i min mening. En meningslös träningsmatch utan läktarkultur.

Tycker också priserna är hutlösa. 380kr för en träningsmatch, visst att det är premiären men ändå.
Tycker arenan i sig är fantastisk men nu är inte infrastrukturen klar än heller så jag tycker de borde försöka fylla skiten och ta mindre betalt än att fläska på priset.

Någonting jag är intresserad av är hur kameravinkeln kommer vara när jag ser matchen på tvn imorrn.
Hoppas på en ganska låg, lite som på wembley så man känner sig nära.
Citera
2012-11-13, 21:41
Bannlyst
Ser gärna att fbare på plats kommer med lite utlåtande imorron efter matchen.
Citera
2012-11-13, 21:44
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

"En meningslös träningsmatch utan läktarkultur". Någon som är avis? Hehe Men visst, ska skriva i efterhand.
Citera
2012-11-13, 22:22
Medlem
Barbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
"En meningslös träningsmatch utan läktarkultur". Någon som är avis? Hehe Men visst, ska skriva i efterhand.

Nej, jag tror vi är rätt många som känner likadant. Hade aldrig lagt ner 300kr på det. Det enda av värde är ju skrytvärdet i att om 50 år när man blir gammal kunna säga att man var där på första matchen. Men jag är inte så intresserad av det.

Frågan är om det blir halvtomt imorgon pga att rätt många känner såhär och många biljetter kommer vara gratisbiljetter, ska bli intressant att se om sponsorfolket dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in