2011-02-24, 21:44
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Dom ska ju sälja namnet på arenan sedan så då kan man väl gå ihop med lite stålar och se till att den får heta "Nya Söderstadion" eller "Bajen Arena" eller nått då Fast det skulle dom så klart inte gå med på ifall gnaget nu ska spela där också. Det ultimata för bajen vore ju att bygga en egen arena framöver och låta dif och gnaget dela på Stockholmsarenan.
Citera
2011-02-24, 21:47
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Snälla lägg ner den kopplingen.Vi är varken Inter eller Milan och vi vill självklart inte dela arena med aik.

Det förstår jag givetvis att du inte vill. Om det hade varit riktiga Söderstadion eller Råsunda det handlat om. Nu handlar det om en arena utan historia, tradition eller själ. Då får man ta vad som bjuds.
Jag ser inte heller AIK på Sthlmsarenan som det mest optimala. Men eftersom det inte finns alternativ är det det minst sämsta. därav AIK gör detta utspel.

Citat:
Varför får jag känslan av att du inte är från Stockholm?

Jo, eller som hammarbyare räknar du mig inte som Stockholmare då jag är från Solna.
Citera
2011-02-24, 21:58
Medlem
TGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Dom ska ju sälja namnet på arenan sedan så då kan man väl gå ihop med lite stålar och se till att den får heta "Nya Söderstadion" eller "Bajen Arena" eller nått då Fast det skulle dom så klart inte gå med på ifall gnaget nu ska spela där också. Det ultimata för bajen vore ju att bygga en egen arena framöver och låta dif och gnaget dela på Stockholmsarenan.

Nej. Varken dif eller aik ska spela i våra områden. Det är illa nog att dom lirar hockey här...
Citera
2011-02-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskopbatong
Det förstår jag givetvis att du inte vill. Om det hade varit riktiga Söderstadion eller Råsunda det handlat om. Nu handlar det om en arena utan historia, tradition eller själ. Då får man ta vad som bjuds.
Jag ser inte heller AIK på Sthlmsarenan som det mest optimala. Men eftersom det inte finns alternativ är det det minst sämsta. därav AIK gör detta utspel.

Jo, eller som hammarbyare räknar du mig inte som Stockholmare då jag är från Solna.

Du låter som en bonde, trodde inte heller du var från Sthlm. Man resonerar bara inte så om man är en passionerad supporter som växt upp med en rivalitet som sitter in i själen.

Jag skulle inte vilja se Bajen spela norr om slussen, inte för några pengar i världen.
Alltid sett AIK som norrort, det är ju en del av er identitet. Känner ni inte att identiteten blir förvriden? Om ni spelar på Stockholmsarenan i 20 år, kommer ni vara en söderortsklubb då?
Citera
2011-02-24, 22:21
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGTN
Nej. Varken dif eller aik ska spela i våra områden. Det är illa nog att dom lirar hockey här...

Fast vi kan ju inte ha det kravet så länge vi inte har en egen arena, vi visste ju från början att Stockholmsarenan är en multiarena som står öppen för alla och att risken var ganska stor aik/dif också skulle hamna där. Vi får istället försöka att utnyttja situationen till att sänka hyran och liknande, för det som aik kan förhandla fram måste ju gälla bajen också sen..skulle se dumt ut om bajen fick högre planhyra än gnaget. Så kampen aik för mot svff kan ju gynna oss också. Nu är vi i klorna på AEG men målet måste vara att i framtiden köpa ut dom och försöka få en egen arena, annars kan vi aldrig tjäna dom stora pengarna.
Citera
2011-02-24, 22:26
Medlem
VonRofs avatar
Vi krigar fortfarande för ÖIP, ni solnajare får gärna dela arena för min del. Ett stort "fuck you" till SvFF skulle verkligen inte sitta fel.
Citera
2011-02-24, 22:35
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AL10
Känner ni inte att identiteten blir förvriden? Om ni spelar på Stockholmsarenan i 20 år, kommer ni vara en söderortsklubb då?

Varför skulle vi bli en söderortsklubb? Vi är en Stockholmsklubb och kommer så förbli.

Sedan finns det inga alternativ i norrortsområdet. Råsunda kommer att rivas, Swedbank ska byggas. Finns inte plats eller planer för andra lösningar. Och i min mening ÄR Swedbank det sämsta tänkbara alternativet.

Idrotten förändras och man får försöka göra det bästa av situationen. Att bli "rövknullad" av SvFF är inte det bästa.
Senast redigerad av Teleskopbatong 2011-02-24 kl. 22:37.
Citera
2011-02-24, 22:43
Medlem
Citat:
Varför skulle vi bli en söderortsklubb? Vi är en Stockholmsklubb och kommer så förbli.

Sedan finns det inga alternativ i norrortsområdet. Råsunda kommer att rivas, Swedbank ska byggas. Finns inte plats eller planer för andra lösningar. Och i min mening ÄR Swedbank det sämsta tänkbara alternativet.

Idrotten förändras och man får försöka göra det bästa av situationen. Att bli "rövknullad" av SvFF är inte det bästa.
Om man tittar på var Stockholmklubbarnas medlemmar finns så dominerar AIK norrort, precis som Hammarby dominerar söderort. Att AIK inte är starka i Söderort känner man även av efter att ha växt upp i söderort, känner inte många gnagare om man säger så.
Sa du Stockholmsklubb?
Nej, norrort är där ni hör hemma. Tyckte därför det var en ganska naturlig fråga om ni kommer förlora er identitet som norrorts-klubb. Men intala dig själv att ni är en Stockholmsklubb du.
Citera
2011-02-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll

En egen arena känns det som att vi kan glömma. En upprustning och ombyggnation av Zinken hade självklart vart ultimat. Dif är väl laget med störst chans på en egen arena.

Citat:
Det förstår jag givetvis att du inte vill. Om det hade varit riktiga Söderstadion eller Råsunda det handlat om. Nu handlar det om en arena utan historia, tradition eller själ.

Självklart kommer vi att göra allt i våran makt för att få en Bajenprägel på arenan. Den existerar redan nu om än mycket liten, säger någon Stockholmsarenan så tänker ju folk direkt på Hammarbys nya arena

Citat:
Då får man ta vad som bjuds.

Varför ska vi, som trots allt varit det drivande laget runt Stockholmsarenan acceptera att en av rivaler helt plötsligt ska spela där? Att ni släpper Solna så lätt förstår jag faktiskt inte.

Citat:

Enligt mig gör ni ett bättre val för framtiden om ni försöker hålla er Norrortsidentitet intakt. Det är ju ändå där ni har flest anhängare.
Citera
2011-02-24, 23:07
Bannlyst
Frågan är om inte SvFF kommer ge vika till slut för AIK? Meningen var ju från början att AIK skulle lira på swedbank.
SvFF dödar sig själva om dom inte går med på AIKs krav...

Vem ska spela på swedbank om AIK väljer "Nya Söderstadion"?

Majoriteten vill ju absolut INTE dela arena med bajen för övrigt. Vore ju jävligt dumt att hälla bensin på eld också. Många AIKare och bajare skulle ju bli oxtokiga...
Citera
2011-02-24, 23:39
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
En egen arena känns det som att vi kan glömma. En upprustning och ombyggnation av Zinken hade självklart vart ultimat. Dif är väl laget med störst chans på en egen arena.

Har vi ens funderat över en egen arena? Det måste ju vara en målsättning framöver iaf för Stockholmsarenan (eller swedbank södra eller vad den kommer att heta sen) kommer vi alltid att få dela med hästhoppning och konserter och annan skit..det kommer inte kännas som våran arena ens om vi slipper gnaget och dif.

För övrigt undrar jag vad alla ni gnagare tror om era publiksiffror på Stockholmsarenan kontra publiksiffror i Solna? För när gnaget nu räknade ut att man ska tjäna 5 millar på att flytta så har dom kalkylerat med att det inte blir lägre publiksiffror, är det rimligt? Skulle inte aik hockey haft högre publiksiffror ifall de haft en arena i solna istället?

Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Frågan är om inte SvFF kommer ge vika till slut för AIK?

Dom måste ju ha räknat iskallt med aik, men problemet för dom är att stockholmsarenan inte är i behov av att ha aik där och just därför kan dom säkert låta aik spela där utan att kräva någon orimlig hyra. Och frågan är om svff kan erbjuda aik att spela på sin jättearena hur billigt som helst? Kommer nog bli tuffa förhandlingar och aik sitter ju i en guldsits helt klart, för hade inte stockholmsarenan funnits då hade dom blivit stenhårt rövknullade av förbundet den saken är nog ganska klar.

Lagrell står med kuken ute men gnaget har inte ens dragit ner kallingarna, istället hotar dom med att byta partner när horan AEG lockar med dubbelmacka på söder..vilket drama.
Citera
2011-02-25, 00:04
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AL10
Sa du Stockholmsklubb?
Nej, norrort är där ni hör hemma. Tyckte därför det var en ganska naturlig fråga om ni kommer förlora er identitet som norrorts-klubb. Men intala dig själv att ni är en Stockholmsklubb du.

Ja, Stockholmsklubb. Så vi betitlar oss och där vi bildades.
Det är tur i alla fall att alla AIKare inte var som du för 75 år sedan - i dina ögon måste vi då varit en Östermalmsklubb - då hade vi aldrig varit den klubben vi är idag. Med risk för att då ha förlorat vår "Östermalmsidentitet" skulle vi aldrig flyttat till Råsunda och då hade vi troligtvis inte funnits.

Det kommer vi för övrigt inte göra länge till om vi satsar på Swedbank-spåret heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in