2007-08-07, 18:42
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Alla var fulla, hur ska man då fastställa uppsåtet? Vem utförde vad under natten?

Det är fortfarande hennes version du utgår ifrån. Hon verkar juh inte minnas speciellt mycket tyvärr

Men ditt dumhuvud - skälet till att man INTE kunde fastställa uppsåtet förra gången hade INGENTING att göra med alkoholgraden, utan att de faktiskt hade skäl att förutsätta visst samtycke då tjejen medgivit det inledningsvis. Något sådant skäl EXISTERAR INTE i det här fallet. I det här fallet finns däremot ett antal mycket komprometterande fysiska skador OCH ett vittne. Det gör att tingsrätten för ett resonemang som låter ungeför såhär:

"med anledning av de bevisat uppkomna skadorna, och vittnet X:s version av händelseförloppet måste det anses styrkt att det förekommit sexuellt våld och tvång mot A som inte kan anses ha skett med hennes samtycke."
2007-08-07, 18:42
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
I det här fallet har hon juh klängt på flertalet kottar under kvällen på bla Patricia. Tjejer dricker, strular runt, hamnar i säng och har ångest dagen efter för den oroliga pojkvännen sitter hemma och väntar. Börjar bli en klyscha.

Ja men absolut. Ångesten för att ha bedragit killen dövas enklast genom att slita av sig själv håret, tillfoga sig själv skador i underlivet och genomlida en rättegång. Smart tänkt där. Inga tjejer blir våldtagna på riktigt, det handlar bara om ondskefulla sätt att sätta dit män. Fan, den här killen har ju haft sjuuuuk otur som hamnat i den situationen två gånger. Stackarn.

Din dumhet är kanske inte mer man kan förvänta sig av en snubbe som inte vet vad klyscha betyder....
2007-08-07, 18:44
Bannlyst
Kul att ni kan hålla diskussionen på mogen nivå damer

John blir dömd men den andra snabeln går fri. Vem sätter emot?
2007-08-07, 18:48
Medlem
BigTones avatar
Citat:

Om John blir dömd ser det inte särskilt bra ut för den andra 'sanbeln'.......
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:

Vilken diskussion, du blir ju fullkomligt manglad.

Hört talas om medhjälp, eller medverkan som det heter i svensk rätt.

BrB 23:4.
Medlem
Citat:

Det är bara ett uttryck för vår masochism, ser du. Tja John lär nog inte få sätta på på ett tag, så har vi tur får han kanske ta emot istället?
2007-08-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I

Vad kan E få för det?
2007-08-07, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I

För att man inte tycker som du och dina kompisar på FB?

Kanske lite smartare att vänta tills alla har fått säga sitt?
2007-08-07, 18:52
Medlem
Citat:
För att man inte tycker som du och dina kompisar på FB?

Kanske lite smartare att vänta tills alla har fått säga sitt?

Ja det senare har alldeles rätt i. Förklara nu varför hon skulle vara sadist. Eller är det lite smartare att vänta med det tills alla fått säga sitt?
2007-08-07, 18:52
Medlem
Citat:

Jag har ingen aning om vem någon av dessa pajaser är. Jag har dock aldrig förstått mig på folk som utnyttjar andra på det sättet. Är någon skyldig till ett brott av denna art, så ska det vara livstids fängelse som jag sagt tidigare.

Sedan förstår jag inte på varför du säger att man ska hålla allt på en mogen nivå. Personligen tycker jag att du inte alls håller det på en mogen nivå. Du känns mest som någon som vill provocera, alternativt ha uppmärksamhet.
2007-08-07, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Ja det senare har alldeles rätt i. Förklara nu varför hon skulle vara sadist. Eller är det lite smartare att vänta med det tills alla fått säga sitt?

Menade naturligtvis MASOCHIST.

Citat:
Ursprungligen postat av rodnick
Sedan förstår jag inte på varför du säger att man ska hålla allt på en mogen nivå. Personligen tycker jag att du inte alls håller det på en mogen nivå. Du känns mest som någon som vill provocera, alternativt ha uppmärksamhet.

Jag är inte lika lättköpta som alla andra här. Ni är bara förbannade för att det är 2 stureplanskillar
2007-08-07, 18:55
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Vad kan E få för det?

Det troligste är väl ändock att han också åker för våldtäkt då han var där och kladde på toaletten enligt tjejen.

Nåväl det lär väl visat sig. Har han haft sin 'snabel' i tjejen så åker han ju definitivt på det. Ock eftersom försvaret i dagsläget i fallet han varit inne lär vara att det var på hennes vilkor och frivilligt så kommer han erkänna sin egen våldtäkt så att säga...

Men Peter som känner denne 'hedersknös' kan ju upplysa oss om han är en sån som motstår en dubbling hemma hos 'sig' eller om han kunde låta bli?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in