2007-08-06, 22:39
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monte Carlo
Den information jag har är att våldtäkten ägde rum på Högbergsgatan 76 B, 3 tr där Johns föräldrar bor. John är skriven på samma adress. Lagom taxiavstånd från krogarna B54 och Patricia. "Mammas pojke" passar på när föräldrarna är borta. Grannar borde ha sett eller hört någonting men det kontrolleras just nu. Dags att kräket försvinner från stan. Ser fram emot ett "Stureplansuppror" där Armanikostymerna kan visa vad riktigt manlighet betyder.

Då borde du även ha svar på vem den andre var? Samt om tjejen tillhörde samma skara som den föregående?
2007-08-06, 22:48
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Oj vilken kamerakåt kille den där John är: http://www.stureplan.se/search.php?search_string=john+kjellstr%F6m Förmodligen är den andra killen med på nån av dessa..

Är det inte Alexander Östlund han sitter med på en av bilderna? Bra publicitet!

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
I nuläget tänker jag inte avslöja vem den andra kotten är. Tror att det är John som ligger bakom den här incidenten, Mr B har bara varit fel kille på fel plats vid fel tidpunkt.

Åtminstone fel kille, hur oskyldig han än skulle kunna antas vara så har han heller inte ingripit mot den påstådda våldtäkten och därmed ser jag noll anledning till att hålla inne med något namn här.
2007-08-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoscoTanner
Ok, har hittat en lirare som poserat med J vid minst två tillfällen som finns att skåda på nätet. Förnamnet börjar på E och åldern 26 år verkar också kunna stämma. Ser dock inte ut som han på den lilla bilden i AB, men deras bilder är knappast att betrakta som 100% trovärdiga i vilket fall. Så, vad tros om en gissning på killen som syns tillsammans med J på de här sidorna?

http://www.stureplan.se/articles/3517/
http://alexlewerentz.blogspot.com/2006/09/nu-kr-vi.html

Kan vara värt att nämna att den E D som du syftar på också finns med i blogginnehavarens telefonbok som finns på bloggen.

Även om vi nu är inne på E DD, så tyckte jag att det var intresant. Hon påstår sig ju faktiskt känna personen.
2007-08-06, 22:53
Medlem
Är det Dahne Dahlin ni menar?
2007-08-06, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minili

Enda jag hittar i Johns vänner som passar in.

Var det inte DN som gjorde en mörkhyad man vit , gör dom alltså tvärt om i det här fallet?
2007-08-06, 22:59
Medlem
.
2007-08-06, 23:02
Medlem
wilt99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Jag har också gjort lite internet-research och bland annat kollat upp John Kjellströms bekanta på Facebook. Där återfinns en person med samma förnamn som ditt förslag men med dubbelt efternamn med initialerna D D som är född -81. Personen som kallas E skall tydligen ha flickvän samt en mor som är bosatt vid Hornstull och själv bo i närheten. Allt detta stämmer överens med EDD. Killen är dock blond och ljus, något som inte stämmer med bilden i Aftonbladet.

Flikar in lite kort... mannen som poserar med JK på bilderna ni länkade är på Glife.se registrerad som 28-åring, alltså -78:a vilket även stämmer om man kollar honom på Ratsit. Adressen där överensstämmer även med adressen som finns registrerad på hans fornamnefternamn.se som han registrerat.
2007-08-06, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Då borde du även ha svar på vem den andre var? Samt om tjejen tillhörde samma skara som den föregående?

Har ännu inte fått namnet på 26-åringen. Innan jag känner att jag fått information som är korrekt vill jag inte namnge den jag tror är 26-åringen. Vem tjejen är spelar mindre roll men ja, tjejen tillhör samma skara - d.v.s det kvinnliga könet. Hon råkade vara på fel plats vid fel tillfälle d.v.s när dessa bägge "svin" var på samma plats.
2007-08-06, 23:03
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
Flikar in lite kort... mannen som poserar med JK på bilderna ni länkade är på Glife.se registrerad som 28-åring, alltså -78:a vilket även stämmer om man kollar honom på Ratsit. Adressen där överensstämmer även med adressen som finns registrerad på hans fornamnefternamn.se som han registrerat.

Den person det länkas till på Stureplan.se kan avfärdas. Det är en annan person med snarlikt namn född -81 som avses.
2007-08-06, 23:06
Medlem
polemarchoss avatar
Jag och en polare satt och diskuterade tidigare idag om dessa anklagelser...

Vi lekte med tanken om att detta skulle vara en hämndaktion från någon nära, om inte om inte henne själv, till den kvinna från det tidigare våldtäktsmålet.
2007-08-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brck
Det första "offret" är ju ute på stureplan och lever om igen.
http://www.stureplan.se/articles/5473/
http://www.stureplan.se/articles/5469/
Är allt som förut?

Är det någon som kan säga vem som var det första offret här på dessa länkar??
2007-08-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minili

Nu när jag kört en ratsit så ser jag ju att det är en Erik D D som bor på tantogatan 15, ganska när hornstull han är 26 år också.

Mitt förra inlägg där jag syftar på en E D (stavat Eric Dahlin), är ju troligtvis denna Eric Dahne Dahlin.

Finns enligt ratsit även en kvinna med efternamnet D D i lagom ålder för att vara hans mor som bor ganska när hornstull (Kristinehovsgatan 23).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in