2007-05-07, 10:48
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Blånaderna har varit av bokstäverna S E X inte formade som en sexa.

Enligt vem då? Varifrån kommer dessa uppgifter? Hur står det i domen?
2007-05-07, 10:52
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Enligt vem då? Varifrån kommer dessa uppgifter? Hur står det i domen?
"blånader i form av bokstäverna SEX på målsägandens högra skinka"

edit: enligt domen som hänvisar till de bilder som finns i förundersökningen.
2007-05-07, 15:04
Medlem
DonDencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LADD
Anade att de skulle bli friade med tanke på att de blev släppta i väntan på dom. Det är för mig ganska klart att de båda är skyldiga med allt som har kommit fram.

John var redan ute och festade i fredags på Laroy (Stureplan) och det är tydligt att han tar dethär med en nypa salt. Ur hans synvinkel att försöka uppnå en hög status på stureplan och rädda sitt rykte är det kanske inte helt fel att börja visa sig ute snabbt. Men det verkar som John tydligen prioriterar den taktiken istället för att försöka rädda sitt skinn. Då en liten lerduva viskade i mitt öra att det har riktats ett eller flera direkta hot mot honom förstår jag inte riktigt hans val. Det gäller även Andreas.

Man ska alltid vara försiktig med att döma någon även moraliskt när det finns oklara punkter och man inte vet med 100% säkerhet hur det ligger till. Men med det som man kan läsa i domen och som tidigare skribenter även har tillfört så är de endast friade för att det var oklart om de var medvetna om att de våldtog henne eller inte. Juridiskt sett så var de tydligen inte skyldiga. Men tror inte att det finns någon som moraliskt kan fria de här grabbarna. Vem som helst fattar att de är skyldiga. Med ett nonchalant sett skriva opassande sms gör de saken än värre. Med det vill jag bara säga att som rubiken till mitt inlägg lyder - Det finns rättvisa. Den kommer att komma på ett eller annat sett. Och jag förstår inte för fem öre att John kan visa sig ute. Till dig som skrev att folk bara kommer rycka på axlarna, du har fel där. Vissa har inte mer kraft eller möjlighet än att tycka de är svin eller skriva en och annan fördömande rad i ett forum eller en blogg. Inget ont om det, man ska göra så gott man kan. Men för de som har möjligheten att göra mer än så (De som lerduvan har viskat om) vet jag att de inte har någonting att förlora på att göra livet en aning surare för de båda misstänkta.

Jag ska ge er den uppföljning jag kan komma med såhär på ett offentligt forum som Flashback. Lerduvan är trots allt trogen i mina fotspår.

Mycket bra skrivet!
Vem vill umgås med dessa loosers speciellt efter vad som har hänt?
Jag tror att alla som skriver här gör nytta för domen har ju redan spritt sig som en löpeld i hela Sverige. som bekan brukar ju jornalister mfl. vara här inne.
Ju mer vi skriver om svinen desto mer skriver journaliserna om det.

Alla som jag känner runt om i landet snackar om hur slapphänt rättssystemet är. De flesta vet hur dessa svin ser ut, vad de heter och var de bor. Det visar hur blåsta svinen är, speciellt J.

SKULLE INTE FÖRVÅNA MIG OM NÅGON TORPED ANKLITADES.
2007-05-07, 15:12
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDenco
Mycket bra skrivet!
Vem vill umgås med dessa loosers speciellt efter vad som har hänt?
Jag tror att alla som skriver här gör nytta för domen har ju redan spritt sig som en löpeld i hela Sverige. som bekan brukar ju jornalister mfl. vara här inne.
Ju mer vi skriver om svinen desto mer skriver journaliserna om det.

Alla som jag känner runt om i landet snackar om hur slapphänt rättssystemet är. De flesta vet hur dessa svin ser ut, vad de heter och var de bor. Det visar hur blåsta svinen är, speciellt J.

SKULLE INTE FÖRVÅNA MIG OM NÅGON TORPED ANKLITADES.

SKULLE BLI MYCKET FÖRVÅNAD OM NÅGON TORPED ANLITADES.

LITA INTE PÅ ANKOR.

Detta är inte Dreyfus-rättegången. Om några veckor är caset glömt... om det inte sker ett framgångsrikt överklagande. "Tumba-fallet" som jag skrev om tidigare minns få idag, och det var ca 10 ggr så uppmärksammat som Fallet Med De 2 Farsta-stekarna.

En eller båda männens försvarsadvokat Björn Sandin försvarade för övrigt den synnerligen läskige Huddinge-pedofilen häromåret. Så går det när man går ut jurist-linjen med taskiga betyg; man får sjuka pedofiler och slemmiga Farsta-stekare på sitt bord.

- F.G
2007-05-07, 17:00
Medlem
Krönika om domen.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1062774,00.html

Någon som vet om domen ligger ute på nätet?
Det där med fjärrkontrollen, var det något som de åtalade bekräftade eller dementerade under rättegången?
Har någon hört något om en överklagan?
2007-05-07, 17:40
Medlem
Vilka grisar!
Några frågor:
1. Vem vill kolla på polarens knullfeja när man själv gökar???
2. Vem vill stoppa in den där polaren varit för en sekund sen???
3. Vem vill slå en brud???

De här killarna måste ta rätt mycket kola ganska ofta för att tycka att det hela är normalt.
2007-05-07, 17:53
Medlem
526s avatar
Citat:
Jag tror inte på den uppgiften. Låter helt otroligt faktiskt. Formen "sex" av en slump? Eller blev hon liksom "stämplad"?

Ja, det är ok om det liksom bara händer. Ur juridisk synvinkel. Eller om det händer med samtycke. Du kan inte anmäla en tatuerare för misshandel. Lagtexten uppställer ett krav på att man som måste begå brottet med vilja och medvetenhet om att man gör något mot den andres vilja för att kunna dömas till ansvar. Och detta måste kunna bevisas. Kan man inte bevisa det så måste männen frias. Nu kan ju inte jag fallet i detalj, men det tror jag inte feminist-mobben kan heller så jag undrar vad egentligen de vill ha sagt? Att man skall kunna dömas utan bevis?

Räcker hennes anmälan och syn på händelseförloppet för att motparten kunna dömas till ansvar? Svaret är nej. Jag har ingen aning om varför hon anmälde, sannolikt har hon med rätta uppfattat det som att hon blivit våldtagen. Jag ser inte riktigt hur det är relevant?

Bla bla bla
De har våldtog henne. Punkt.

Citat:

Ja, det är ok om det liksom bara händer. Ur juridisk synvinkel.
Bra att veta. Gäller det alla våldsbrott?
2007-05-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
"blånader i form av bokstäverna SEX på målsägandens högra skinka"

edit: enligt domen som hänvisar till de bilder som finns i förundersökningen.

Verkar mycket underligt, hur lyckas man med detta konststycke?
2007-05-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Verkar mycket underligt, hur lyckas man med detta konststycke?

Man kan använda en kulhammare, t ex. Eller varför inte en fjäderbatong?
2007-05-07, 18:11
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Bla bla bla
De har våldtog henne. Punkt.

Vaddå bla bla bla. Om du är så dum att du inte kan skilja på juridik, rättsäkerhet och moral så bör du hålla tyst. I lagens mening så "våldtogs" hon inte alls eftersom man inte kan bevisa att samlagen skedde med avsikt att vara mot hennes vilja. Lagen definierar "våldtäkt" som "uppsåtligt samlag med någon mot dennes vilja". Tycker du vi bör ändra på detta krav? Bör man kunna dömas till ansvar om man våldtar någon som man tror vill bli våldtagen? Bör man kunna dömas till ansvar trots att det inte går att bevisa att gjort sig skyldig till något straffbart?

Citat:
Bra att veta. Gäller det alla våldsbrott?

Nej, men ett flertal.
2007-05-07, 18:19
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Vaddå bla bla bla. Om du är så dum att du inte kan skilja på juridik, rättsäkerhet och moral så bör du hålla tyst. I lagens mening så "våldtogs" hon inte alls eftersom man inte kan bevisa att samlagen skedde med avsikt att vara mot hennes vilja. Lagen definierar "våldtäkt" som "uppsåtligt samlag med någon mot dennes vilja". Tycker du vi bör ändra på detta krav? Bör man kunna dömas till ansvar om man våldtar någon som man tror vill bli våldtagen? Bör man kunna dömas till ansvar trots att det inte går att bevisa att gjort sig skyldig till något straffbart?

Fast det tycks mig som om sjävla sammansättningen av domstolen är det som avgör domen, när det handlar om trovärdighet och bedömning av bevis. Jag har ett par nära bekanta som är domare i varsin tingsrätt och de undrar själva ibland hur vissa domare dömer. Det är just det som gör att en dom i kan ha tre olika utgångar i tre olika instanser, inte beroende på att de framkommit nya bevis.

I detta fall är det naturligtvis svårt att avgöra vad som är sant, men jag tycker mig ofta se att man resonerar på ett sätt som framställer männen som mer eller mindre dumma i huvudet. Om man istället säger att det är fullt rimligt att ni förstod (dvs har förstånd nog att förstå) att ni våldtog henne, så kan ju domen bli en annan.

Måste dessutom säga att om man tror att en kvinna av fri vilja uppskattar att få en fjärrkontroll uppkörd i anus, då får man vara bra dum i huvud.

Tror nog att de killarna inte behöver fängelse, tror att en period på psykiatrisk klinik borde göra de gott.
2007-05-07, 18:20
Medlem
526s avatar
Citat:
Nej, men ett flertal.

Vilka då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem