2007-10-16, 21:07
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tawlan
Inte hunnit läsa domen? Ok slutade läsa där. Han kan komma tillbaka när han faktiskt har läst domen.

Inlägget är mycket tänkvärt och sant TROTS att han skriver att han inte läst domen.
2007-10-16, 21:09
Medlem
Civile99s avatar
Namn och bild på förövarna tack. Orkar inte läsa igenom 124 sidor för att få reda på det.
2007-10-16, 21:12
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jadu Taipeh, jag brukar för det första inte ha våldsamt sex med damer så jag kan inte uttala mig om exakt hur många blåmärken som är rimliga efter våldssex, men uppenbarligen kan du det så shoot!

För ett par år sedan så såg jag ett videoklipp på nätet av en kille som frivilligt högg av sig yttersta leden på ett finger med ett stämjärn. Dels för att han tyckte det var snyggt och dels för att det gav honom sexuell njutning, sen har vi ju alltid exemplet med den världskände Goatse, han gillade att bli våldsamt påsatt i ändtarmen av hästar, han dog tillochmed utav skadorna han ådrog sig vid ett tillfälle. Det betyder inte nödvändigtvis att hästen våldtagit honom, eller hur?

Jag säger ingenting om eventuell skuld i det här specifika fallet. Dock så har vi här en psykist labil tjej som brukar bryta ihop när hon är berusad och dessutom befunnit sig i en beroendeställning till en av de nu dömda. Hon kan helt enkelt ha brutit ihop för att bägaren runnit över och hon var trött på att bli förnedrad av den person hon var kär i.

Hon kan även ha blivit våldtagen på ett djupt förnedrande sätt av dessa idioter, men jag anser inte att det är ställt utom rimligt tvivel och väljer att göra en annan bedömning än HR eftersom jag inte behöver bli våldtagen av media för det ställningstagandet.

Jag säger inte att jag har rätt, jag säger att det föreligger en hel del konstigheter här, det kan vem som helst som är objektiv antagligen hålla med om!

Det föreligger inte alls några tvivel om att de våldtog henne och misshandlade henne.

Om man beter sig som de gjort så är de skyldiga. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att fatta.
2007-10-16, 21:12
Medlem
Taipehs avatar
Inte direkt

däremot är jag inte helt okunnig i att läsa rättsutlåtanden. Vad jag förstår har m ifråga fått minst 46(?) skador som registerats av rättsläkare.
Hon har aldrig tidigare anmält våldsamt sex..hon och hennes sk partners har uppgivit att de tidigare praktiserat sk våldsamt sex med samtycke.
Varör anmäler hon nu, enligt din doktrin?

Det där med 46 skador kommer från någon annan. Finns här på nätet, även i media tror jag.
2007-10-16, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Ja, just det, precis vad jag sa. Innan dess gjorde du det INTE.

Innan visste jag inte domen
2007-10-16, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Namn och bild på förövarna tack. Orkar inte läsa igenom 124 sidor för att få reda på det.
http://myraninho.blogspot.com/2007/08/svin.html
2007-10-16, 21:18
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
För ett par år sedan så såg jag ett videoklipp på nätet av en kille som frivilligt högg av sig yttersta leden på ett finger med ett stämjärn. Dels för att han tyckte det var snyggt och dels för att det gav honom sexuell njutning, sen har vi ju alltid exemplet med den världskände Goatse, han gillade att bli våldsamt påsatt i ändtarmen av hästar, han dog tillochmed utav skadorna han ådrog sig vid ett tillfälle. Det betyder inte nödvändigtvis att hästen våldtagit honom, eller hur?

Ringde dessa 112 och grät och sa att det blivit brutalt våldtagna av ett stämjärn resp en häst? Knappast. P g a att de gillade det de utsatte sig själva för. Ett stämjärn hugger inte av fingrarna på folk, en häst våldtar inte människor. Kvinnan i vårt fall använde inte männen som viljelösa dildos att skada sig själv med. Dålig jämförelse, xallo.

I övrigt är jag förvånad över fällande dom. Jag anser att skadorna och smset kombinerat med JKs dåliga historia om uppkomsten till smset sa allt men eftersom TR inte tog fasta på det trodde jag att hoppet var ute.

2007-10-16, 21:18
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Att man i första instans, med lekmän inblandade, dömer på ett sätt är kanske inte så konstigt. I den här rättegången är det bara yrkesmän inblandade och de har stor erfarenhet av rättsfall. Tror du verkligen att de har "vikt sig" för den allmänna opinionen?

Nja. Jane Staffansson och Bengt Sörenson är politiskt tillsatta nämndemän så att kalla dom yrkesmän är väl att ta i. Som alla politiker är dom väl känsliga för opinionen så deras vilja att fälla betvivlar jag inte ett smack.
2007-10-16, 21:29
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurri
Låter som hyckleri. HD vill bara få upp statistiken med dömda våldtäktsmän nu när det har blåsts upp i media.
Haha ja herre min skapare... DET tror jag med
2007-10-16, 21:33
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Informatören, bah!

Säger man nej, gubben, så får man inte fortsätta. Så enkelt är det, så ser lagarna ut. Om du inte gillar det så får du flytta härifrån. Okej?

Men om hon inte säger nej då? Är det fritt fram då? Eller om hon påstår att hon sagt nej och de åtalade hävdar att hon inte gjorde det.. vem ska man tro på?
2007-10-16, 21:34
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Ringde dessa 112 och grät och sa att det blivit brutalt våldtagna av ett stämjärn resp en häst? Knappast. P g a att de gillade det de utsatte sig själva för. Ett stämjärn hugger inte av fingrarna på folk, en häst våldtar inte människor. Kvinnan i vårt fall använde inte männen som viljelösa dildos att skada sig själv med. Dålig jämförelse, xallo.

I övrigt är jag förvånad över fällande dom. Jag anser att skadorna och smset kombinerat med JKs dåliga historia om uppkomsten till smset sa allt men eftersom TR inte tog fasta på det trodde jag att hoppet var ute.

Du förstår uppenbarligen inte poängen!

Blåmärkena i sig bevisar inte våldtäkt, människor utsätter sig för betydligt sjukare och mer skadliga saker frivilligt än vad personerna i det här fallet har gjort.

Jag säger ju inte att hon inte blivit våldtagen, vilken del är det du inte förstår?
Jag säger att det inte är ställt utom rimligt tvivel att hon har blivit våldtagen och därför är domen felaktig. Sen om AJ och JK får ruttna på singsing skiter jag i, vi får helt enkelt inte rucka på rättsprinciperna, det är ännu värre än att släppa två våldtäktsmän fria. Utav den simpla anledningen att det i slutänden urholkar rättsskyddet för de som faktiskt är oskyldiga och offer, förstår du?

Vi kan inte offra den principen för att en person skall få upprättelse, vad händer isf nästa gång någon blir oskyldigt anklagad för våldtäkt?
2007-10-16, 21:34
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
http://myraninho.blogspot.com/2007/08/svin.html

bra att de här 2 svinen fick 4 år var på kåken, var kommer de att sitta?

Vad händer med deras jävla skitkrog nu? kommer den att konka snart? vad gör AFA och liknande grupperingar för att sabba krogen?

Rätt åt de här jävla MUF-svinen att de fick fängelse, dom kan dra åt helvete! Ljuvligt att det här landet börjat straffa Stureplans-svin ordentligt.

FY fan vad dryga dom såg ut på bilderna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in