2007-04-22, 22:30
  #37
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Låter som hockeyhoran och Shan Atci-historien en gång till... de här pseudo- casen är snart lika vanliga som de verkliga våldtäkts-fallen.

- F.G

...och det blir ju förödande för de som verkligen blivit våldtagna. Hatar dessa brudar nästan lika mycket som våldtäktsmännen. Jävla spån!
2007-04-22, 22:59
  #38
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
...och det blir ju förödande för de som verkligen blivit våldtagna. Hatar dessa brudar nästan lika mycket som våldtäktsmännen. Jävla spån!

Utan att vilja låta alltför sexistisk så verkar många tjejer ha en fallenhet för själv-suggestion... dvs, de intalar sig att de verkligen blev våldtagna, trots att det saknas en hel del yttre omständigheter som brukar krävas för att man ska kalla något "våldtäkt". De känner sig kränkta och har ågren, killarna var lite sviniga, det spårade ur lite, och vips... så är det våldtäkt. Polisanmälan, rättegång, frikännande; stora resurser går åt, många blir lidande, och efteråt finns bara förlorare.

Tyvärr driver vissa hysteriska debattörer och onyanserade media-aktörer på detta scenario. Ju luddigare våldtäkts-begreppet blir, desto fler såna här sorgliga case får vi se.

Detta med reservation för eventuella okända fakta i Stureplans-fallet. Men både Hockey-horan och Shan Atci-caset följer just detta mönster.

Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
...och det blir ju förödande för de som verkligen blivit våldtagna.

Japp.

- F.G
2007-04-23, 10:20
  #39
Medlem
Ett scenario som inte alls är omöjligt i mina ögon:
Alla är höga, har hybris, killarna är lite väl råa mot henne som lackar och inte vill knulla. Hybris-grabbarna blir naturligtvis rasande när en i deras ögon liten hora säger nej till dom. Ja ni kan tänka er fortsättningen.

Jag säger inte att det är så här, jag har ju faktiskt ingen aning, men det är väl inte så omöjligt som ni verkar tycka. Tjejen hade ju dessutom dokumenterade skador.
2007-04-23, 10:37
  #40
Medlem
chekiuss avatar
Jag förstår verkligen inte hur vissa fungerar. Hade det varit Achmed och Mechmet som hade varit i Grabbarnaspradaskor hade ni knappast hållt dom om ryggen och skyllt på tjejen och anklagat henne för att vittna falskt. Sån jävla dubbelmoral.
2007-04-23, 10:39
  #41
Medlem
Angående kommentaren på stureplan oscensurerat, att hon sugit av nån på morronen, blir det ju sen dementerat av två personer.
2007-04-23, 12:05
  #42
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Jag förstår verkligen inte hur vissa fungerar. Hade det varit Achmed och Mechmet som hade varit i Grabbarnaspradaskor hade ni knappast hållt dom om ryggen och skyllt på tjejen och anklagat henne för att vittna falskt. Sån jävla dubbelmoral.

Det vet jag inte. Det finns likheter med det berömda Tumba-målet, där det blev en friande dom för "Achmed" och "Mehmet", vilket många (t ex Fula Gubben) betraktar som riktigt. Det caset var mycket intressant juridiskt sett, och tröskades igenom ända upp till HD.

Aftonhoran lade för övrigt ned stora resurser på ett massivt upprop för att försöka få syrianerna i Tumba fällda, men lyckligtvis misslyckades detta sabotage mot rättssäkerheten i Sverige.

- F.G
2007-04-23, 12:15
  #43
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det vet jag inte. Det finns likheter med det berömda Tumba-målet, där det blev en friande dom för "Achmed" och "Mehmet", vilket många (t ex Fula Gubben) betraktar som riktigt. Det caset var mycket intressant juridiskt sett, och tröskades igenom ända upp till HD.

Aftonhoran lade för övrigt ned stora resurser på ett massivt upprop för att försöka få syrianerna i Tumba fällda, men lyckligtvis misslyckades detta sabotage mot rättssäkerheten i Sverige.

- F.G

Ta bara Atci-tråden som du pratat om innan. Han dömdes på förhand eftersom att han är utlänning. Nu visade det sig att han var oskyldig men folk tog förgivet att han var skyldig eftersom att han är en s.k "kulturberikare".

Folk frågar sig i detta fallet varför dessa två herrar skulle våldta henne, dom kan ju få vilken annan tjej som helst!?
Mitt svar på det är ren och skär girighet, dom vill bara ha mer och mer. Som en affärsman som har flera miljader han vill bara ha mer och mer även om det krävs lite skitgöra för pengarna.
2007-04-23, 12:58
  #44
Medlem
Stewie_griffins avatar
Man blir så jävla lack på sånt här. Ordet våldtäkt har blivit så marginaliserat.

Våldtäkt betyder för mig och många andra att det ska ha vårit fysiskt VÅLD inblandat och inte bara att tjejen ska ha sagt "nej tack". Straffsattserna ska vara desamma. Men Våldtäkt borde rimligen inhålla både misshandel och sexuellt utnyttjande.

Det jag menar är att mycket av det som döms/rubriceras som våldtäkt istället borde heta sexuellt utnyttjande. Straffen för de utförda handlingarna ska givetvis vara samma som nu + kastrering för våldtäkt.

OnT: tjejer som får lite bakfylleångest och anmäler vanligt knarksex som våldtäkt borde själva spärras in.
2007-04-23, 14:15
  #45
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Man blir så jävla lack på sånt här. Ordet våldtäkt har blivit så marginaliserat.

Våldtäkt betyder för mig och många andra att det ska ha vårit fysiskt VÅLD inblandat och inte bara att tjejen ska ha sagt "nej tack". Straffsattserna ska vara desamma. Men Våldtäkt borde rimligen inhålla både misshandel och sexuellt utnyttjande.

Det jag menar är att mycket av det som döms/rubriceras som våldtäkt istället borde heta sexuellt utnyttjande. Straffen för de utförda handlingarna ska givetvis vara samma som nu + kastrering för våldtäkt.

OnT: tjejer som får lite bakfylleångest och anmäler vanligt knarksex som våldtäkt borde själva spärras in.


Kalla det för sexuellt utnyttjande eller för våldtäkt. Har man sån syn på tillvaron att man gillar att dra hem nerkolade 19-åringar och köra upp tv-kontroller i baken på henne tillsammans med kompisar tycker jag gott man kan få tillbringa sin tid vid skampålen.
2007-04-23, 14:18
  #46
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Ta bara Atci-tråden som du pratat om innan. Han dömdes på förhand eftersom att han är utlänning. Nu visade det sig att han var oskyldig men folk tog förgivet att han var skyldig eftersom att han är en s.k "kulturberikare".

Atci-tråden spårade ur lite grann... den såg ut att ha dött i och med att fallet las ned och han släpptes, och bruden visade sig vara opålitlig på flera sätt... sen blev det en del snack om kurder och våldtäkter i alla fall, men jag tycker att det var fel tråd. Rätt ämne, fel tråd och fel forum.

Atci är dock fortfarande misstänkt för brott, om än av en mindre dramatisk art (förtal, var det väl).

- F.G
2007-04-23, 14:22
  #47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Kalla det för sexuellt utnyttjande eller för våldtäkt. Har man sån syn på tillvaron att man gillar att dra hem nerkolade 19-åringar och köra upp tv-kontroller i baken på henne tillsammans med kompisar tycker jag gott man kan få tillbringa sin tid vid skampålen.

Så en falsk våldtäktsanmälan skulle kunna vara OK, eftersom du ogillar gärningsmännen?

- F.G

PS rent principiellt.
2007-04-23, 14:31
  #48
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Så en falsk våldtäktsanmälan skulle kunna vara OK, eftersom du ogillar gärningsmännen?

- F.G

PS rent principiellt.

Nej, har man gjort sexuellt avvikande saker med samtycke bör man inte dömas till juridiskt straffansvar. Man bör bli socialt stigmatiserad och utskrattad för att man är rätt tragisk. Jag är ytligen bekant med en av de killar som är åtalad och kommer aldrig hälsa på honom offentligt igen, oavsett skuldfrågan. Hans livstil och person är motbjudande. Jag vet flera personer som resonerar likadant. Vissa saker gör man helt enkelt inte i vissa kretsar.

Vidare har jag inga problem med att sexuellt utnyttjande rubriceras som våldtäkt nuförtiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in