2007-04-23, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Så en falsk våldtäktsanmälan skulle kunna vara OK, eftersom du ogillar gärningsmännen?

- F.G

PS rent principiellt.

Ja självklart! Hur måna har råkat ut för liknande saker?
Sedan gäller det ju att få stopp på dem
innan det går rent överstyr!
Till varje pris. Ändamålet helgar medlen!
2007-04-23, 15:22
Medlem
Brax
2007-04-23, 16:11
Medlem
davidoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Jag förstår verkligen inte hur vissa fungerar. Hade det varit Achmed och Mechmet som hade varit i Grabbarnaspradaskor hade ni knappast hållt dom om ryggen och skyllt på tjejen och anklagat henne för att vittna falskt. Sån jävla dubbelmoral.

Det ar underbart att var fordomsfull
2007-04-25, 09:57
Medlem
chekiuss avatar
Rättegången återupptogs idag, rapport någon?

Var åhörarna lika välklädda denna gång?
Var verkligen grabbarna lika avslappnade och prydligt klädda som senast?
2007-04-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Nej, har man gjort sexuellt avvikande saker med samtycke bör man inte dömas till juridiskt straffansvar. Man bör bli socialt stigmatiserad och utskrattad för att man är rätt tragisk. Jag är ytligen bekant med en av de killar som är åtalad och kommer aldrig hälsa på honom offentligt igen, oavsett skuldfrågan. Hans livstil och person är motbjudande. Jag vet flera personer som resonerar likadant. Vissa saker gör man helt enkelt inte i vissa kretsar.

Vidare har jag inga problem med att sexuellt utnyttjande rubriceras som våldtäkt nuförtiden.

Jag håller med dig i mångt och mycket, men rättsäkerheten måste gå före ev. moralisk indignation.
2007-04-25, 10:54
Avslutad
Citat:
Nej, har man gjort sexuellt avvikande saker med samtycke bör man inte dömas till juridiskt straffansvar. Man bör bli socialt stigmatiserad och utskrattad för att man är rätt tragisk. Jag är ytligen bekant med en av de killar som är åtalad och kommer aldrig hälsa på honom offentligt igen, oavsett skuldfrågan. Hans livstil och person är motbjudande. Jag vet flera personer som resonerar likadant. Vissa saker gör man helt enkelt inte i vissa kretsar.

Vidare har jag inga problem med att sexuellt utnyttjande rubriceras som våldtäkt nuförtiden.

Instämmer helt och hållet! Bra skrivet!
2007-04-25, 13:24
Medlem
bjures avatar
Vad som ska benämnas som våldtäkt eller inte är totalt OT och jag hoppas Moderatorerna ser till att det inte hamnar massa sådant här.

Den här tråden handlar om Andreas, John och deras rättegång. Posta fakta, skvaller och hörsägen om detta.

Rättegången återupptogs som tidigare sagt kl 10.00 idag onsdag
2007-04-25, 13:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Jag håller med dig i mångt och mycket, men rättsäkerheten måste gå före ev. moralisk indignation.

Att påstå något annat är absurt.

- F.G
2007-04-25, 13:55
Medlem
johnny_viciouss avatar
2 inlägg raderade och ett inlägg redigerat p.g.a PUL.

//Mod
2007-04-25, 16:43
Medlem
Citat:

Bra skrivet.
2007-04-25, 18:59
Medlem
En 19-årig tjej blir våldtagen. Om hon är dagisfröken eller inte spelar ingen roll men jag hoppas dessa två killarna ryker dit och det rejält.
Får inte dessa något straff så hoppas jag innerligt att någon tar hand om dem och gör bort dem totalt.

Dem har i princip förstört en 19-årig tjejs liv, hennes familj är drabbad och likaså hennes vänner.
Kan man som kille ens le efter en sådan sak så ska man straffas. Och det hårt.
--
Uppdatering: Efter att ha fått lite mer fakta om det hela så ser jag att tjejen verkar psykiskt labil och har haft sex med dem tidigare. Det gör att jag tar tillbaka i princip allt jag skrev första gången.
2007-04-25, 19:10
Medlem
lady_bamps avatar
Någon som vet hur det gick i rättegången?

Det är oroväckande tyst. Varken Expressen eller Aftonbladet har skrivit något än om rättegången. Ngn som vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in