2007-10-16, 19:54
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Vad pratar du själv om ,din jävla trögskalle.

Min poäng är:Man tappar lite tro på hela systemet när utslagen kan bli så olika från nivå tilll nivå. Jag förstår varför man kan överklaga och att det är egentligen en bra sak.

Men när det blir som det har blivit så börjar jag tro att det här "rena och fina och stabila rättsystem" som vissa tror att vi har även innehåller en hel del godtycke och yttre påverkan av beslutsfattarna. Detta medför att även att resultatet av överklagandena kommer att få mera av "lotteri" över sig.

Lotteri?
"Det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag."

Ganska så glasklart tycker jag.
2007-10-16, 19:55
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Vad använde tingsrätten för något att väga fakta på då?
Om två av varandra oberoende instanser kommer fram till helt skilda domar utifrån samma bevisning kan man väl knappast tala om annat än godtycke.

De har helt enkelt gjort olika bedöming av händelseförloppet. Kanske har det att göra med att det sitter clowner i tingsrätten och mer skillad personal i hovrätten.
2007-10-16, 19:57
Bannlyst
YYYYEEEESSSSSS!!!!

FINKAN FÖR SVINEN!
GÅ DIREKT I FÄNGELSE UTAN ATT PASSERA GÅ! I FYRA ÅR!

*glad*
2007-10-16, 19:57
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Har man den synen på kvinnan som simpel madras då har definitivt gjort sitt inom området.

Herregud så svagsint du är!
Du ger dig själv tolkningsföreträde utan att ens sätta dig in i samhanget ordet användes i.

Jag har inte den synen på kvinnan, att hon däremot är känd som ett drinkluder, en madrass etc kring stureplan är kanske ingenting man vill flickvännen skall få reda på att man just haft analsex med våldsinslag tillsammans med, förstår du nu?
2007-10-16, 19:58
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Jag har läst mycket om Beckroth här på FB, och hon har fått gaaaanska mycket skit kastat på sig, oavsätt vad hon uttalat sig om. Men när det gäller det här så har ingen ifrågasatt henne. Det är intressant.
Det kan vara olika folk som rör sig i CB-tråden och denna. Kanske? Beckroth är värd all skit som kastats åt hennes håll - och mer därtill. Att hon sedan varit del i den friande domen i TR gör ju att gemene man kan ana att där finns en hel kennel med gravade hundar.

Allvarligt talat så borde en fråga om TR:s vara och icke vara (eller iaf dess sammansättning) vara aktuellt. Från frikänd till fyra år i finkan snabbare än du hinner blinka. Gjorde tingsrätten ett fullgott arbete?
Citat:
Så det är fel att döma väldtäktsmän menar du?

Har du knarkat bort all form av läsförståelse ditt multihandikappade träskluder? Ta ett djupt andetag (inte i kontaktlimspåsen som du brukar) och läs inlägget du kommenterade en gång till. Går det upp ett ljus då?

- - -

När det gäller att döma våldtäktsmän så är det helt rätt enligt min mening. Helst ska det till kraftigare straff än fisiga fyra år, jag rekommenderar rådbråkning följt av stegling eller i alla fall en helt vanlig hängning.
2007-10-16, 19:58
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Har man den synen på kvinnan som simpel madras då har definitivt gjort sitt inom området.

Hon har själv kallat sig hora, hon är ökänd för att ligga med allt och alla och hon skäm[de]s inte för det på något sätt. Det - min käre Relay - är fanemig definitionen på en simpel madrass.

Därmed inte sagt att hon ska bli våldtagen. Absolut inte. Men döm inte de påstådda våldtäktsmännen efter hennes historia istället för att titta objektivt på vad som går att bevisa.
2007-10-16, 19:59
Medlem
Shifflets avatar
hmm... lurigt det här. Av någon outgrundlig anledning blev jag inte alls glad av den här domen. Hatar i allmänhet stureplansbrats, och alltid våldtäktsmän. Men det här känns som en enorm gråzon.

Har själv (på fyllan såklart) både haft sex med en tjej som under samlaget verkat aktiv och initiativtagande men dagen efter haft tydliga problem med att minnas vad i helvete som försegick under natten. Precis som att jag själv omöjligt kan minnas att jag hade sex med en tjej på en fest under gymnasietiden, men några kompisar som råkade knata in under akten såg klart och tydligt att hon satt på mig och gnuggade samt skrek åt dom att dra åt helvete. Hon själv påstår också att vi hade sex så det är väl bara att acceptera. Alcohol is a hell of a drug!

Tror säkert att det är flera flashbackare här som supit sig raka några gånger, gått ut på krogen och träffat en minst lika full tjej som glatt gått med på (eller tom insisterat på) att hänga med er hem för sex. Vad händer om hon dan efter har lite minnesluckor, vaknar upp och inte alls är så nöjd med debaklet från gårdagen eller bara skäms så mycket att hon helt enkelt intalar sig själv att sexet inte kunde vara frivilligt eftersom att "hon inte följer med främmande killar hem".

Nu tror jag faktiskt att dom här grabbarna gjort sig skyldiga till våldtäkt, bevisen är lite för många och har hon skrikit nej så är det ju solklart. Men jag tror faktiskt även att dom under akten inte hade en aning om att det var just det.

Frågan är hur långt det ska dras? Ska en tjej som under samlaget är med på det men efteråt känner olust eller kanske tillochmed avsky kunna anmäla en och få rätt? På fyllan gör man mycket man inte vill...
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Jag tror han/hon vänder sig mot att exakt samma prövning, i två olika instanser, kan få så vitt skilda resultat. Det talar inte för att vi har ett speciellt konskvent rättssystem, vilket är detsamma som dålig rättssäkerhet. Som åtalad är man alltså helt utlämnad till något som närmast verkar slumpartat.

Jag tvivlar på att någon på allvar menar att det är fel att man kan överklaga domar i Sverige.

Tack för att du hjälper Kilroy2 att förstå.
Medlem
Stauppps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Som jag fattat det så har ingen av dem rika föräldrar, och det här "Stureplansbrat"grejen överdrivits.

Jag har ingen aning om hur täta deras föräldrar är men JK har iaf gått på Sigtuna (säkert redan nämts) och således bör det antas att han iaf ligger över Svensson pengamässigt.
2007-10-16, 20:02
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stauppp
Jag har ingen aning om hur täta deras föräldrar är men JK har iaf gått på Sigtuna (säkert redan nämts) och således bör det antas att han iaf ligger över Svensson pengamässigt.

Att man gått på Sigtuna innebär absolut inte att man har pengar. Jag känner personer med familjer som tjänar väldigt medelmåttiga summor som gått där.
2007-10-16, 20:04
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Hon har själv kallat sig hora, hon är ökänd för att ligga med allt och alla och hon skäm[de]s inte för det på något sätt. Det - min käre Relay - är fanemig definitionen på en simpel madrass.

Därmed inte sagt att hon ska bli våldtagen. Absolut inte. Men döm inte de påstådda våldtäktsmännen efter hennes historia istället för att titta objektivt på vad som går att bevisa.

En liten rättelse verkar vara på sin plats. De "dömda" våldtäktsmännen ska det vara. Det var bara det.
2007-10-16, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ddr128
Tankelek...:

Stefan och Nisse brukar träffas för att skojbråka. Det kan gå hett till, men båda är med på det. En dag tar Stefan plötsligt upp en stekpanna och svingar mot Nisse. Nisse protesterar men Stefan saftar i och knäcker näsbenet. TR anser att det förvisso är fråga om misshandel, men att det inte är säkert att Stefan förstod det, eftersom de tidigare har använt våld mot varandra. TR frikänner. HR konstaterar egentligen samma sak som TR men fäller, oavsett vad Stefan förstår gör han sig skyldig till misshandel...

Mycket bra! *applåder*

Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Vad var det jag sa? Jag sa ju att dom skulle bli dömda. Men det är nu det blir riktigt intressant.
Vilken j-a bullshit!
För bara ett par veckor sen sa du att det fanns ingen chans i världen att de skulle bli fällda. Ju närmre tiden har kommit till avgörandet, ju mer har du svängt.
(Gå tillbaks i dina gamla inlägg och kolla, jag har bättre saker att göra med min tid.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in