2007-10-16, 18:12
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Ja varför är en del killar så där att de måste stoppa in kuken i alla hål de ser. De hade mått fan så mycket bättre om de hållt sig ifrån henne, det är helt klart. Men det faller på att de inte verkar kunnat ta reda på sig själva och bete sig som folk. Ja är man dum så går det så där. Maken till idiotkillar har jag aldrig varit med om. Men det finns antagligen fler.

Ja men grabbarnas eventuella svagsinne och kåthet skall inte rendera ett långt fängselestraff såtillvida det inte är styrkt utom rimligt tvivel att de faktiskt våldtagit MV.
2007-10-16, 18:14
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Ja det var juh verkligen första gången dom gjorde så på tjejen

Ja de kan ju trösta sig med det i 3 års tid då.

Att man kommer undan med något nån gång säger ju inget om framtiden eller hur.

Så summa summarum man bör tänka sig för om man inte vill sitta i fängslehuset. Men du kanske menar att de ville det? Ja det är ju möjligt med tanke på hur de farit fram.
Medlem
Hörde en intervju med deras advokater idag.

De använde lite väl mycket "liksom" och "asså".
Ger inte direkt ett skolat intryck...
Bannlyst
Citat:
Ja det var juh verkligen första gången dom gjorde så på tjejen

Vad exakt spelar det för roll?

Kom igen nu mister lagklok, berätta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Stämmer bra, problemet är att det inte är juridik när det tolkas av lekmän utan subjektiva tolkningar med basis i den egna självbilden.

Men om hon nu har haft sex med dessa två ett oräkneligt antal gånger med trekanter och våldsinslag som stadigt förekommande företeelser.

En orsak kan ha varit hennes labila psyke och att hon helt enkelt bröt samman eftersom hon tillslut insåg vad hon höll på med.

Yttre påverkan från människor med en egen agenda.

Det tror jag inte, däremot har jag forskat kring våldtäkter och även skrivit en avhandlig kring ämnet på Juridcum.

Varför tror du blint på hovrätten trots att domen utelämnar en hel del fakta?

Jag tror inte blint på hovrätten. Men jag anser det i praktiken omöjligt att sitta häktad två gånger inom ett halvår för två olika våldtäkter. Tidigt i den här tråden länkas det till en kompis till honom som i sin blogg berättar att han bett killen söka hjälp tidigare. Att hon väljer att anmäla nu när de ändå brukar vara intima med varandra. Självklart skapar jag mig en uppfattning baserat på min egen självbild. Men jag är även införstådd med att inte ha den som beslutsunderlag när jag försöker förstå andra.
2007-10-16, 18:16
Medlem
brcks avatar
Bara jag som tror att Mikael Nestius kommer bjuda på en mycket vettig och nyanserad krönika imorgon, där vi får veta att "ett nej är ett nej" (jag hade redan glömt) och vilket stort steg det här var för mänskligheten? Kanske får han till och med vara med på framsidan på bild där han står bastant och "sätter ned foten"? Jag blir upphetsad!
2007-10-16, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Vad exakt spelar det för roll?

Kom igen nu mister lagklok, berätta.

Det spelar ingen roll att hon ångrar sig heller trist, nu blir det svårt att hänga på stureplan
2007-10-16, 18:19
Bannlyst
Citat:
JA då fick lögnerskan som hon ville....fast ändå inte. Insideinformation tyder på att hon ångrat att hon polisanmälde. Efter att ha reflekterat över situationen så insåg hon att det inte var så farligt som att kalla det våldtäkt. Gratulerar alla flator, feminister och alla andra veklingar.

Har du kört av banan? Om hon nu ångrade sig, varför "glömde" hon då inte vad som hänt när hon vittnade?
2007-10-16, 18:20
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Det visar sig, ska träffa informatören under veckan. Utan medias kraftiga påtryckningar hade detta aldrig skett. ALDRIG

Informatören, bah!

Säger man nej, gubben, så får man inte fortsätta. Så enkelt är det, så ser lagarna ut. Om du inte gillar det så får du flytta härifrån. Okej?
Medlem
kattrackans avatar
Citat:
JA då fick lögnerskan som hon ville....fast ändå inte. Insideinformation tyder på att hon ångrat att hon polisanmälde. Efter att ha reflekterat över situationen så insåg hon att det inte var så farligt som att kalla det våldtäkt. Gratulerar alla flator, feminister och alla andra veklingar.

Insideinformation. Jaja, det kan man ju tro vad man vill om.
Det är vanligt att våldtagna personer inte ens anmäler händelsen. Detta gör dock inte att själva brottet inte har begåtts. Det är också oerhört vanligt att offret tvivlar på sig själv och skuldbelägger sig själv efter händelsen, samt inte riktigt vill kalla det inträffade för en våldtäkt, även om det som inträffat faktiskt är det. Så att kalla henne "lögnerska" på de grunderna håller liksom inte.

Citat:
Gratulerar alla flator, feminister och alla andra veklingar.

De är dömda till 4 års fängelse. In your face alla porrskadade, kvinnoförnedrande och allmänna svin.
Medlem
Halte Haralds avatar
Min arbetsdag vart så himmla mycket roligare å bättre för att kräken torskade!
2007-10-16, 18:21
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Det spelar ingen roll att hon ångrar sig heller trist, nu blir det svårt att hänga på stureplan

Nej då, men det blir svårare att våldta och komma iväg med det. Jag förstår att du är upprörd!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in