2007-10-16, 22:30
Medlem
Clara Hertzs avatar
De som talar som om det inte är bevisat att det var våldtäkt, skulle de vilja att misshandelsmål skulle gå till på samma sätt?

Bara man säger att nån var med på det så är det inget brott?

Se xallos uppgifter att folk kan klippa av sig fingrarna för att det är kul så kan de vilja bli misshandlade som den här unga kvinnan har blivit.

Ska detta användas vad gäller andra brott också. Han hon ville bli av med pengarna, för titta så mycket hon har slösat under det senaste året. Hon tyckte det var en kul rollek att jag rånade henne och for med hennes handväska. Ochs å skriker man: Bevisa att hon inte ville bli av med handväskan.

Domen är riktig. Det går inte med att komma undan med att säga att 'någon ville det'. Det säger ju sig självt.
2007-10-16, 22:30
Medlem
Takiidas avatar
Allt snack om uppsåt

Han säger något bra om detta:

Behöver sexuallagsstiftningen skärpas?
- Ja, och där har jag en idé sedan många år tillbaka. Nämligen den norska varianten, där man kan dömas för grov oaktsam våldtäkt. I Sverige krävs det ett uppsåt.
- Då slipper vi tjafset om samtycke, det är bara trams. Om en kvinna är för full och en man säger att ”jag trodde att hon ville” så kan domstolen säga: ”Men du borde ha fattat att hon inte ville.”

http://www.city.se/Nyheter/1.884022/expert-det-verkar-helt-logiskt

och jag håller med honom.
2007-10-16, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akz
TopDawg, Clara Stjärt:

Svara själva istället. Utifrån det xallo skriver får man en utmärkt bild och uppfattning vad han menar, anser och framför allt pekar på.

Vad ni bedriver är inget mindre än rent flams och påhopp utan nån fundamental förankring i själva debatten. Inget tänkvärt alls.

Gå och lägg er och låt era små kroppar växa till sig. Ni behöver sömn, kids.

Oh denna FB-intelligentsia. I love you.
2007-10-16, 22:32
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
"Den som ger sig in i leken får leken tåla", förmodligen anmälde hon dem för våldtäkt eftersom hon inte blev tillräckligt nöjd.

då kanske vi nu skall säga att det gäller killarna också. vill man lattja med våldtäkt får man tåla att man blir anmäld.

som flicka får man lära sig att från det att man är lite att passa sig för stygga pojkar och inte utsätta sig för situationer där man kan bli utnyttjad eller våldtagen. det har alltid varit accepterat att männen inte kan styra sin drift. det är dags att pojkar får lära sig att inte utsätta sig för situationer där de kan bli anklagade för våldtäkt. det är rättvisa.
2007-10-16, 22:33
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag undrar en sak....
Alla som tycker att den nya domen är helt fel, hade ni automatiskt reagerat på samma sätt om de åtalade hade haft namnen Ahmed och Youssuf?
Kan sätta många pengar på att dom INTE hade reagerat på samma sätt.
2007-10-16, 22:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komnata622
Grov våldtäkt känns ju som när någon blir boxad blodig av en okänd man i en park på natten, sen blir våldtagen.
Inte när man drar hem med sina vanliga knullkompisar från krogen och det sen blir lite grövre än man kanske tänkt sig, pga fylla.

Jag såg inslaget i Efterlyst med en av "Stureplansprofilerna" o jag antar att om "Grabbarnas" har någon Pr-ansvarig vred hon/han sig som en mask...
Killen satt o sa på fullt allvar att när man har trekant på det viset är det ju så att tjejen hamnar i underläga..???
Är han efterbliven eller?! Han framställde verkligen sig själv som århundradets mest sexuellt efterblivne!
Jag har i min gröna ungdom oxå haft 6 m två killar samtidigt men där var det så att JAG var den som styrde...
Han däremot menade att "det är ju så det är" o det skrämmer mej!
Naturligtvis kan trekanter se ut på olika sätt men när en tjej har skador på hela kroppen + i underlivet då är det tamejfan våldtäkt o de killar som inte fattar det kan jag gladerligen göra till enucker!
2007-10-16, 22:35
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Jag undrar en sak....
Alla som tycker att den nya domen är helt fel, hade ni automatiskt reagerat på samma sätt om de åtalade hade haft namnen Ahmed och Youssuf?

Statistiskt sett hade de inte reagerat på samma sätt. Det är ingen nyhet direkt att åtalade med "fel" namn bedöms hårdare. De får också i regel strängare straff.
2007-10-16, 22:35
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
då kanske vi nu skall säga att det gäller killarna också. vill man lattja med våldtäkt får man tåla att man blir anmäld.

som flicka får man lära sig att från det att man är lite att passa sig för stygga pojkar och inte utsätta sig för situationer där man kan bli utnyttjad eller våldtagen. det har alltid varit accepterat att männen inte kan styra sin drift. det är dags att pojkar får lära sig att inte utsätta sig för situationer där de kan bli anklagade för våldtäkt. det är rättvisa.
Kan direkt säga att jag håller med om det du skriver här.
2007-10-16, 22:38
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Jag undrar en sak....

Jag kan bara svara för mig själv men jag hade samma patos när mediadrevet gick i samband med det s.k. Tumbamålet när de tilltalade var syrianer. Rätt ska vara rätt, förtortsblatte eller högadlig spelar ingen roll!
2007-10-16, 22:38
Medlem
PaulSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
De som talar som om det inte är bevisat att det var våldtäkt, skulle de vilja att misshandelsmål skulle gå till på samma sätt?

Bara man säger att nån var med på det så är det inget brott?

Se xallos uppgifter att folk kan klippa av sig fingrarna för att det är kul så kan de vilja bli misshandlade som den här unga kvinnan har blivit.

Ska detta användas vad gäller andra brott också. Han hon ville bli av med pengarna, för titta så mycket hon har slösat under det senaste året. Hon tyckte det var en kul rollek att jag rånade henne och for med hennes handväska. Ochs å skriker man: Bevisa att hon inte ville bli av med handväskan.

Domen är riktig. Det går inte med att komma undan med att säga att 'någon ville det'. Det säger ju sig självt.

I en idrott som ishockey använder man klubbor som tillhyggen ibland för att slå andra spelare. Detta renderar 2 min utvisning. Bör detta inte vara misshandel enligt ditt sätt att se på det?
2007-10-16, 22:40
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akz
TopDawg, Clara Stjärt:

Svara själva istället. Utifrån det xallo skriver får man en utmärkt bild och uppfattning vad han menar, anser och framför allt pekar på.

Vad ni bedriver är inget mindre än rent flams och påhopp utan nån fundamental förankring i själva debatten. Inget tänkvärt alls.

Gå och lägg er och låt era små kroppar växa till sig. Ni behöver sömn, kids.

Xallo skriver en massa goja och det starkaste argumentet han har är att hon eventuellt kanske ville bli misshandlad.

Och min fråga då är, som xallo inte kan svara på är om det ska fungera så vad gäller andra brott också? Man bara säger; äh han vill bli misshandlad...

kanske de där killarna som sparkade ihjäl en kille ska säga så... han ville det, han var masochist.. så slipper de bli fällda?
2007-10-16, 22:42
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul

Ja så kommer det att se ut och vill de våldta och/eller misshandla så får de bereda sig på att sitta och grina i fängelset sedan. Det är bara att välja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in