2007-10-16, 18:38
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
När vi sopar ihop smulorna har vi ju bara hennes samtal till 112, samtal med polis på plats osv att gå på. Hon har uppenbarligen gjort det intrycket ( i alla fall på HovR) att hon blivit våldtagen.

Jag håller med dig, men vad som är anmärkningsbärt är att HovR valt att inte beröra det som talar emot de tilltalades skuld, vilket för mig är obegripligt.
2007-10-16, 18:39
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy2
Skönt att se Andreas Jonsson och John Brax Kjellström dömda.

Jag tycker det är många här som snackar vitt och brett om att detta var en dålig dom då bevisningen var för dålig.

Men vilken bevisning är tillräcklig?
Hennes ord står mot deras ord.
Sen har hon läkarintyg, sms och upprivenhet vid samtal med polisen på sin sida.
Vad mer tycker ni ska krävas?

Ett rättssamhälle utan rättstrygghet har falerat, den här domen är därför bra.

Jaha vilka är Andreas Jonsson och John Brax Kjellström? Har dom nån hemsida eller något ?
2007-10-16, 18:43
Medlem
xallos avatar
Citat:
Hahaha. Det här inlägget andas sån ointelligens så det kan knappast vara du som skrivit det Samhain.

Nån har lånat ditt konto.

Det är nog snarare du som är ointelligent, det är ett lika legitimt resonemang som det tidigare.
2007-10-16, 18:43
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Hahaha. Det här inlägget andas sån ointelligens så det kan knappast vara du som skrivit det Samhain.

Nån har lånat ditt konto.

Dessvärre är det nog jag i egen hög person.

Dom här två lirarna och deras posse har en så djävla skev kvinnosyn så att jag som far till en liten flicka vill ge mig ut med hagelbrakaren men mig veterligen är det inte straffbart att betrakta en kvinnlig bekant som "våran egen lilla gänghora".
Jag är nästintill säker på att det som hände den kvällen, hur tragiskt det än må vara, inte var en våldtäkt.
2007-10-16, 18:44
Medlem
Vilken lättnad den här domen förde med sig. Nu känner jag mig lite säkrare på vårt rättssystem.

Det spelar ingen roll om en tjej har haft sex med en kille förut hundra gånger men sedan plötsligt säger "nej" eller "sluta", han har då ingen rätt att fortsätta iallafall.

Förhoppningsvis förstår lite fler människor det nu.
2007-10-16, 18:46
Medlem
Lite läskigt är ju hur förnedringssex övergår i våldtäckt så där utan vidare...

Jag kan inte fan inte låta bli att känna att tjejen någonstans får skylla sig själv, även om männen i fråga säkerligen är två sjuka svin. Men det tycker jag förvisso om alla människor som hyser intresse i förnedringssex.
2007-10-16, 18:46
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Här kommer en parantes:
Clara Hertz du ska veta att väldigt många män och kvinnor är mycket kåta av sig och mer än gärna knullar allt som kommer i deras väg (stoppar kuken i alla hål de kan hitta). Kändes som att du inte förstått detta.
2007-10-16, 18:47
Medlem
Byfånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Vilken lättnad den här domen förde med sig. Nu känner jag mig lite säkrare på vårt rättssystem.

Det spelar ingen roll om en tjej har haft sex med en kille förut hundra gånger men sedan plötsligt säger "nej" eller "sluta", han har då ingen rätt att fortsätta iallafall.

Förhoppningsvis förstår lite fler människor det nu.
Var det inte en av FB´s hatkärringar som nämdeman frikännde dessa "herrar" ? Den importerade Indiern Cecilia KNÄPPROTH * host * menar Beckroth
2007-10-16, 18:50
Medlem
En fråga bara

Nu är dessa grabbar bevisligen dömda brottslingar.

Det finns ett antal medlemmar här som är mer pålästa inom juridik än jag själv och de kan väl svara på följande:

Jag är fullt medveten om att en hovrätt kan döma fel men ska jag anta att så är fallet? Kan jag inte lita på att det statistiskt sett i vårt rättssamhälle döms mer rätt än fel?

Ska jag i fortsättning utgå ifrån att en dömd brottsling är oskyldig?

Det måste finnas någon sorts statistik på domar vad det gäller dömd kontra oskyldigt dömd.

Är det någon som vet den?
2007-10-16, 18:50
Medlem
Det blev visst flera frågor
2007-10-16, 18:51
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Nja, 160.000+ medlemmar, oddsen är väl ganska skapliga att det finns en och annan här.
Jag reagerade mest på att din post verkade antyda att du tyckte att folk som tycker att domen är av tvivelaktig kvalitet därmed också skulle tycka att det är ok att våldta folk.

Som kvinna på flashback så kan jag säga att man lätt kan få den uppfattningen när man läser inlägg i den här tråden. Det är ett jävla skrikande om kvinnans minskade trovärdighet osv, men det snackas inte lika mycket om männens trovärdighet.

Jag tror dock inte att de flesta här tycker att det är rätt att våldta, däremot kan man lätt få den uppfattningen när många är så snabba på att döma kvinnan, men inte männen.

Varför skulle deras historia vara mer rätt än kvinnans ?
2007-10-16, 18:52
Medlem
Har precis läst igenom de senaste 400 inläggen här. Jag hittade nästan inget skvaller, men hur mycket juridikprat som helst. Det kan också konstateras att oavsett vilken sida i tråden jag gick in på, så var det samma detaljer som maldes om och om igen, till stor del med samma användarnamn hela tiden.

Inget ont om FB eller den här diskussionen, den är säkert intressant för många av er. Men det är länge sedan tråden hörde hemma i skvallerforumet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in