2007-10-16, 18:29
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Ja, det är allvarligt att tingsrätten så ofta gör ett dåligt jobb. Jag håller med.

Ja det är ju allmänt känt. Hoppas att det åtgärdas snarast.
2007-10-16, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Försöker diskutera bara.

Frågor på det?

Du kan väl förklara för mig varför hon anmäler 2 killar som "våldtagit" henne cirkus 100gånger, bla inne på grabbarnas toalett en regning sommardag? Och sedan ångrar sig när det är försent
2007-10-16, 18:32
Medlem
Kilroy2s avatar
Skönt att se Andreas Jonsson och John Brax Kjellström dömda.

Jag tycker det är många här som snackar vitt och brett om att detta var en dålig dom då bevisningen var för dålig.

Men vilken bevisning är tillräcklig?
Hennes ord står mot deras ord.
Sen har hon läkarintyg, sms och upprivenhet vid samtal med polisen på sin sida.
Vad mer tycker ni ska krävas?

Ett rättssamhälle utan rättstrygghet har falerat, den här domen är därför bra.
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Nää precis som att kvinnor inte ska våldtas för att de är fulla. Men sånt händer ändå och man får se om sitt hus. Även killar kan råka illa ut om de håller på. Bevisligen och är man smart ser man till att man inte hamnar i en sån här situation.

Och jag tror inte att alla kåta våldtar. Jag tror det är nåt annat fel som är trasigt. Och våldssex är ju något som kräver någon slags intelligens och att man vet vem man har det med så det inte blir 'missuppfattningar'. Utan våldtar man för att man är svagsint så kan man åka dit på det.

Skillnaden mellan dig och mig är jag inte tycker vare sig våldtäkt eller felaktigt dömda är acceptabelt medan du verkar tycka det sistnämnda är helt ok, vilket får mig att rysa av obehag.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Du kan väl förklara för mig varför hon anmäler 2 killar som "våldtagit" henne cirkus 100gånger, bla inne på grabbarnas toalett en regning sommardag? Och sedan ångrar sig när det är försent

Var väl på tiden då?

Det kanske gjorde ont? De kanske gjorde saker med henne som hon inte ville? Varför ska jag förklara nåt för dig, förresten?

Som sagt var på tiden att hon sa ifrån. Tyvärr vågade inte hovrätten döma i fallet utan mjäkade med 4 år.
2007-10-16, 18:33
Medlem
Evil_Santas avatar
Orkar inte läsa genom 400 sidor offtopicsnack. Kan någon kvickt säga vilka det är eller?

Edit: Okej ignorera detta
2007-10-16, 18:33
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Tycker killarna skulle ha tänkt sig för innan de gick på som de gjorde. Försätter man sig i en sån situation så får man räkna med att det kan få såna här följder.

Är det bara jag som tycker att de försatt sig i den här skiten själv? Har killarna inget ansvar själva?

Om man ställer sig på motorvägen så kanske man inte ska klaga så mycket på att man blir påkörd heller. *Alla har vi ett val* (Och de valde det här)

Jag håller verkligen med här. Nog fan borde dom ha fattat att den 126:e gången dom gemensamt och brutalt knullar den här stackars lilla oskyldiga flickan skulle dom bli polisanmälda och offentligt avrättade av Hr. Nestius & co.

Eller så kanske man kan tycka att om man åker hem med två stekare för att bli dubbelmackad så kanske man inte ska klaga så mycket på att man blir påkörd heller. *Alla har vi ett val* (Och hon valde det här)
2007-10-16, 18:35
Medlem
ButtiBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Orkar inte läsa genom 400 sidor offtopicsnack. Kan någon kvickt säga vilka det är eller?

Om du höjer ögonen tre inlägg upp..
2007-10-16, 18:36
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickardpk
Vad menar du med det? Får man inte på något plan ta hänsyn till den anklagades tidigare brottshistorik oavsett fällande domar när man utvärderar trovärdighet i ett försvar? Alltså utvärderar, inte bestämmer. Jag frågar bara.

I Sverige var vi fri bevisföring dvs. att rätten utan begränsningar i form av regler fritt gör en bedömning av värdet av den presterade bevisningen.
2007-10-16, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Jag håller verkligen med här. Nog fan borde dom ha fattat att den 126:e gången dom gemensamt och brutalt knullar den här stackars lilla oskyldiga flickan skulle dom bli polisanmälda och offentligt avrättade av Hr. Nestius & co.

Eller så kanske man kan tycka att om man åker hem med två stekare för att bli dubbelmackad så kanske man inte ska klaga så mycket på att man blir påkörd heller. *Alla har vi ett val* (Och hon valde det här)

Hahaha. Det här inlägget andas sån ointelligens så det kan knappast vara du som skrivit det Samhain.

Nån har lånat ditt konto.
Avslutad
Enligt denna artikel är det alls inte ovanligt att HR går hårdare på än TR (statistik bör månne beräknas på alla rättsfall och inte bara de vi läser om i slaskblaskor, jumpcut)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=705022
Medlem
JoffaJaffers avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1028601.ab

Domen, sida för sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in