Citat:
Ursprungligen postat av justasone
Ja, efter att hon sagt att hon inte fått skador elelr märken efter sex förut lästes det upp ett stycke om hur hennes vvän kommenterade hennes många sugmärken på halsen och att det såg ut som att hon blivit strypt, och MV:s kommentar till detta i bloggen som var att hon inte hade den blekaste om hur de kommit dit. Ur samma inlägg lästes det också upp att hon vid samma tillfälle "hade ont i hela kroppen" och "var halvt död". När advokat Sandin (25-åringens försvarare) frågade henne om detta svarade hon med att hon tyckte att det var skillnad på sugmärken och blåmärken och att hon inte ville svara på varför hon hade ont i hela kroppen, men att det var privat och inte var relaterat till sex.
Själv har jag svårt att förstå vad det är man vill dölja när man redan fått berätta så mycket privata saker under förhören, men frågan lämnades i alla fall öppen.
Detta var i Hovrätten. Under förhör inför tingsrättsförhandlingen ställdes det också frågor om saker MV skrivit i sin blogg.
Själv har jag svårt att förstå vad det är man vill dölja när man redan fått berätta så mycket privata saker under förhören, men frågan lämnades i alla fall öppen.
Detta var i Hovrätten. Under förhör inför tingsrättsförhandlingen ställdes det också frågor om saker MV skrivit i sin blogg.
Jag skriver under på detta. Ytterligare ett väldigt störande moment som rimligtvis borde ha tagits upp ordentligt av medierna.
Det som dock är mest störande är att tjejen slapp undan så lätt. Hon borde enkelt ha kunnat svara på varför hon i stället hade ont i hela kroppen. Skäms hon för att hon spelar fotboll? Innebandy kanske? Eller?
Alltså, detta är en ren provokation. Och om hovrätten inte tar upp denna punkt till ordentlig analys då jävlar...