2007-10-01, 19:21
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justasone
Ja, efter att hon sagt att hon inte fått skador elelr märken efter sex förut lästes det upp ett stycke om hur hennes vvän kommenterade hennes många sugmärken på halsen och att det såg ut som att hon blivit strypt, och MV:s kommentar till detta i bloggen som var att hon inte hade den blekaste om hur de kommit dit. Ur samma inlägg lästes det också upp att hon vid samma tillfälle "hade ont i hela kroppen" och "var halvt död". När advokat Sandin (25-åringens försvarare) frågade henne om detta svarade hon med att hon tyckte att det var skillnad på sugmärken och blåmärken och att hon inte ville svara på varför hon hade ont i hela kroppen, men att det var privat och inte var relaterat till sex.

Själv har jag svårt att förstå vad det är man vill dölja när man redan fått berätta så mycket privata saker under förhören, men frågan lämnades i alla fall öppen.

Detta var i Hovrätten. Under förhör inför tingsrättsförhandlingen ställdes det också frågor om saker MV skrivit i sin blogg.

Jag skriver under på detta. Ytterligare ett väldigt störande moment som rimligtvis borde ha tagits upp ordentligt av medierna.

Det som dock är mest störande är att tjejen slapp undan så lätt. Hon borde enkelt ha kunnat svara på varför hon i stället hade ont i hela kroppen. Skäms hon för att hon spelar fotboll? Innebandy kanske? Eller?

Alltså, detta är en ren provokation. Och om hovrätten inte tar upp denna punkt till ordentlig analys då jävlar...
2007-10-01, 19:29
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Kanske för att jag - som jag tidigare uppgett en jävla massa gånger - har stor erfarenhet av den här typen av rättsfall. Jag har givetvis intresserat mig för "tiden efter" även i dessa fall. Detta bygger alltså på jämförelser med hur tjejer agerat i andra rättsfall tiden efter anmälan.

Detta är inte normalt.

Du har påstått tidigare att du har erfarenhet av den här typen av rättsfall.
Du har aldrig nämnt på vilket sätt, eller någosin gett något som helst bevis på att det verkligen är så. Som du vet så är det här ett forum på internet, och innan jag med säkerhet vet att du är den du utger dig för att vara så kan du likagärna vara en 12årig tjej, eller en dömd våldäktsman som skriver från innanför murarna.

Du om någon, som utger dig för att vara expert, och efter "alla dina 200 inlägg i den här tråden" borde väl förstå att om ingenting kan bevisas så har ingenting hänt, och man kan knappt säga att man gissar eller tror någonting på förväg.

Du har, som tur är, aldrig påstått dig vara expert på människans natur eller psyke, därför skrattar jag mest åt dig när du påstår att du vet mer om kvinnor än vad kvinnor själva vet.
2007-10-01, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Hela denna härva luktar ju.
En raderad blogg mer eller mindre spelar ju ingen större roll i sammanhanget.
Knulla runt på Gotland eller att knulla runt 11 dagar efter den beryktade natten med "våldtäkten" är väl ganska ointressant.
Att hon hade blivit smiskad med en "SEX-paddle" utan att veta om när, av vem och hur är väl mer komprometterande än de ovanstående incidenterna?
Hur fan kan man - eller hinner man - jobba som "dagisfröken" om man ständigt är ute och krökar, knarkar och knullar vilt främmande mongoloider i grupp?

Men hallå! vakna! Hon är ingen dagisfröken, hon jobbar extra när det behövs folk och hon själv vill. Det är sådant där jobb som ungdomar kan få när dom inte går på gymnasiet och är under 20 år. På så sätt så kan hon vara ute och festa runt. Att hon sedan har sex med olika killar handlar väl om att hon är en rätt trasig människa som vill känna sig omtyckt. Det är väl därför hon får ångest efter att hon haft sex för att hon upptäcker att hennes behov av kärlek inte blir tillfredställt av sex. En intressant sak är smset som hon skickar till sin mamma efter våldtäkten. Hon skriver att hon blivit våldtagen. Varför ringer hon inte sin mamma. Varför smsa. Jag tror alla mammor och pappor skulle ha slängt sig på telefonen om deras dotter hade ringt och sagt att hon blivit våldtagen och mött upp på sjukhuset. Det känns inte som hon och hennes mamma har sådär jättebra relation. Det är faktiskt rätt synd om henne.
2007-10-01, 19:33
Medlem
dansunds avatar
Citat:
Jag är inte alls i underläge. Jag är en heterosexuell man. Därför vet jag bättre än dig (jag utgår nu från att du är hetero) och Dansund hur kvinnor egentligen fungerar i sexuella sammanhang.

Som man har jag den fördelen att jag upplever erfarenheterna - av olika kvinnor - direkt på plats. Så grovt räknat kan man säga att ju fler kvinnor man har sex med desto större erfarenhet får man. Detta är fördelen med att vara man och uttala sig om hur kvinnor egentligen funkar.

Du har bara dig själv att utgå ifrån i samma situation. Sedan kan du bara lyssna till vad andra kvinnor berättar om hur de funkar och hoppas på att det stämmer på ett ungefär.

Jag sätter ner foten här för att jag är fasligt trött på argumentet: "Du är ju kille så du vet inte..." Jo, jag vet faktiskt bättre än dig eftersom min erfarenhet av kvinnor i sexuella situationer är betydligt större än din egen. Eller hur?

På samma sätt kastar jag in handduken när du snackar om hur killar och sex funkar. För jag vet inte! Jag har hyfsad koll på hur jag själv funkar men i övrigt är det hörsägen.

Det här var för absurt för att kommentera egentligen... men du kanske inte har några vänner
2007-10-01, 19:35
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Jag är inte alls i underläge. Jag är en heterosexuell man. Därför vet jag bättre än dig (jag utgår nu från att du är hetero) och Dansund hur kvinnor egentligen fungerar i sexuella sammanhang.

Som man har jag den fördelen att jag upplever erfarenheterna - av olika kvinnor - direkt på plats. Så grovt räknat kan man säga att ju fler kvinnor man har sex med desto större erfarenhet får man. Detta är fördelen med att vara man och uttala sig om hur kvinnor egentligen funkar.

Du har bara dig själv att utgå ifrån i samma situation. Sedan kan du bara lyssna till vad andra kvinnor berättar om hur de funkar och hoppas på att det stämmer på ett ungefär.

Jag sätter ner foten här för att jag är fasligt trött på argumentet: "Du är ju kille så du vet inte..." Jo, jag vet faktiskt bättre än dig eftersom min erfarenhet av kvinnor i sexuella situationer är betydligt större än din egen. Eller hur?

På samma sätt kastar jag in handduken när du snackar om hur killar och sex funkar. För jag vet inte! Jag har hyfsad koll på hur jag själv funkar men i övrigt är det hörsägen.

Sifo brukar väl dra ett snitt efter att ha frågat 1000 människor.
Jag får helt enkelt anta att du haft sex med 1000 kvinnor och sedan dragit ett snitt på hur de har betett sig under akten.

Sen får jag väl anta att du frågat 1000 våldtäktsoffer om hur lång tid efteråt de hade sex, sen dragit ett snitt och kommit fram till att 11 dagar är oerhört onormalt, och att den tjej som haft sex så tidigt UPPENBARLIGEN ljugit om våldtäkten.
2007-10-01, 19:42
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:

Vilken stollepost! Nu är du rakt ovanför Marianergraven och trampar vatten.
2007-10-01, 19:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Alltså, så här. Jag har skrivit över 200 inlägg från sidan 222 och framåt. Där hanterar jag allt från skadorna, tjejens berättelse, killarnas berättelser, ryktesspridningens påverkan, tingsrättens domskäl, andra domar och mycket mer. Där hittar du svaren på alla dina frågor. Jag orkar inte upprepa mig hur många gånger som helst.

Du säger själv att du saknar erfarenhet, jag påstår att jag har nödvändig erfarenhet, du tror på det men sedan misstror du allting jag säger därefter. Det blir ju liksom konstigt.

Jag påstår nu följande: Med mina erfarenheter i bagaget så är detta en klar friande dom. Det var inte ens nära en fällande dom. Vilka slutsatser drar du då av din egen analys?

En slutsats kan dras från diskussionen mellan dig och MissTaken:
"En kvinnas gissning är som regel mer korrekt än mannens tvärsäkra påstående"
2007-10-01, 19:49
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:

Men hon har ju bara sig själv att utgå ifrån! Jag som man vet hur kvinnor verkligen agerar. Jag har inte sagt att jag därmed är tankeläsare. Jag vet inte vad de tänker man jag vet vad de gör. Och det - kan jag garantera dig - har Dansund inte mycket koll på.

Och tydligen var det inte bara så att tungan slant eller att kopplingen mellan Mayitos synapser tillfälligt kollapsade. Nej, här kommer påståendet igen. Mäktigt
2007-10-01, 19:51
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Sen får jag väl anta att du frågat 1000 våldtäktsoffer om hur lång tid efteråt de hade sex, sen dragit ett snitt och kommit fram till att 11 dagar är oerhört onormalt, och att den tjej som haft sex så tidigt UPPENBARLIGEN ljugit om våldtäkten.

Var inte larvig. När det gäller Stureplanstjejen bevisar ju inte detta lögn men däremot anser jag att det är en av många detaljer som ska läggas i korgen för bedömning. Eller vad säger du?
2007-10-01, 19:53
Bannlyst
Citat:
Du har rätt i att det på senare tid hävdas att det inte finns något typiskt beteende. Fram tills dess hette det att en våldtagen kvinna inte kunde ha sex på mycket lång tid eller i vart fall inte med någon större njutning.
Vilken tidsperiod pratar vi om? Det puritanska Englands? Eller har du indoktrinerats av flatorna i ROKS?

Citat:
Det sunda förnuftet borde hissa varningsflagg hos dig när du får höra att en tjej som hävdar att hon gruppvåldtagits brutalt och fått sitt underliv sönderfläkt och sin tilltro till män allvarligt skadat har sex 11 dagar senare.
Nu var det väl tjej nr. två som fick "sitt underliv sönderfläkt", tjej nr. ett klarade sig väl med slemhinnebristningar.
Den man hon träffade elva dagar senare var kanske snäll mot henne och kunde ge henne den ömhet hon utan tvekan behöver och som "de där monster-profilerna" aldrig skulle klara av att ge någon.

En liten tanke, det måste vara hemskt för "21-åringen" att sitta i "husarrest" hela dagarna, att bara kunna titta på TV och och skriva på Internet-forum, att inte kunna gå utanför hemmets dörr, för att en hel stad är ute efter att gälla honom. Och allt detta för att han har en människosyn som hör hemma i någon djävulsdyrkarsekt!
2007-10-01, 19:54
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
En slutsats kan dras från diskussionen mellan dig och MissTaken:
"En kvinnas gissning är som regel mer korrekt än mannens tvärsäkra påstående"

Det är exakt det som är problemet och som jag försökte bemöta. Det finns ingen kvinnlig intuition. Det är bara trams. Erfarenhet av liknande fall är bättre. Då spelar könet ingen som helst roll har jag märkt.
2007-10-01, 20:00
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ja, men det är jag inte så förvånad över. Jag har ju jobbat med dessa frågor under många år. Mina erfarenheter skiljer sig ganska markant från det som bland annat återges av kvinnojourer, stödföreningar och våldtäktsmottagningar. Tyvärr brister objektiviten där på alla sätt - vilket jag tvingats konstatera alldeles för många gånger. Det har även domstolarna och åklagarna sent omsider också insett.

Du har rätt i att det på senare tid hävdas att det inte finns något typiskt beteende. Fram tills dess hette det att en våldtagen kvinna inte kunde ha sex på mycket lång tid eller i vart fall inte med någon större njutning.

Det sunda förnuftet borde hissa varningsflagg hos dig när du får höra att en tjej som hävdar att hon gruppvåldtagits brutalt och fått sitt underliv sönderfläkt och sin tilltro till män allvarligt skadat har sex 11 dagar senare.

Visst, du har säkert "jobbat med dessa frågor under många år", men nu pratar vi inte om hur många tusenlappar du bränt i terapi, utan om hur kvinnor reagerar efter en våldtäkt. Och den reaktionen torde vara högst individuell, då alla människor är unika till sin läggning och natur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in