2007-09-29, 11:02
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Ett beteende säger mig mer än ord i detta läge. Faktiskt. På fullaste allvar.

Jag vet hur jag själv betedde mig för bara några år sedan, jag vet hur mina syskon beter sig, jag vet hur mina före detta flickvänner betett sig - när man hamnat i en situation där man är överbevisad eller bara plockad med handen i kakburken.

Visst kan det vara så att hon blev upprörd för att hon inte är trodd, men efter all denna tid i rättsalar finns det ingen anledning till att reagera som hon gjorde just denna gång. Förutsatt att det inte var inplanerat för att väcka sympati dock. Sympati bland alla som inte har tonårsbarn då

Faktum är att jag tycker att vi åtalar bruden för falsk tillvitelse med en gång. Ett solklart bevis för att hon ljugit ihop hela historien är att hon blev upprörd, tog sin handväska och gick därifrån som en typisk tonåring när hon blev ifrågasatt av en av dina grispolares försvarsadvokat. (Skriv ut det här inlägget och ta med till en domstol nära dig, så garanterar jag att grisarna kommer att få ett rejält skadestånd för tiden de suttit frihetsberövade. Allt tack vare din "tonårs-analys".)
2007-09-29, 11:10
Medlem
theKnights avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article894490.ab

Början av krönikan låter som alla andra, men den övergår i att vara riktigt bra en liten bit. Denna krönikör tycker jag om, visar exemplariskt hur man kan vara objektiv oavsett egen åsikt

Kadhammar lyckas tala om sin ståndpunkt kortfattat inledningsvis och vara objektiv resterande utan att blanda ihop detta - jag tycker att Kadhammar ska ha en eloge för detta.

Citat:
Ett beteende säger mig mer än ord i detta läge. Faktiskt. På fullaste allvar.

Jag vet hur jag själv betedde mig för bara några år sedan, jag vet hur mina syskon beter sig, jag vet hur mina före detta flickvänner betett sig - när man hamnat i en situation där man är överbevisad eller bara plockad med handen i kakburken.

Visst kan det vara så att hon blev upprörd för att hon inte är trodd, men efter all denna tid i rättsalar finns det ingen anledning till att reagera som hon gjorde just denna gång. Förutsatt att det inte var inplanerat för att väcka sympati dock. Sympati bland alla som inte har tonårsbarn då

Hört talas om den berömda liknelsen med droppen och bägaren... Den kan även gälla tonåringar.
2007-09-29, 11:10
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article894490.ab

Början av krönikan låter som alla andra, men den övergår i att vara riktigt bra en liten bit. Denna krönikör tycker jag om, visar exemplariskt hur man kan vara objektiv oavsett egen åsikt

Det var en mycket bra krönika, ja. Hoppas sexualsadisterna får ett kännbart straff nu också. Eller vård. Ja, vård blir det nog. Mentalt mindre bemedlade människor ska inte sitta inspärrade. Där går min gräns.
2007-09-29, 11:13
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKnight
Hört talas om den berömda liknelsen med droppen och bägaren... Den kan även gälla tonåringar.

Jo, jag har. Kan detta ha varit det som hände tjejen den där natten? När alla känslokalla samlag med förnedrande våldsinslag med olika killar tagit ut sin rätt och fått bägaren att...?
2007-09-29, 11:18
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Jo, jag har. Kan detta ha varit det som hände tjejen den där natten? När alla känslokalla samlag med förnedrande våldsinslag med olika killar tagit ut sin rätt och fått bägaren att...?

Kan och kan. Klart det kan ha varit så. Men nu var det så att hon blev våldtagen. Alltså kan det inte ha varit så i det här fallet.
2007-09-29, 11:20
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Kan och kan. Klart det kan ha varit så. Men nu var det så att hon blev våldtagen. Alltså kan det inte ha varit så i det här fallet.

Därom tvistar vi. Är du verkligen helt säker på detta efter allt du känner till om tjejen?
2007-09-29, 11:20
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:

Nu är det så att det är domstolen som avgör om hon blivit våldtagen, inte du.
2007-09-29, 11:21
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:

Hon blev våldtagen alltså? Det är imponerande att du vet det. Att du VET det. Ingen annan vet det, och alla som vi tydligen är kompisar med de åtalade är noga med att poängtera att vi inte vet men att det verkar lite småskumt.

Kul hur de som "försvarar" killarna inte vet vad som hänt, men de som blint tror på målsäganden är helt på det klara med vad som egentligen hänt.
2007-09-29, 11:22
Avslutad
Fy fan vilken korkad jävla brud. Är ju iofs inten förvånad med tanke på begåvningsnittet på Stureplan, men helt allvarligt..?!

http://www.city.se/Nyheter/1.859978/jag-kunde-bara-tanka-nej-inte-han-han-ar-en-tont
2007-09-29, 11:28
Medlem
theKnights avatar
Citat:
"De är intresserade av förnedringssex. Ytterligare ett steg på den vägen är att våldta någon. Det är den yttersta förnedringen", förklarade kammaråklagare Anita Kjellén i sin slutplädering i hovrätten mot de två Stureplansprofilerna."

Jag säger: Say what? Ursäkta. Men när Anita Kjellén åtalade killarna trodde hon att tjejen aldrig varit med om frivilligt förnedringssex tidigare. Ganska så avslöjande, inte sant?

Kan det vara så att tjejen inte förstod vad detta skulle kunna leda till vid tidigare tillfällen. Jag tycker att kammaråklagaren gör en strålande sammanfattning.

Citat:

Jag tror det! Även vad det gäller reaktionen vid slutpläderingen.
2007-09-29, 11:30
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Fy fan vilken korkad jävla brud. Är ju iofs inten förvånad med tanke på begåvningsnittet på Stureplan, men helt allvarligt..?!

http://www.city.se/Nyheter/1.859978/jag-kunde-bara-tanka-nej-inte-han-han-ar-en-tont

Ok, just den här biten tycker jag iaf inte visar på en efterbliven brud:

Du läste i tidningarna att han haft en trekant med våldsamma inslag. Fick du en tankeställare?
– I mina unga år har jag varit full och åkt hem med olika killar flera gånger per helg. Jag kan inte säga något ont om hans liv för jag har själv levt likadant. Många lever så på Stureplan.
Hon hade många blåmärken och svullnader på sin kropp efter den där natten. Hur tänker du kring det?
– Jag har aldrig känt av något våld från Martin, har jag velat ha sådana inslag har jag fått be om det. Vissa tänder på våldsamt sex. Man kan ju ha fint sex också, men det är roligt med omväxling. Jag tycker inte att det är något fel.

Eller detta:

Morgonen efter sexnatten skickade den ena Stureplansprofilen ett sms till Martin. ”Det är gött med förnödering. X är vår gänghora och så ska det va”. Det startade i gång debatter om skev kvinnosyn och hårdragen sexkultur på Stureplan.
Lina tvinnar tankspritt sitt långa mörka hår när det förs det på tal.
– Det var kanske dumt att kalla henne hora, men det är inte ett konstigt ord. Ta vilken mobil som helst och gå genom inkorgen. Alla har något fult meddelande. Alla har skrivit något elakt. Jag har garanterat skrivit värre saker än så, säger hon.

Så jag vet inte. Hur tänker du nu?
2007-09-29, 11:31
Medlem
Citat:
Inte helt otroligt att det var så.
Tingsrättens dom:
"Hon tror att det var när AJ eller JK började ha analsex med henne som hon för första gången sa att hon inte ville ha sex, och att de skulle sluta. Fram till dess var samlaget frivilligt från hennes sida."
Och när de inte slutar när hon ber dem, utan fortsätter, vad är det i dina ögon som sker då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in