2007-05-10, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Kanske det är som är så svårt, hur många vill vidhålla att en kompis, vän eller släkting kan vara en våldtäktsman. Jag är övertygad om att ingen av mina polare skulle begå en våldtäkt, de är ju så trevliga, reko och har schyssta värderingar. Problemet är bara att en våldtäktsman kan ha precis de egenskaperna, med undantag för när de våldtar.

Det är ju onekligen sunt att må dåligt av all den publiciteten han drabbats av.

Nej jag konstaterade det i ett inlägg tidigare. Varken jag eller någon anan här befann sig på platsen och kan därmed inte med säkerhet säga vad som hände. Men de flesta verakr vara välditg klara i vad som faktiskt skett.

Men de flesta, inklusiv undertecknad, vill gärna "höra det man vill höra". I fall 1 tycker jag TR är riksidioter och din lokal sossepolitiker för att i fall 2 ge dom mkt hög tillit. Men men, den som lever får se...

Införa lögndetektortester i Sverige?
2007-05-10, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline

Jag känner en av de två utpekade och tror inte han begått de handlingar han anklagat för. Dessutom verkar han , inte helt osannolikt, må dåligt av det här.

..
Vem av de är det du känner?
2007-05-10, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jakan
Vem av de är det du känner?

John, hurså?
2007-05-11, 00:12
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Det verkar inte bättre än att två användare på glife.se har valt att avsluta sina medlemskap.
Citat:
Jag känner en av de två utpekade och tror inte han begått de handlingar han [är anklagad] för.
Exakt vad är det du tror att han inte har gjort? JK är ju allmänt känd för att vara kapabel till precis vad som helst och har själv skrutit vitt och brett om sitt vilda och destruktiva liv och sin nedlåtande syn på kvinnor (vilket bilderna i hans glife-profil dessutom vittnade om).
Citat:
Dessutom verkar han , inte helt osannolikt, må dåligt av det här.
Som man bäddar får man ligga.
2007-05-11, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Det verkar inte bättre än att två användare på glife.se har valt att avsluta sina medlemskap.

Exakt vad är det du tror att han inte har gjort? JK är ju allmänt känd för att vara kapabel till precis vad som helst och har själv skrutit vitt och brett om sitt vilda och destruktiva liv och sin nedlåtande syn på kvinnor (vilket bilderna i hans glife-profil dessutom vittnade om).

Som man bäddar får man ligga.

Jag tror inte han begått våldtäkt.

Def:

6 kap. Om sexualbrott

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom
hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller
till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med
hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är
jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst
två och högst sex år.

Nedsättande syn på stureplansbrudar (även brats för den delen) har även undertecknad. Våldtar ingen för det...

Dessutom kvittar det tydligen hur ditt tidigare leverne varit enligt FB's användare, det minskar ej din trovärdighet!
2007-05-11, 00:29
Bannlyst
Skönt

Fy vad skönt att 95% av alla inlägg i den här debatten är vettiga...ger mig tron på människan. Sen finns det ju ett fåtal som erkänner sin WT mentalitet: "Jag känner John, han är jättebussig faktiskt, han skulle aldrig..." tillåt mig att hånle hela vägen till Stureplan.OM du verkligen kände John ELLER Andreas så skulle du heller inte EGENTLIGEN vara förvånad över det inträffade.
2007-05-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the met
Fy vad skönt att 95% av alla inlägg i den här debatten är vettiga...ger mig tron på människan. Sen finns det ju ett fåtal som erkänner sin WT mentalitet: "Jag känner John, han är jättebussig faktiskt, han skulle aldrig..." tillåt mig att hånle hela vägen till Stureplan.OM du verkligen kände John ELLER Andreas så skulle du heller inte EGENTLIGEN vara förvånad över det inträffade.
99% hör inte till topic alls. Nu vet vi vilka dom är. Det är synd om dumskallen som knullades och det är synd om dumskallarna som knullade.. Fine. Kan vi gå vidare nu?
2007-05-11, 00:42
Medlem
Niko_evils avatar
Bra grej att jag kikade i den här tråden igår. Åkte förbi fridhemsplan idag och tänkte ta några öl ute med polarna. Har suttit vid några tillfällen på grabbarnas och tyckt att det var ett helt okej ställe, men ikväll körde vi på nivå 22 i stället. Lite sunkigare men tänker inte bidra de där jävlarna med ett enda öre. Kompisarna hade samma tankegång.
2007-05-11, 01:30
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte han begått våldtäkt.

Nejdu! och vad tror du då?
Är det inte bättre att du håller dig till ditt drogforum istället?
Så blir vi av ned dig härifrån, här disskuterar vi på lite mera normal nivå och den är alldeles för hög för dig eftersom du drogar alldeles för mycket.
2007-05-11, 02:05
Medlem
rashbans avatar
Citat:
Dessutom verkar han , inte helt osannolikt, må dåligt av det här.

Jahapp.

Du som verkar vara polare med grabbarna i fråga: Reagerar inte du negativt på att de t.ex. refererar till en tjej som "vår gänghora" eller på att tingsrätten menar att "det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag [...]"? Tror du att det hade blivit samma pöbelstämmning om det i domen stått typ "Det är uppenbart att målsägande ljuger så att tungan svartnar" (på vackert juridikspråk, förstås)?
2007-05-11, 02:26
Medlem
Någon som vet ifall det blir en överklagan till HD?
2007-05-11, 08:23
Medlem
Citat:
Jag känner till dessa herrar. Skulle inte vilja sträcka mig så långt att påstå att jag känenr dem men vi pratar när vi ses. Det här är några citat från en gemensam vän:

"... jo fast hon e ju rätt skev oxå, hon låg med en snubbe 2 dar efter "våldtäkten"... å med en polaer till dom 5 dar senare...så ja vettifan vem man ska tro på.."

"plus att hon förskjöt hela rättegången med 2 veckor för hon sa att hon mådde psykiskt illa , men egentligen så ville hon inte avboka sin sup semester som var i åre eller nåt"

Den här gemensamma vännen känner det så kallade offret också. Jag tror personligen att båda parterna är lika jävla illa.

Hmmmm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in