2007-08-09, 20:42
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag blir så förbannad så det svartnar... det går typ inte att skriva.
Ett Nej är ett Nej även om det inte kommer förrän efter den 101:a gången!!!
Det vore klart en fördel om man införde kastrering på redan hjärndöda testosteronstinna karlar som aldrig släppt ut sina erövringsbehov på sportarenornas inre cirkel. Kula rekomenderas och alternativt tyngdlyftning. Hockey tycks inte fungera liksom fotboll om man ska tro senaste årens rapporteringar.
OBS: Det gäller förståss inte alla män.
Blev inte kvinnan drogad innan man förde henne till lägenheten?
2007-08-09, 20:43
Medlem
Madame Zs avatar
Enbart Betraktare?

Några funderingar, som kanske Ignatius kan vidareutveckla/svara på:

Enligt vissa källor deltog inte EDD i "sexaktiviteterna" utan satt i en fåtölj och tittade på när JK påstås ha våldfört sig på den helt "utslagna" tjejen.

Kan detta innebära att EDD ändå anklagas för våldtäkt även om han varit passiv åskådare?

Är det inte tänkbart - eller t.o.m. troligt att EDD vittnar mot JK för att skydda sig själv alt. komma lindrigare undan?

M.a.o. Skulle EDD få lindrigare straff om han satte dit JK?

Några funderingar från Madame, med tanke på att EDD tydligen inte är lika sjuk i huvudet som JK!?
2007-08-09, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Jag är snarare bekant med dom och man ska inte tro allt man läser om i tidningarna.

f*n jag tyckte väl att det luktade stureplansbög wannabe om dig

Kom ut ur garderoben nu, du är inte den första killen i denna tråden som visar upp att de gillar män men bakåtslick och Bateman flin.
2007-08-09, 20:44
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Hur kan ni överhuvudtaget försvara en våldtäkt i denna tråden?

Kan du visa mig en person som har försvarat våldtäkten?
Att försvara rättsprinciper är inte detsamma som att försvara brottet!
2007-08-09, 20:44
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Hur kan ni överhuvudtaget försvara en våldtäkt i denna tråden?

Vem är det som har försvarat våldtäkt eller tyckt att våldtäkt är ok?

Visa mig vem och var för jag måste ha missat att någon har gjort det?
2007-08-09, 20:45
Bannlyst
Citat:

Det återstår att se, om du menar annat än sprit. Man kan ju även droga ner en annan människa med alkohol genom hets och andra trix.

Jag skulle vilja säga att hon definitivt var drogad å det grövsta oavsett substans.
2007-08-09, 20:47
Medlem
Citat:
Jag är snarare bekant med dom och man ska inte tro allt man läser om i tidningarna.

Du sitter tydligen inne med "sanningen". Varför upplyser du oss inte? Vi vill alla veta varför du anser att det finns en anledning att försvara dem. Det du har kommit med hittills har inte precis rentvått dem i mina ögon.

Efter att ha läst ett antal Stureplansbloggar under dagen kan jag konstatera att väldigt många som frekventerar de kvarteren anser att de åkt dit med rätta. Inte så poppis m a o. Eller är det bara "avundsjuka"?
2007-08-09, 20:47
Medlem
Citat:

Möjligen - men då gränsar brottet till människorov juridiskt. Redan innan anser jag det vara människorov moraliskt.
2007-08-09, 20:49
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewguy
Vart bor lirarna? Adresser och sånt på pm skulle vara trevligt.

/Thenewguy

Varför vill du veta? Hade du velat få tag på dom på riktigt så är det ju inte sååå svårt att leta upp.
2007-08-09, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Möjligen - men då gränsar brottet till människorov juridiskt. Redan innan anser jag det vara människorov moraliskt.

Håller med helt och fullt. Varför skulle det inte vara människorov om hon var helt plakat av alkohol? Är det skillnad om man är helt borta beroende på vilken substans man fått i sej?
2007-08-09, 20:50
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Z
Några funderingar, som kanske Ignatius kan vidareutveckla/svara på:

Enligt vissa källor deltog inte EDD i "sexaktiviteterna" utan satt i en fåtölj och tittade på när JK påstås ha våldfört sig på den helt "utslagna" tjejen.

Kan detta innebära att EDD ändå anklagas för våldtäkt även om han varit passiv åskådare?

Är det inte tänkbart - eller t.o.m. troligt att EDD vittnar mot JK för att skydda sig själv alt. komma lindrigare undan?

M.a.o. Skulle EDD få lindrigare straff om han satte dit JK?

Några funderingar från Madame, med tanke på att EDD tydligen inte är lika sjuk i huvudet som JK!?

Antagligen är han häktad för att dom inte ska kunna snacka ihop sig.
2007-08-09, 21:03
Medlem
Citat:
Dessutom tycker jag det är lite underligt att personen i fråga går ut 2 dagar senare och drar hem till en kille. Som sagt, killar har ingen chans när det handlar om att bli anmäld för våldtäkt.

Så talar: "Snygg-ungdom-Stureplan" med rakad bringa......

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in