2007-09-21, 21:35
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
För att de lyssnade kanske? De har verkligen inte mycket kunskap om fallet förutom något de läst i nån tidning så deras förkunskaper var minimala. Jag bjöd bara in dem för att LYSSNA på intervjun åt mig och sedan berätta för mig hur de reagerade och vad de tyckte – så att jag skulle få andra infallsvinklar.

De bedömde alltså den enskilda intervjun.

I övrigt reagerade både morsan och väninnan på den kvinnliga reporterns genomgång av det andra fallet innan intervjun. De undrade en hel del om den där grejen att Tjej 2 gett olika versioner för att till slut påstå att hon inte mindes något egentligen. Jag kunde bara bekräfta att det var så men jisses så misstänksamma de såg ut...

Så nu är grabbarna oskyldiga, och tjejen ett drinkluder - för att din mamma och hennes väninna såg mistänksamma ut när de lyssnade på en intervju med en av grabbarna?

Ja, det verkar otroligt vettigt.

Jag lämnade den här tråden för ett tag sen, dels för att alla hobbyjurister gjorde den tvärtråkig, och dels för att man inte kunde skriva någonting utan få en "nämen lilla flicka-klapp" på huvudet från dig.

Det känns dock roligare nu, du har fallit lite från din egen utmålade tron, och börjar mer och mer verka förvirrad, och ärligt talat, rätt bränd.
2007-09-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Fint sätt att bekräfta att xallos omdöme om dig stämmer. Du kan acceptera att första anmälan var falsk, men fastän "killen" - 21-åringen - inte hade sex med den andra tjejen så är han skyldig till våldtäkt i dina ögon. Och du kallar det "sunt förnuft".

Jag bekräftar att det xallo skrev om mina moraliska värderingar stämmer JA, jag bekräftar även det att det kan hända att en tjej ljuger om en våldtäkt för det har hänt förr JA

Men man vore väldigt naiv om man tror att en andra gång inte säger en någonting ? Man får inte vara naiv. Jag kan erkänna också att jag var väldigt tveksam till första fallet men absolut inte tveksam varken till första fallet eller andra när den andra händelsen hände.

Därav det jag skrev om att flytta fram gränserna utefter vilket umgänge man har och vilka kickar man är ute efter, gränsen för vad man själv anser är normalt kan flyttas fram väldigt jämfört med vad andra tycker och vad som är lagligt när det gäller brottslighet vare sig det gäller sexbrott eller annan brottslighet.
2007-09-22, 09:14
Bannlyst
Någon som sett Braxen och de andra slemmiga fula fiskarna på stan senaste tiden eller har dom totalt gått under jorden?

Mer skvaller, mindre moral och juridik tack.

Alla vet redan att det är tre förortsdrägg det handlar om och att dom inte dömts för något. Vi får vänta och se vad HovR säger, tills dess så är väl det mest intressanta skvaller om snubbarna.
2007-09-22, 10:36
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yari
Men man vore väldigt naiv om man tror att en andra gång inte säger en någonting ? Man får inte vara naiv. Jag kan erkänna också att jag var väldigt tveksam till första fallet men absolut inte tveksam varken till första fallet eller andra när den andra händelsen hände.

Är du medveten om att det är hundraprocentigt bevisat att tjejens väninna i Fall 2 ljugit, att tjejen som skulle ha våldtagits presterade olika versioner för att senare hävda att hon inte mindes något och att det ENBART är ED som eventuellt var inblandad i något som tjejen inte längre minns?

Alltså, polisen och åklagaren är så säkra det går att vara säker i sådana här fall att inget brottsligt hänt.

Det är det ena. Det andra är att ED inte har något med det första fallet att göra. Det var en annan polare. Är du medveten om att polisen slagit fast att 21-åringen faktiskt lämnade lägenheten redan efter en kort stund och följaktligen inte kan misstänkas för något som helst olagligt oavsett vad som eventuellt hände senare i lägenheten? Alltså, han är ungefär lika skyldig i Fall 2 som du och jag.

Om du var tveksam till Fall 1 så borde du vara ÄNNU mer tveksam till det efter Fall 2 för det enda Fall 2 bevisar är att tjejer kan anmäla precis vad som helst under helt sjuka omständigheter.
2007-09-22, 10:56
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yari
Det här är lite tröttsamt, ok för att den ena idioten kanske rent av var oskyldig i första våldtäkten, sånt har hänt förr. Men dom som försvarar honom verkar inte ha tänkt på att om det händer något liknande igen så måste det finnas någon substans bakom det och att inte tjejerna bara ljuger ?

Hela hans inställning och hans polares inställning till sex är ju snedvriden som alla måste ha förstått, den överensstämmer inte med normalsex, att gränserna flyttas framåt hela tiden vad det än gäller kan inte komma som en överraskning för någon, det som man tycker är normalt idag kommer att ha flyttats över gränsen om något år beroende på umgänge och vad man sysslar med när det gäller kickar eller olagligheter.

Fråga vilken brottsling som helst, det börjar med snatteri och ett par år senare så är rån inget märkligt utan det är fortfarande som snatteri men ger mer, gränserna suddas ut och den nya gränsen känns inte så märklig för den som utför den.

Killen i fråga och hans polare har ju flyttat gränsen framåt och gått över den, men för dom så känns det inte som att dom har gjort något olagligt utan det är ju så dom gör och den nya gränsen då dom tvingar tjejer till sex som tidigare hade mindre våldsinslag men idag har stora våldsinslag och riktig tvång känns inte för dom som något olagligt eller värre än att dom snattade en kola.

Men för oss som inte har den kvinnosynen eller synen på vad sex går ut på så finns det ingen tvekan, dom har våldtagit och dom har en kvinnosyn och en syn på sex som inte är normal, lagen sätter gränserna och det är inte stenåldern längre utan tjejerna sätter gränsen själva för vad dom vill ställa upp på oavsett vad dom här perversa lirarna tycker att gränsen ska gå eller var deras gräns går, oavsett om tjejen ställde upp på lite förnedringssex tidigare så betyder det inte att hon ställer upp på det idag eller att hon vill ta ett ännu större steg och verkligen bli utsatt för riktigt våld för alla har en gräns som inte ska passeras.

Nej jag är varken feminist eller kärring.

Ditt resonemang här visar att du inte ens en gång läst denna tråd. Börja på sidan 222 och läs dig fram hit. Du är nämligen helt offside.

Som jag tidigare förklarat utförligt blir det svårt för dig att inta den här hållningen. Orsaken är att konsekvensen av din inställning är att 21-åringen och hans polare borde ha åtalats för hela KK-förhållandet eftersom de haft denna typ av förnedrande våldssex tidigare med just denna tjej.

Du uttrycker det som att tjejen tidigare ställt upp på "lite förnedringssex". Ursäkta, men jag är personligen så långt bort man kan komma från BDSM-sex och jag bedömer att det verkligen inte handlade om "lite förnedringssex". Även de föregående gångerna var som den här natten med örfilar, spott i ansiktet och diverse verktyg och detta är i min värld inte "lite förnedringssex". Det är vääääldigt mycket förnedringssex vill jag påstå.

Tjejen själv hävdar att hon bara våldtagits den senaste gången. Jag har därför två konkreta frågor till dig som jag vill att du svarar på för att det ska vara meningsfullt att fortsätta denna diskussion:

1) Anser du att tjejen inte begriper att hon egentligen våldtagits även de föregående gångerna?

2) Var börjar och slutar hennes ansvar för relationens utveckling?
2007-09-22, 12:06
Medlem
Tandkolls avatar
120 000 Sek

Från hästens egna mun, fick 120 kakor rak ner i fickan av TV3 för att ställa upp i Efterlyst. Vi snackar kontanter!!!

OT: Jag e fett bakis
2007-09-22, 12:19
Avslutad
Mediahora tar sig, som epitet, till nya höjder.
2007-09-22, 12:33
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Verkligen. Samt hela "trekant= tjej i underläge". Helskumma uttalanden om sex och kvinnosyn("språkbruk").

För att tycka det är lite märkligt behöver man vare sig vara "tokfeminist" eller annat, det räcker med lite helhetssyn och hjärnceller.

Samt: det har framkommit på flera ställen, och flera personer i kretsen har uttalat sig om synen på den här typen av tjejer (den typen som tror att de är med i gänget när de kallar sig själva för horor)- och den är allt annat än blid, tycks det. De mer respektabla honorna och snubbar i allmänhet tycks inte direkt hysa någon större respekt. Vad Stureplan anser om drinkluder har det talats och orerats hejvilt om- många företrädare för platsen har ju beredvilligt talat om för alla som vill lyssna att de här tjejerna inte är något att ha. Därför verkar det lite motsägelsefullt att detta med gänghora och hora skulle vara vänligt sinnad jargong. Jag har hört mer trovärdiga lögner om "skämt" av vansinniga mobbare i högstadiet.

Att sedan en mediatränad och advokatdrillad 21-åring har lyckats snappa upp ett och annat matmyttigt, och lärt sig hur han ska försvara sig, under ett halvår är väl inte så märkligt. Det intressanta är ju de fall där han så klart och tydligt avviker från vad som kan kallas sunt, med språkbrukstjafs och diskussion om underläge.

Förlåt för att jag svarar utan att ha läst inläggen efter detta, men jag vill förklara hur jag uppfattade det hela

Först och främst det här med trekanter, jag förstod det inte som att han ansåg det vara norm att kvinnan är i underläge - utan att det främst är sådant sex som han föredrar.

Vad gäller språkbruket så förstår jag precis vad han menar med att orden inte är laddade för honom. Exempel på detta är ordet neger som vissa människor inte tänker två gånger på men andra tar fruktansvärt illa upp av. Däremot anser jag inte att just ordet gänghora är någonting man använder ifall man respekterar kvinnor - men han kanske är så pass empatilös att han inte förstår att folk reagerar. Dock har han helt rätt i att man inte kan döma folk efter samtal mellan vänner. Skulle man rycka ett sms från vänner av mig skulle man kunna få intrycket av att de gillar att ha sex med småpojkar och andra tabubelagda 'skämt'. Fast man fick ju intrycket av att han faktiskt MENADE att hon var en gänghora...

Det lustigaste i hela det här är ju att oavsett hur mycket mediaträning och drillning han fått så lyckades han framstå som världens mest egostiska person som tvärljög (och hade fel) när han sa att "det räcker med ett nej för att det ska bli våldtäkt".
2007-09-22, 18:28
Medlem
Manifestation i samband med "Stureplansmålet" 27/9...

http://www.feministisktinitiativ.se/artiklar.php?show=570

Citat:
Team för Våldtagna Kvinnor och gruppen som organiserade Manifestationen i Humlegården den 6 juni kommer att finnas på plats när Hovrättsförhandlingarna inleds i det uppmärksammde så kallade "Stureplansmålet" den 27 september.

Motdemonstration?
2007-09-22, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Förlåt för att jag svarar utan att ha läst inläggen efter detta, men jag vill förklara hur jag uppfattade det hela

Först och främst det här med trekanter, jag förstod det inte som att han ansåg det vara norm att kvinnan är i underläge - utan att det främst är sådant sex som han föredrar.

Vad gäller språkbruket så förstår jag precis vad han menar med att orden inte är laddade för honom. Exempel på detta är ordet neger som vissa människor inte tänker två gånger på men andra tar fruktansvärt illa upp av. Däremot anser jag inte att just ordet gänghora är någonting man använder ifall man respekterar kvinnor - men han kanske är så pass empatilös att han inte förstår att folk reagerar. Dock har han helt rätt i att man inte kan döma folk efter samtal mellan vänner. Skulle man rycka ett sms från vänner av mig skulle man kunna få intrycket av att de gillar att ha sex med småpojkar och andra tabubelagda 'skämt'. Fast man fick ju intrycket av att han faktiskt MENADE att hon var en gänghora...

Det lustigaste i hela det här är ju att oavsett hur mycket mediaträning och drillning han fått så lyckades han framstå som världens mest egostiska person som tvärljög (och hade fel) när han sa att "det räcker med ett nej för att det ska bli våldtäkt".

Hörrdudu, jag ska nog se reprisen. Det där med gänghora kommer jag fortsatt vara skeptisk till (hela jargongen stinker av sinnesslöhet- i bästa fall är det det enda). Men det är ändå som du säger, det går nog att dra bådadera åt bägge håll.

Det jag har problem med- underläget: har man en bdsm-läggning borde man ju ha bättre koll än att lyckas hamna i denna sits överhuvudtaget. Det låter, I BÄSTA FALL, som om en destruktiv spiral har nått sin tvärnit här, med fall 1. Men för mig lät det som att "i trekanter, då ÄR ju tjejen underlägsen, eftersom man juh är två snubbar, va?" (fritt tolkat och dialektifierat)
2007-09-22, 20:05
Medlem
MissTakens avatar
http://www.lexnova.se/show_legalcase.php?legalcase=894

Flera ggr i domen upprepas orden: "Det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag."

Ville bara påminna och samtidigt lägga in länken till domslutet igen för de som inte läst den än alternativt vill uppdatera sig.
.
2007-09-22, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
http://www.lexnova.se/show_legalcase.php?legalcase=894

Flera ggr i domen upprepas orden: "Det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag."

Ville bara påminna och samtidigt lägga in länken till domslutet igen för de som inte läst den än alternativt vill uppdatera sig.
.

Det påminner mig: GW verkade förvisso må piss, men det tycktes inte mig som om han INTE hade läst domen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in