Citat:
Ursprungligen postat av Yari
Det här är lite tröttsamt, ok för att den ena idioten kanske rent av var oskyldig i första våldtäkten, sånt har hänt förr. Men dom som försvarar honom verkar inte ha tänkt på att om det händer något liknande igen så måste det finnas någon substans bakom det och att inte tjejerna bara ljuger ?
Hela hans inställning och hans polares inställning till sex är ju snedvriden som alla måste ha förstått, den överensstämmer inte med normalsex, att gränserna flyttas framåt hela tiden vad det än gäller kan inte komma som en överraskning för någon, det som man tycker är normalt idag kommer att ha flyttats över gränsen om något år beroende på umgänge och vad man sysslar med när det gäller kickar eller olagligheter.
Fråga vilken brottsling som helst, det börjar med snatteri och ett par år senare så är rån inget märkligt utan det är fortfarande som snatteri men ger mer, gränserna suddas ut och den nya gränsen känns inte så märklig för den som utför den.
Killen i fråga och hans polare har ju flyttat gränsen framåt och gått över den, men för dom så känns det inte som att dom har gjort något olagligt utan det är ju så dom gör och den nya gränsen då dom tvingar tjejer till sex som tidigare hade mindre våldsinslag men idag har stora våldsinslag och riktig tvång känns inte för dom som något olagligt eller värre än att dom snattade en kola.
Men för oss som inte har den kvinnosynen eller synen på vad sex går ut på så finns det ingen tvekan, dom har våldtagit och dom har en kvinnosyn och en syn på sex som inte är normal, lagen sätter gränserna och det är inte stenåldern längre utan tjejerna sätter gränsen själva för vad dom vill ställa upp på oavsett vad dom här perversa lirarna tycker att gränsen ska gå eller var deras gräns går, oavsett om tjejen ställde upp på lite förnedringssex tidigare så betyder det inte att hon ställer upp på det idag eller att hon vill ta ett ännu större steg och verkligen bli utsatt för riktigt våld för alla har en gräns som inte ska passeras.
Nej jag är varken feminist eller kärring.
Ditt resonemang här visar att du inte ens en gång läst denna tråd. Börja på sidan 222 och läs dig fram hit. Du är nämligen helt offside.
Som jag tidigare förklarat utförligt blir det svårt för dig att inta den här hållningen. Orsaken är att konsekvensen av din inställning är att 21-åringen och hans polare borde ha åtalats för hela KK-förhållandet eftersom de haft denna typ av förnedrande våldssex tidigare med just denna tjej.
Du uttrycker det som att tjejen tidigare ställt upp på "lite förnedringssex". Ursäkta, men jag är personligen så långt bort man kan komma från BDSM-sex och jag bedömer att det verkligen inte handlade om "lite förnedringssex". Även de föregående gångerna var som den här natten med örfilar, spott i ansiktet och diverse verktyg och detta är i min värld inte "lite förnedringssex". Det är vääääldigt mycket förnedringssex vill jag påstå.
Tjejen själv hävdar att hon bara våldtagits den senaste gången. Jag har därför två konkreta frågor till dig som jag vill att du svarar på för att det ska vara meningsfullt att fortsätta denna diskussion:
1) Anser du att tjejen inte begriper att hon egentligen våldtagits även de föregående gångerna?
2) Var börjar och slutar hennes ansvar för relationens utveckling?