2007-09-27, 18:17
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dictionary
Idag går dagisfrökens kompis ut i Stockholm City med ett öppet brev:

Finns på http://www.city.se/Nyheter/1.857121/annas-oppna-brev-till-justitieministern-varfor-utsatts-offret-for-mer-press-an-forovaren

Oväntat att det var just City som publicerade brevet. Mikael Nestius har åsidosatt alla journaliska principer i sitt korståg mot de s.k. stureplansprofilerna. Personligen skulle jag gärna se det blekfeta,självgoda arslet dingla från en gatlampa.
2007-09-27, 18:54
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzengel
Lika mycket som hennes tidigare sexlekar, antal killar hon haft osv har med detta mål att göra.

Frågar dig då, om du haft sex med en tjej på ett visst sätt och hon aldrig gråtit, bett dig sluta osv. Men just idag så vill hon inte utan ber dig sluta, skulle du skita i det fortsätta som vanligt för du gjort det förut eller hört hon brukar gå med på det?

Vad jag menar med min liknelse va att jag må vart dömd för ett antal misshandel av dylika offer, men vid detta tillfälle var jag i närheten, dock inte på nåt sätt delaktig. Men då jag åkt på dessa saker innan, ska jag då dömas för jag blivit dömd förut för liknande händelse?

Mannen. Du är helt offside och kommer helt fel in i debatten. Alla de där argumenten du för fram här har tydligt behandlats av olika skribenter. Gå tillbaka till sidan 222 och läs fram hit. Har du några frågor efter detta så ställer jag mer än gärna upp.
2007-09-27, 18:55
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Oväntat att det var just City som publicerade brevet. Mikael Nestius har åsidosatt alla journaliska principer i sitt korståg mot de s.k. stureplansprofilerna. Personligen skulle jag gärna se det blekfeta,självgoda arslet dingla från en gatlampa.

Iofs är jag motståndare till alla former av lynchmobbar men i Nestius fall gör jag mer än gärna ett undantag.
2007-09-27, 18:59
Medlem
yendors avatar
[quote=Erzengel]Förstår inte vad hennes tidigare sexeskapader har med målet i sig att göra.

Det är väl händelsen som sådan som är relevant, inte om hon gjort saker innan.

Vore ju underbart höra en åklagare utfråga snubben om hur många brudar han satt på, om han alltid har kådis, om han alltid kör den i tvåan, om han alltid gör si och så. Det har förvisso inte heller med den aktuella handlingen att göra men han blir iaf utsatt på samma sätt.

Citat:
Kontentan av det hela. SKIT fullständigt i vad som hände förra gången eller andra gånger innan. Det är inte relevant till handlingen som hon anmält dom för. För ett NEJ är ett NEJ.

Precis som att komma hem på en kopp té verkligen betyder att man skall bjuda dom på té va? Eller hur var det med etsningarna som en del fruntimmer pratat om. Hennes tidigare eskapader med dessa gossar är högst relevant men det är en ganska lång tråd som har avhandlat det så börja om från toppen på denna eller förra sidan så hittar du nog förklaringen.

Jag antar att du utgår ifrån att dom träffas för första gången och att hon förväntar sig vaniljsex.

Citat:
Å vilken snubbe av er som skriver här, skulle fortsätta sätta på en brud som gråter, säger nej och skriker aj?

Jag brukade göra det och det fungerade inte alls bra. Hela relationen gick åt pipan innan jag fick det förklarat ordagrant. Visserligen är det en del som drömmer om saker därför att dom mår dåligt och dom borde låta bli men en hel del andra gör det för att dom helt enkelt gillar det.
2007-09-27, 19:01
Medlem
Erzengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Mannen. Du är helt offside och kommer helt fel in i debatten. Alla de där argumenten du för fram här har tydligt behandlats av olika skribenter. Gå tillbaka till sidan 222 och läs fram hit. Har du några frågor efter detta så ställer jag mer än gärna upp.

Med tanke på att rättegången är idag och åter surras det om hennes forna sexliv tycker jag ju inte att det är orelevant.
2007-09-27, 19:04
Medlem
Mayitos avatar
Från Aftonbladet:

"Den andre åtalade mannens advokat Peter Mutvei vill veta varför kvinnan raderat alla utgående sms i sin mobiltelefon. Enligt 19-åringen brukar hon göra så för att få plats i telefonens minne för nya inkommande sms."

Det var ju vääääldigt synd att tjejen hade en förklaring de flesta kan köpa. Men att radera ALLA sms hon skickat i just detta läge...hmm...

Jag hade gärna läst hennes sms för att jämföra med killarnas. Tänk om killarnas smsande då hamnat i ett annat ljus! Eller vad tror ni?

EDIT:
Från Expressen:

"Hon berättar att hon hade smärtor i en vecka i sträck, något hon aldrig haft tidigare.
21-åringens advokat Peter Mutvei ifrågasätter det påståendet och visar ett utrag ur kvinnans blogg där hon skriver om sugmärken på halsen och smärtor i kroppen.
– Men sugmärken är inte detsamma som blåmärken, och jag hade ont av annan anledning än sex, svarar kvinnan.
Kvinnan sitter med ryggen mot männen så att de inte kan få ögonkontakt.
Peter Mutvei ifrågasätter även varför hon raderade sms ur sin mobiltelefon.
– Jag hade fullt i inboxen, svarar kvinnan."

Ok...varför har jag vissa problem med allt detta?
2007-09-27, 19:11
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Med tanke på att rättegången är idag och åter surras det om hennes forna sexliv tycker jag ju inte att det är orelevant.

Jag vet. Men läs ändå från sidan 222. Där förklaras flera gånger varför hennes sexliv är av direkt avgörande betydelse.

EDIT:

Här kan du få en köttbit som visar varför den sexuella historien är så viktig. Från Svenska Dagbladet:

"Under eftermiddagen har en av de misstänkta, en 25-årig man, hörts. Han nekar fortfarande till anklagelserna, men medger precis som tidigare att han haft sex med den 19-åriga kvinnan.
- Från min sida var det inte mycket känslor inblandade, men det var skönt att träffa någon som var lik mig när det gäller sexet, sade 25-åringen och uppgav att kvinnan hade varit kär i honom.
Angående kvinnans skador svarade 25-åringen att hon fått liknande skador när de haft sex tidigare."

Tips: sätt ihop detta med inläggen i tjejens blogg (som numera är borta). Sedan kan du fylla på med fler detaljer allt eftersom...
2007-09-27, 19:16
Medlem
Chandler Bings avatar
Alltså ärligt.......tittade precis på inslaget i tv4 där en av "Stureplansprofilerna" säger att han erkänt att dom spottat på henne under sexakten!!??? Hur många av er härinne spottar på sin partner medans ni knullar??? Jag för min del skulle inte ens komma på tanken att utföra något sådant.
2007-09-27, 19:20
Medlem
Citat:
Frågar dig då, om du haft sex med en tjej på ett visst sätt och hon aldrig gråtit, bett dig sluta osv. Men just idag så vill hon inte utan ber dig sluta, skulle du skita i det fortsätta som vanligt för du gjort det förut eller hört hon brukar gå med på det??

Absolut inte, det skulle vara vidrigt av mig. Men nu har ju grabbarna - enligt TR:s dom - inte uppfattat att hon inte längre ville. Så den liknelsen håller inte (iaf i avvaktan på domen från HovR).

Citat:
Vad jag menar med min liknelse va att jag må vart dömd för ett antal misshandel av dylika offer, men vid detta tillfälle var jag i närheten, dock inte på nåt sätt delaktig. Men då jag åkt på dessa saker innan, ska jag då dömas för jag blivit dömd förut för liknande händelse?

Klart du inte ska. Däremot är nog chansen tyvär större att du blir dömd. Men nu börjar vi gå riktigt OffT.
2007-09-27, 19:20
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Alltså ärligt.......tittade precis på inslaget i tv4 där en av "Stureplansprofilerna" säger att han erkänt att dom spottat på henne under sexakten!!??? Hur många av er härinne spottar på sin partner medans ni knullar??? Jag för min del skulle inte ens komma på tanken att utföra något sådant.

Kul att Pippo Inzaghi hittade hit! För de som inte vet vem Pippo är kan jag berätta att det är en italiensk fotbollsspelare som föddes offside...

Snälla! Läs åtminstone några sidor tillbaka, tack, så slipper vi upprepa oss till döds.
2007-09-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Från Aftonbladet:

"Den andre åtalade mannens advokat Peter Mutvei vill veta varför kvinnan raderat alla utgående sms i sin mobiltelefon. Enligt 19-åringen brukar hon göra så för att få plats i telefonens minne för nya inkommande sms."

Det var ju vääääldigt synd att tjejen hade en förklaring de flesta kan köpa. Men att radera ALLA sms hon skickat i just detta läge...hmm...

Jag hade gärna läst hennes sms för att jämföra med killarnas. Tänk om killarnas smsande då hamnat i ett annat ljus! Eller vad tror ni?

Men Polisen har väl ändå koll på SMS-trafiken, även om hon har raderat de fysiska meddelandena från sin telefon?
Eller har jag för höga tankar om "Storebrorsamhället?
2007-09-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing

Tjena frikyrkopastorn. Jag får väl erkänna att jag har gjort det. Till bådas förnöjelse. Är det ett problem för dig? Vad tycker du om oralsex och, gud förbjude, analsex?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in