2007-08-13, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Inga Tidefors är ytterst psykodynamisk och säger således gärna saker som det inte finns belägg för.

Åh, synd. Det lät bra iallafall.
2007-08-13, 10:12
Bannlyst
Lite skvaller......

Min brorsa kom med lite skvaller. JK är antingen så otroligt korkad så han inte förstår allvaret i situationen eller så har han så sanslöst taskiga värderingar hemifrån så man blir mörkrädd. JK (och även AJ) bara flinar, är spydiga och spelar överlägsna. Dom anser att tjejerna är drinkluder som bara ska vara tacksamma för att dom fått vara med dom. Det är riktigt tragiskt vilka nedsättande värderingar killarna har. Man undrar verkligen hur deras uppväxt varit, och hur dom kan ha fått så sjuka värderingar hemifrån. Grabbarna är ju inte så gamla så att dom har levt ute i stora världen utanför Stureplan och anammat dessa värderingar därifrån.

Nu återstår bara att vänta på rättegångarna.
2007-08-13, 10:21
Medlem
Din bror sitter alltså i en position där han kommer i kontakt med grabbarna? Om det du säger verkligen är sant känns det som att inget rättsväsendet kan göra kommer att få dessa grabbar att inse vad det är dom gjort och således kommer de heller inte att ändra på sin kvinnosyn och sitt beteende...

EDIT: Syftningsfel..
2007-08-13, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vasastansstekar
Din bror sitter alltså i en position där han kommer i kontakt med grabbarna? Om det du säger verkligen är sant känns det som att inget rättsväsendet kan göra kommer att få dessa grabbar att inse vad det är dom gjort och således inte heller ändra på sin kvinnosyn och sitt beteende...

Precis, helt korrekt.
2007-08-13, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Min brorsa kom med lite skvaller. JK är antingen så otroligt korkad så han inte förstår allvaret i situationen eller så har han så sanslöst taskiga värderingar hemifrån så man blir mörkrädd. JK (och även AJ) bara flinar, är spydiga och spelar överlägsna. Dom anser att tjejerna är drinkluder som bara ska vara tacksamma för att dom fått vara med dom. Det är riktigt tragiskt vilka nedsättande värderingar killarna har. Man undrar verkligen hur deras uppväxt varit, och hur dom kan ha fått så sjuka värderingar hemifrån. Grabbarna är ju inte så gamla så att dom har levt ute i stora världen utanför Stureplan och anammat dessa värderingar därifrån.

Förvånar mig föga med tanke på att hela kompisgänget ska ha "ställt upp" och hånat MV vid förra rättegången!
2007-08-13, 14:05
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A

Fast AJ? Det är väl ED som sitter i häktet med JK? Du kanske inte menar att de beter sig så nu när de sitter häktade utan hur de betett sig kring förra rättegången? Jag förstår inte riktigt, förklara
2007-08-13, 14:14
Medlem
wilt99s avatar
Nytt inlägg i EDDs facebook, tjejen verkar inte ha någon misstro mot honom i alla fall.

Maria Edström wrote
at 12:35pm
allt kommer bli bra. Jag tror på dig. Saknar dig. Tänker på dig hela tiden.
2007-08-13, 14:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
Nytt inlägg i EDDs facebook, tjejen verkar inte ha någon misstro mot honom i alla fall.

Maria Edström wrote
at 12:35pm
allt kommer bli bra. Jag tror på dig. Saknar dig. Tänker på dig hela tiden.
Han har ju i alla lägen varit otrogen i alla fall, något en normal brud dumpat killen för. Men jag gissar på att fördelarna som tillkommer i ett förhållande med EDD väger upp det hela. Tragiskt
2007-08-13, 14:38
Medlem
På något sätt hoppas jag att EDD är oskyldig. Man vill ju att det ska finnas så få våldtäktskapabla svin som möjligt. Dock är han skyldig till det moraliska brottet att vara kompis med JK.
2007-08-13, 14:43
Medlem
besservissers avatar
Men hur oskyldig är man om man befinner sig på samma ställe som en fullbordad våldtäkt? Jag menar det finns väl ett ansvar där att sätta stopp om man ser att saker går över styr.
2007-08-13, 14:46
Bannlyst
Dagens fortune cookie hos Maria: To love is to forgive.

Förövrigt. Att kalla EDD för stureplansprofil är väl lite missvisande eller?
Han har väl inte riktigt varit i vimlet så som de andra och dessutom tycker jag han verkar vara som vilken Söderkille som helst, lirar boll, åker till Kos eller var det var på semester och festar på "enkla" ställen. Men jag kanske har fel. Min uppfattning kommer bara från vad jag har läst.
2007-08-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av besservisser
Men hur oskyldig är man om man befinner sig på samma ställe som en fullbordad våldtäkt? Jag menar det finns väl ett ansvar där att sätta stopp om man ser att saker går över styr.

Sant, men nu vet vi ju inte om han var där, eller om han stuckit då våldtäkten ägde rum...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in