Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Vilka ska få "däng"? Killarna som blev frisläppta, eller tjejerna som gjorde den falska våldtäktsanmälan?

FG: Jag vet inte hur mycket du är ute på Stureplan, men jag anser att din förenkling kan behöva lite komplement.
På ställena där JK & co figurera(r)de är det helt killen som sätter standard. De tjejer med lägst karaktär/högst begär att bli accepterade, rättar sig helt enkelt efter killarnas - ofta helt störda - preferenser.
Eftersom det alltid kommer att finnas en annan tjej runt champagnebordet som är beredd att gå "längre", finns det längre ingen klar gräns för killarna, och frågan om faktiska preferenser
(dvs, om tjejen eller killen skulle levt i Brunflo, med en stadig pojkvän/flickvän, och vilken sorts sex de då skulle idkat för maximal personlig njutning) blir helt svävande och mer externt styrd (a lá "Analsex är inne nu").
Det här var förvisso en utläggning men vet att på det hela håller jag med dig FG. Jag försöker bara bidra med ett perspektiv på hur komplicerat det faktiskt är. Det är liksom killarnas livsstil/preferenser som drivit många av de här tjejerna att bete sig på ett visst sätt. Och det är inte teori, det är faktum, eftersom jag också stått runt att antal champagnebord och observerat "hierarkin", även om jag personligen anser den förkastlig.
Så det är inte konstigt att vissa tjejer totalt ballar ur. Orättvist mot killarna? Ja. Men det är inte (för mig) lika lätt att fördöma ett drinkluder för dålig karaktär, som det är att fördöma en som helt sätter gränserna både för sig själv och för den 'törstande' (pun intended) omgivningen.
MEN JA. Jag är också negativ till lynchstämningen. Jag gillar inte visst beteende (skyldig till våldtäckt eller ej) men fine, jag kan fortfarande vara objektiv.