Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Vad tänker du är uselt, att en ung tjej kan ha dåligt självförtroende beror på uppfostran, eller hennes intresse för kinky sex är föräldrarnas fel?
Jag skulle skämmas om min dotter ägnade sig åt att spruta champagne på stureplan.
Jag skulle skämmas om min dotter ägnade sig åt att spruta champagne på stureplan.
Att umgås med slemmiga Farsta-stekare är något som föräldrar lär sina barn att undvika genom en god uppfostran.
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius
Du kan ta samma resonemang och överföra det till trafiksäkerhet. Om en person bestämmer sig för att campa på en motorväg mitt i natten och därvid blir påkörd och dör, så är detta ett ganska dåligt argument för att trafiksäkerheten är för låg. Att argumentera för att trafiksäkerheten bör höjas som en följd av en sådan händelse är att i praktiken säga åt människor att de bör kunna campa på en motorväg. Tycker du att det är en ansvarig argumentation?
Right on.
I Tumba-caset (där 3 syrianer anklagades för gruppvåldtäkt mot en 35-årig svensk kvinna de kände sedan tidigare) så fanns några detaljer som var knepiga för anmälaren. Bl a hade kvinnan sagt till en väninna att hon hade "3 kåta syrianer" hemma i lägenheten, och under själva akten gått för att hämta fler kondomer i en byrålåda. Sedan fanns det annat som talade emot männen osv, det hela var mycket snårigt och juridiskt intressant; rekommenderas som en fall-studie. Männen friades till sist i Högsta Domstolen efter en extremt uppmärksammad rättegång.
- F.G