2007-05-08, 13:42
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Vad tänker du är uselt, att en ung tjej kan ha dåligt självförtroende beror på uppfostran, eller hennes intresse för kinky sex är föräldrarnas fel?

Jag skulle skämmas om min dotter ägnade sig åt att spruta champagne på stureplan.

Att umgås med slemmiga Farsta-stekare är något som föräldrar lär sina barn att undvika genom en god uppfostran.

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius
Du kan ta samma resonemang och överföra det till trafiksäkerhet. Om en person bestämmer sig för att campa på en motorväg mitt i natten och därvid blir påkörd och dör, så är detta ett ganska dåligt argument för att trafiksäkerheten är för låg. Att argumentera för att trafiksäkerheten bör höjas som en följd av en sådan händelse är att i praktiken säga åt människor att de bör kunna campa på en motorväg. Tycker du att det är en ansvarig argumentation?

Right on.

I Tumba-caset (där 3 syrianer anklagades för gruppvåldtäkt mot en 35-årig svensk kvinna de kände sedan tidigare) så fanns några detaljer som var knepiga för anmälaren. Bl a hade kvinnan sagt till en väninna att hon hade "3 kåta syrianer" hemma i lägenheten, och under själva akten gått för att hämta fler kondomer i en byrålåda. Sedan fanns det annat som talade emot männen osv, det hela var mycket snårigt och juridiskt intressant; rekommenderas som en fall-studie. Männen friades till sist i Högsta Domstolen efter en extremt uppmärksammad rättegång.

- F.G
2007-05-08, 14:14
Medlem
finde3213s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Av någon märklig anledning uppstår det ofta en massa rykten om kvinnor som råkat ut för våldtäkt, historier som syftar till att undergräva tilltron till offret. I den här tråden har kvinnan psykiska problem, är allmänt lössläppt, gillar kinky sex och nu också prostituerad. Inte direkt faktor som talar till hennes fördelar.

Saxat från en sida på internet:

"Anonymous said...
Här är en till som vill höra mer om trekanter.. Vet att JK och massa av hans polare hade gruppsex med nån brud på en toa på nyår. Stämmer det att hon ville ha betalt sen?? Nån som vet vem det här ludret ifråga e?

March 1, 2007 8:20 AM"

"Anonymous said...
Ludret på Grabbarnas XXXXX.

March 1, 2007 9:27 AM"

"Anonymous said...
XXXXXX har haft trekant med flera, vet fan inte om hon får betalt för det, men hon har väl legat runt med de flesta klubbisarna på Stureplan hängde med både a***** och j*** förut vad jag har hört

March 1, 2007 11:52 AM"
2007-05-08, 14:20
Medlem
Watchmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finde3213
Saxat från en sida på internet:

"Anonymous said...
Här är en till som vill höra mer om trekanter.. Vet att JK och massa av hans polare hade gruppsex med nån brud på en toa på nyår. Stämmer det att hon ville ha betalt sen?? Nån som vet vem det här ludret ifråga e?

March 1, 2007 8:20 AM"

"Anonymous said...
Ludret på Grabbarnas XXXXX.

March 1, 2007 9:27 AM"

"Anonymous said...
XXXXXX har haft trekant med flera, vet fan inte om hon får betalt för det, men hon har väl legat runt med de flesta klubbisarna på Stureplan hängde med både a***** och j*** förut vad jag har hört

March 1, 2007 11:52 AM"

"Saxat från en sida på internet"

Källa?
2007-05-08, 14:27
Medlem
finde3213s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchmen
"Saxat från en sida på internet"

Källa?

http://stureplanocensurerat.blogspot.com
2007-05-08, 15:27
Medlem
Imponerande att Ignatius orkar förklara för alla om och om igen hur en juridisk prövning går till! Framförallt när ingen vill förstå...

Att folk gillar hårt sex kan man tycka precis vad fan man vill om. Det hör inte hit. Vad som däremot hör hit är att dessa tre personer uppenbarligen gillade det.
Är det så svårt att tänka sig att de satte igång precis som vanligt och helt enkelt inte uppfattade några tecken (om sådana ens uppvisades) på att tjejen den här gången inte ville göra si eller så? Framförallt går det att bevisa?
Tjejen har sagt att hon rev och slog killarna för att de skulle sluta. Vore det då inte rimligt att de uppvisade någon form av skador?
Tjejen är själv osäker på exempelvis i vilken ordning händelserna utspelade sig och har ändrat sin historia ett flertal gånger. Är det rimligt att hålla hennes utsaga för mer trovärdig än killarnas bara för att man inte gillar deras beteende?
Ville de våldta henne? Eller ville de ha hårt sex, precis som de haft fler gånger förut? (Uppsåt, uppsåt, uppsåt för i h-vete)

Släpp moralpaniken över smisk och analsex och inse att era referensramar inte är de samma som alla andras. Men framförallt, att de inte är relevanta för den juridiska prövningen!

Jag tycker också lite synd om tjejen, men INTE för att hon inte fick killarna dömda på de fakta som presenterats i målet.
Inte heller är jag direkt imponerad över hur killarna betett sig, men det betyder inte att jag vill att dom ska dömas till våldtäkt på dessa grunder.

*Sluta gärna tjata om fjärrkontroll i analen också. En undersökning av den gav inget stöd för att den skulle ha används på det, av tjejen, påstådda sättet.
2007-05-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Inget konstigt. Enligt uppgifterna som framkommit så har den här tjejen haft ett vidlyftigt sexliv med ganska extrema inslag. Hon har frivilligt deltagit i avancerade akter med de frikända männen vid ett flertal tillfällen och varit mycket promiskuös och sexuellt liberal i allmänhet Inget av detta ger ju någon rätt för någon att våldta henne, eller gör dessa mäns handling mindre moraliskt förkastlig, men den bör föras fram när arga feministmobbar vill ge sig på viktiga rättsprinciper som "rimligt tvivel" med motivationen att rättspraxis diskriminerar kvinnor. För faktum är att rättsystemet inte alls hade diskriminerat den här kvinnan om vissa avgörande förutsättningar saknats, och dessa förutsättningar kan direkt härledas till hennes eget beteende. När man då går ut och demonstrerar så ensidigt mot rättens beslut så undantar man ansvaret som varje individ faktiskt har för sig själv. Man skapar nån slag argument för total sexuell liberalism, och även om jag kan sympatisera med detta i teorin så visar ju det aktuella fallet att det kan vara jävligt farligt i praktiken. Och då är de människor som skriker om detta jävligt oansvariga.

Du kan ta samma resonemang och överföra det till trafiksäkerhet. Om en person bestämmer sig för att campa på en motorväg mitt i natten och därvid blir påkörd och dör, så är detta ett ganska dåligt argument för att trafiksäkerheten är för låg. Att argumentera för att trafiksäkerheten bör höjas som en följd av en sådan händelse är att i praktiken säga åt människor att de bör kunna campa på en motorväg. Tycker du att det är en ansvarig argumentation?

Nej nu förstår jag dig. Tolkade dig lite fel först. Är varken insatt i domen eller svensk lag så kan inte direkt yttra mig.
2007-05-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banksy
Att folk gillar hårt sex kan man tycka precis vad fan man vill om. Det hör inte hit. Vad som däremot hör hit är att dessa tre personer uppenbarligen gillade det.
Är det så svårt att tänka sig att de satte igång precis som vanligt och helt enkelt inte uppfattade några tecken (om sådana ens uppvisades) på att tjejen den här gången inte ville göra si eller så? Framförallt går det att bevisa?
Tjejen har sagt att hon rev och slog killarna för att de skulle sluta. Vore det då inte rimligt att de uppvisade någon form av skador?

Håller helt med, för folk som inte ägnar sig åt sådana aktiveteter kan det vara svårt att förstå hur tjejer kan älska att bli utsatta för sånt som nämnts i fallet. Även motvillighet och en viss mängd tvång kan ha tillhört vanligheterna. Därför kan det varit svårt i stridens hetta att förstå att man gick över någon sorts gräns vid just detta tillfället...

Stoppord och nykterhet känns ju som rätt tråkiga pekpinnar, men är viktigt vid hårt sex, speciellt om man inte är hundra procent medvetna på var man har varandra.
2007-05-08, 16:13
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pervopojken
Håller helt med, för folk som inte ägnar sig åt sådana aktiveteter kan det vara svårt att förstå hur tjejer kan älska att bli utsatta för sånt som nämnts i fallet. Även motvillighet och en viss mängd tvång kan ha tillhört vanligheterna. Därför kan det varit svårt i stridens hetta att förstå att man gick över någon sorts gräns vid just detta tillfället...

Stoppord och nykterhet känns ju som rätt tråkiga pekpinnar, men är viktigt vid hårt sex, speciellt om man inte är hundra procent medvetna på var man har varandra.

Människor gillar de konstigaste saker. Det bör man få göra, men bör även ta ansvar för sig självt om man gör det. Detta gäller naturligtvis både killar som tjejer.

Men i det här fallet - strikt moraliskt - så kan jag inte låta bli att äcklas av hur de här Farsta-stekarna lurat till sig den här tjejens tillit och beundran genom allmänt biliga tricks och sedan helt utan skam drivit in relationen på förnedringsex och trekanter. Det krävs inte särskilt mycket fantasi eller pengar för att kunna springa ner på Laroy och hämta hem nåt UFO (ung, full och osäker) fylla henne med skitsnack och kola och sen få henne att göra precis ungefär det som man gillar med hennes samtycke. Det är ganska klassiskt svinaktigt manipulativt beteende. De här idioterna har dessutom lyckats göra det sällsynt osmakligt, elakt, äckligt och nästintill systematiskt.
2007-05-08, 16:19
Medlem
DonDencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the met
Angående att bomba deras gästböcker på G.life.Det finns en vän/vapendragare till Grabbarna som har exakt samma inställning till kvinnor. Han är en av "smsprofilerna".Skulle inte råda någon att ge sig på dem via deras nick maddog el. andreas jonsson på g.life.se En 18 årig tjej visade mod och skrev öppet vad hon tyckte i Andreas gästbok. Genast fick hon ett hotfullt svar av vapendragaren Mille sänt till sin egen gästbok.Läser man sen hans blogg så förstår man att han äger exakt samma Wt:mentalitet.Han fungerar just nu som en polis till Grabbarna och står också bakom flertalet kommentarer på SO.

De går ju rakt in i fällan för det är väl klart att de positiva kommentarer kommer ju från en och samma källa. Ju mer Mille agerar polis så ökar hotbilden även för honom. Det borde han nog tänka på.
2007-05-08, 16:29
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximtaxim
Jag har läst delar av förundersökningen!
Länk till den?
2007-05-08, 16:39
Medlem
Herr Lindholms avatar
"Vi berätta inte det med X för någon. Men fan vad Gött det är förnödering X är vår gängHora och så ska det vara"

"Tyst som i graven ha ha. Ja hon är underbar"
http://www.alltomstockholm.se/StockholmsArtikel.aspx?bid=990037&ct=9&kid=1
Precis som sina kompisar Andreas och Joakim, har John mångårig erfarenhet från Stureplans krogliv.
– Men man ledsnar på Stureplan efter ett tag. Vi kände oss "fed up" med hela jargongen, och bestämde oss för att göra något eget, säger John.
Hmm... Jag förstår inte varför man måste vara rädd för att en person som varit sub skulle skvallra om det var frågan om samtycke.

Sedan så blir det ju inte mindre brott bara för att något började schysst, men slutade med övergrepp. Vaddå, jag skall bara käka lite flugsvamp för att jag vill bli hög. Ojdå, gick jag bärsärkargång och dräpte 11 pers?
2007-05-08, 17:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Många tycks ha väldigt svårt att fatta det här: eftersom tjejens sexuella bakgrund och relation med killarna var som den var, så är det möjligt att Farsta-stekarna inte fattade att hon menade allvar när hon försökte avbryta sex:et.

OK?

"Möjligt" räcker för att de ska bli frikända. Ni kan ha en annan åsikt, men så ser det ut juridiskt.

SMS:n spelar mindre roll, de kan lika gärna sägas vara en del i det sexuella roll-spel som bedrevs. En del människor lever kvar i 1950-talet och tror att det finns någon sorts allmänt vedertagen moral där sånt här inte förekommer och hur som helst är helt sjukt och förkastligt och därför straffbart. Så ser lyckligtvis inte verkligheten ut. Folk som försöker påtvinga andra sin moral-syn har rätt lite att hämta på Flashback.

- F.G

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in