2007-06-20, 20:30
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Hur skulle "Stureplan" kunna neka dem inträde?

F12 där senaste partybilden på Kjellström togs räknar jag som något helt annat än Stureplan.

Stureplan är inte bara geografiskt, utan även en beteckning på en viss publik. F12 om något är jävligt Stureplan. Säger du emot nu vet du inte vad du talar om.
2007-06-20, 21:59
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Stureplan är inte bara geografiskt, utan även en beteckning på en viss publik. F12 om något är jävligt Stureplan. Säger du emot nu vet du inte vad du talar om.

Visst söderklientel inblandat på F12. Mycket skatefolk hängde där första åren också. Inte riktigt stureplan faktiskt om det inte förändrats mycket senaste året typ.
2007-06-20, 22:26
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komnata622
Visst söderklientel inblandat på F12. Mycket skatefolk hängde där första åren också. Inte riktigt stureplan faktiskt om det inte förändrats mycket senaste året typ.

Jag är nog bunden att hålla med, det har alltid varit ordentligt blandat på F12.
2007-06-20, 23:09
Medlem
wilt99s avatar
Copy that, F12 är hyfsat alternativt är väl bara kolla vad de har för teman varje kväll.
www.myspace.com/f12terrassen . Svartklubb, bögtechno och tropisk västkust-pop är väl inte direkt comme-il-faut på Stureplan. Bra ställe dock.

Hörde för övrigt att JK hade fått sig lite spott & spä på cafét för ett tag sen, personen som stod för det blev dock utkastad. Verkar som de är lika välkomna som innan alltså.
2007-06-21, 02:38
Medlem
Pancevs avatar
Absolut, jag klagar inte på något vis på stället i sig. Men det är inte "Stureplan" i den bemärkelsen som vissa vill peka på, inte för mig åtminstone enligt mina referensramar. Det klientelet som älskar sturevipmiddagarna och att bli fotade på utecompagniet, sturecompagniet och Hells kitchen samma kväll är inte riktigt samma klientel som på F12 om jag har rätt i mina åsikter. Det finns andra på forumet som säkert har "tillförlitligare" åsikter än vad jag har, exempelvis xallo, även om jag har haft och har (lite för mycket kanske egentligen) min beskärda del av "Stureplan". Har dock relativt dålig koll på klientelet under 25.
2007-06-21, 11:34
Bannlyst
Citat:
Yeeaah... på sommaren. Terrassen ftw!
(men iCKE resten av året)
2007-06-21, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag är nog bunden att hålla med, det har alltid varit ordentligt blandat på F12.

F12 låter ju som ett riktigt pedofil ställe .

Klubb för flickor 12 år gamla och gamla äckelgubbar...
2007-06-21, 11:45
Medlem
Watchmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
F12 låter ju som ett riktigt pedofil ställe .

Klubb för flickor 12 år gamla och gamla äckelgubbar...

F12 är en förkortning av Fredsgatan 12 som är både en adress och namnet på restaurangen som ligger på adressen. F12 - Terassen är deras mycket populära sk. terass som egentligen mest består av en trapp...

http://www.fredsgatan12.com/

edit:stavning + länk + FETT OT
2007-06-21, 12:31
Medlem
Dessutom har ju F12 och stureplansgruppen ett gemensamt VIP-system så jo, man kan nog länka ihop F12 med stureplansgruppen utan att anstränga sig..

[EDIT] Vad nu detta har med topic att göra..
2007-06-21, 22:44
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Vad motsägelsefullt.

Vi tar det en gång till då: tingsrätten finner att det är möjligt att de två Farsta-stekarna inte förstod att jugge-bruden menade allvar när hon ville avbryta sexakten. Detta beroende på trions gemensamma sexuella bakgrund.

Detta läge räcker för friande dom i ett rättssamhälle.

OK?

Folk har en massa åsikter och t o m personliga erfarenheter av våldtäkts-fall, men om de inte förstår omständigheterna och detaljerna i detta speciella fall så blir deras utläggningar rejält off-topic.

Rekommenderar (återigen) studier av det s k Tumba-målet, som är av stor principiell betydelse i denna typ av ärenden.

- F.G
2007-06-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Absolut, jag klagar inte på något vis på stället i sig. Men det är inte "Stureplan" i den bemärkelsen som vissa vill peka på, inte för mig åtminstone enligt mina referensramar. Det klientelet som älskar sturevipmiddagarna och att bli fotade på utecompagniet, sturecompagniet och Hells kitchen samma kväll är inte riktigt samma klientel som på F12 om jag har rätt i mina åsikter. Det finns andra på forumet som säkert har "tillförlitligare" åsikter än vad jag har, exempelvis xallo, även om jag har haft och har (lite för mycket kanske egentligen) min beskärda del av "Stureplan". Har dock relativt dålig koll på klientelet under 25.

Stämmer helt med min uppfattning också
2007-06-21, 22:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Det innebär att jag i praktiken skulle kunna bli fälld om det skulle ta slut mellan mig och min sambo och hon anmälde mig för våldtäkt.

OT: Som xallo (var det väl) nämnde tidigare i tråden så är denna typ av falska hämnd-anmälningar för våldtäkt inte helt ovanliga. En annan variant är falska incest-anmälningar inlämnade av mamman, vilket bl a den s k Allmänläkaren i Catrine Da Costa-fallet råkade ut för, efter en separation/skilsmässa. Men sånt vill media helst inte skriva om, eftersom han en gång stämplats som vidrig gärningsman av tidningshororna, och hur som helst så är det hela alltför krångligt och politiskt inkorrekt

- F.G

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in