2007-05-04, 21:32
Medlem
fractal inhalers avatar
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15359623.asp

Vissa torskar vissa frias...
2007-05-05, 02:20
Medlem
526s avatar
http://pratkvarnen.blogspot.com/2007/04/grabbarnas-vldtkt.html

Någon som vet vem som var den mest drivande.
Tex vilken av dom skickade "gänghora" messet?
Måste säga att 526 ogillar uppsynen på fjollan till vänster.
De andra två ser mer normala ut.
2007-05-05, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Han till vänster e en vän till mig. Han är så pass orutinerad så att vi fick ringa o förklara att tingsrätten släpper dommarna kl 12.00.

Men inte helt osannolikt blev dem friade, inte ens hennes närmaste vänner trodde på henne, dessutom ändrades historien inte mindre än 4 ggr, varav den sista mindes tjejen ingenting.

Känner faktiskt bara Newbie bra , och han är helt ärligt inte den typen. Dock har dom alldeles för mycket brudar, och många e idioter...

Får se om "tjejen" överklagar, det verkar otroligt. Dessutom är hon efterbliven...

Varför anmälde inte täby tjejen durling med company efter gotland förra året, hon ble också stämplad som hora!

hahaha
2007-05-05, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 526

helt irrelevant vem som skickade vad. gillar inte heller snubben till vänster, även då han fixade ett ligg åt mig en gång!

i just den situationen var faktiskt hon den drivande parten, men å andra sidan har on varit på halva stureplan....
2007-05-05, 11:18
Bannlyst
vad hette bruden? bild tack
2007-05-05, 12:49
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Han till vänster e en vän till mig. Han är så pass orutinerad så att vi fick ringa o förklara att tingsrätten släpper dommarna kl 12.00.

Men inte helt osannolikt blev dem friade, inte ens hennes närmaste vänner trodde på henne, dessutom ändrades historien inte mindre än 4 ggr, varav den sista mindes tjejen ingenting.

Känner faktiskt bara Newbie bra , och han är helt ärligt inte den typen. Dock har dom alldeles för mycket brudar, och många e idioter...

Får se om "tjejen" överklagar, det verkar otroligt. Dessutom är hon efterbliven...

Varför anmälde inte täby tjejen durling med company efter gotland förra året, hon ble också stämplad som hora!

hahaha

Well, tingsrätten trodde på henne. Ur domen:

"Vid undersökningen konstaterades att målsäganden företedde tecken på våld mot ansikte, huvud, armar, ben, bål, underliv och ändtarm. .. fotografierna har företetts vid huvudförhandlingen"."

Polisen som mötte upp kvinnan har vittnat:
".. grät kraftigt och skakade i hela kroppen.. På södersjukhuset hade X inte kraft att gå själv.."

"det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag."
"tingsrätten anser att det är utrett att våldsinslagen under den sexuella aktiviteten i lägenheten varit mer omfattande än vad X och X velat berätta om."
"Som tingsrätten redan varit inne på finns det åtskilligt i utredningen som talar för att händelsen till stora delar tillgått ungefär som målsäganden har berättat."

Tingsrättens samlade bedömning är att det inte kan bortses från möjligheten att omständigheterna varit sådana att AJ och JK uppfattat att målsäganden inte tvingades till fortsatta sexuella aktiviteter. Enligt tingsrättens mening kan det sålunda inte anses ställt utom allt rimligt tvivel att AJ och JK haft för straffbarhet erforderligt uppsåt

Vad som sägs är alltså att de våldtagit henne, men att det inte går att bevisa att de haft uppsåt att våldta henne. Jag har väl egentligen inga synpunkter på det juridiska, det är och ska vara svårt att bli fälld i sådana här mål ur rättsäkerhetssynpunkt. Men ärligt talat, om du tror att de här två kan visa sig på stan utan att riskera att få den här skiten tillbaka i ansiktet - både fysiskt och psykiskt så tror du jävligt fel.
2007-05-05, 13:21
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I

"Vid undersökningen konstaterades att målsäganden företedde tecken på våld mot ansikte, huvud, armar, ben, bål, underliv och ändtarm. .. fotografierna har företetts vid huvudförhandlingen"."

Polisen som mötte upp kvinnan har vittnat:
".. grät kraftigt och skakade i hela kroppen.. På södersjukhuset hade X inte kraft att gå själv.."

"det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag."
"tingsrätten anser att det är utrett att våldsinslagen under den sexuella aktiviteten i lägenheten varit mer omfattande än vad X och X velat berätta om."
"Som tingsrätten redan varit inne på finns det åtskilligt i utredningen som talar för att händelsen till stora delar tillgått ungefär som målsäganden har berättat."

Tingsrättens samlade bedömning är att det inte kan bortses från möjligheten att omständigheterna varit sådana att AJ och JK uppfattat att målsäganden inte tvingades till fortsatta sexuella aktiviteter. Enligt tingsrättens mening kan det sålunda inte anses ställt utom allt rimligt tvivel att AJ och JK haft för straffbarhet erforderligt uppsåt

Vad som sägs är alltså att de våldtagit henne, men att det inte går att bevisa att de haft uppsåt att våldta henne. Jag har väl egentligen inga synpunkter på det juridiska, det är och ska vara svårt att bli fälld i sådana här mål ur rättsäkerhetssynpunkt. Men ärligt talat, om du tror att de här två kan visa sig på stan utan att riskera att få den här skiten tillbaka i ansiktet - både fysiskt och psykiskt så tror du jävligt fel.

JAg blir alltid så förvånad över hur domstolar resonerar, tex

"det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag...tingsrätten anser att det är utrett att våldsinslagen under den sexuella aktiviteten i lägenheten varit mer omfattande än vad X och X velat berätta om" samtidigt som det sägs att grabbarna inte förstod att hon inte ställde upp frivilligt.

Man behöver ju inte ha särskilt mycket kunskap om människans natur för att inse att det knappast är särskilt svårt att förstå när en kvinna inte längre är särskilt intresserad av att ha sex med ett par grabbar. Hon har dessutom visat tecken på att ha utsatts för omfattande våld.

Slutsatsen kan ju bara bli två, antingen är grabbarna dumma i huvudet (vilket domen indikerar) eller ljuger de.
2007-05-05, 13:28
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
JAg blir alltid så förvånad över hur domstolar resonerar, tex

"det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag...tingsrätten anser att det är utrett att våldsinslagen under den sexuella aktiviteten i lägenheten varit mer omfattande än vad X och X velat berätta om" samtidigt som det sägs att grabbarna inte förstod att hon inte ställde upp frivilligt.

Man behöver ju inte ha särskilt mycket kunskap om människans natur för att inse att det knappast är särskilt svårt att förstå när en kvinna inte längre är särskilt intresserad av att ha sex med ett par grabbar. Hon har dessutom visat tecken på att ha utsatts för omfattande våld.

Slutsatsen kan ju bara bli två, antingen är grabbarna dumma i huvudet (vilket domen indikerar) eller ljuger de.

Jag tror att det är en kombination av både och. Men i en domstol handlar det om bevisbörda, inte om vandel, sanning eller någonting annat. Att de här två har våldtagit den här tjejen är rätt uppenbart nu. Att de absolut visste vad de gjorde kan inte bevisas. Därmed måste de gå fria. Men som många i den här tråden har antytt så tror jag att det blir en rätt jobbig frihet.
2007-05-05, 13:35
Medlem
Diamantinas avatar
Citat:
Vad som sägs är alltså att de våldtagit henne, men att det inte går att bevisa att de haft uppsåt att våldta henne.

Ok, ja - det ska vara svårt att bli dömd för sådant här. Och samtidigt... Jag diskuterade det här med min älskare som jag träffar till och från. Ibland ses vi på dejter, ibland möts vi bara upp efter krogen. Om jag skulle neka honom sex och han skulle flippa och tvinga mig till det, "för att vi haft sex förr", skulle han knappast kunna misstolka det om jag grät och skrek av smärta. Att sedan säga att "det var inte meningen", det är ju bara larv. I synnerhet om man haft sex med någon tidigare, borde man kunna tolka den personens signaler rätt bra.

Och aldrig att jag skulle kontakta polis och uppsöka sjukhus för ännu mer "förnedring" om det inte var allvar. De som anmält brott av det här slaget vet nog vad jag menar. Det krävs en kallblodig jävla psykopat för att orka ljuga sig igenom polisförhör och den fruktansvärda utfrågningen och genomgången av alla detaljer i en rättegång. Och att dessutom sitta där och själv bli misstänkliggjord eftersom det inte finns vittnen. Att försöka minnas varenda detalj exakt likadant varje gång medan deras advokat gör allt för att få en att framstå som velig eller icke trovärdig.

Varför tror ni att så många tar tillbaka sin anmälan? Man orkar helt enkelt inte! Dessutom läser man hela tiden om folk som går fria och man vet att chansen att de blir dömda är minimal, medan risken att själv bli uthängd som lösaktig, psykiskt instabil lögnare är betydligt större.

Jag har inte alla fakta i det här specifika fallet. Men jag vet folk som kommit undan med betydligt värre. Det gör mig illamående.

Citat:
Men ärligt talat, om du tror att de här två kan visa sig på stan utan att riskera att få den här skiten tillbaka i ansiktet - både fysiskt och psykiskt så tror du jävligt fel

Jag hoppas verkligen det. För jag vet att de också kommer att få många ryggdunkningar och blinkningar från andra som är precis som dem.
2007-05-05, 13:36
Medlem
"Underklass med pengar."

Äntligen någon som uppmärksammar att detta inte är "Stureplans överklass" eller ett gäng "storstekare". De här två killarna (iaf J) är uppväxt åt Farsta-hållet. De är alltså vanliga killar som väljer att lägga sina surt förvärvade slantar på sprit och kola.
2007-05-05, 14:06
Medlem
rashbans avatar
Citat:

Har någon lagt upp hela domen någonstans?

Motbjudande är det i alla fall. Domen låter knappast smickrande för grabbarna i fråga och jag vet inte om de gratulationer man ser på en del bloggar är så lämpliga.
2007-05-05, 14:13
Medlem
DonDencos avatar
Jag hoppas verkligen att tjejen överklagar till hovrätten för nu är det ju uppenbart att hon blivit våltagen. dessutom spelar det ingen roll om nu har varit med så många killar som det står i tråden. Hade det varit min syster så skulle inte jag vilja vara i deras kläder.

Jag tror faktiskt att dom har lyckats med spräcka stureplansbubblan. Tror nämligen att dom normala människorna kommer gå till andra ställen i stället och kvar blir patrasket.

Det är ju ingen jävel som vill vara i deras närvaro efter detta. Jag skulle bli mycket förvånad om de inte får sina straff i hovrätten.

Dessa loosers kommer inte att kunna röra sig säkert på stan.

Kanske en pizzeria ut i söderförorten skulle passa bättre, men det är ju klart att de lär ju inte få några kunder. Några brudar lär de ju inte heller få, så dom kan väl ta varandra i baken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in