Citat:
Ursprungligen postat av picknick
ja det håller jag med om, men det kan ju ha hänt andra saker i hennes liv. Jag har ju ingen aning men men.
Tycker det här lät lite konstigt:
Vad är det du vill säga egentligen?
Inget konstigt. Enligt uppgifterna som framkommit så har den här tjejen haft ett vidlyftigt sexliv med ganska extrema inslag. Hon har frivilligt deltagit i avancerade akter med de frikända männen vid ett flertal tillfällen och varit mycket promiskuös och sexuellt liberal i allmänhet Inget av detta ger ju någon rätt för någon att våldta henne, eller gör dessa mäns handling mindre moraliskt förkastlig, men den bör föras fram när arga feministmobbar vill ge sig på viktiga rättsprinciper som "rimligt tvivel" med motivationen att rättspraxis diskriminerar kvinnor. För faktum är att rättsystemet inte alls hade diskriminerat den här kvinnan om vissa avgörande förutsättningar saknats, och dessa förutsättningar kan direkt härledas till hennes eget beteende. När man då går ut och demonstrerar så ensidigt mot rättens beslut så undantar man ansvaret som varje individ faktiskt har för sig själv. Man skapar nån slag argument för total sexuell liberalism, och även om jag kan sympatisera med detta i teorin så visar ju det aktuella fallet att det kan vara jävligt farligt i praktiken. Och då är de människor som skriker om detta jävligt oansvariga.
Du kan ta samma resonemang och överföra det till trafiksäkerhet. Om en person bestämmer sig för att campa på en motorväg mitt i natten och därvid blir påkörd och dör, så är detta ett ganska dåligt argument för att trafiksäkerheten är för låg. Att argumentera för att trafiksäkerheten bör höjas som en följd av en sådan händelse är att i praktiken säga åt människor att de bör kunna campa på en motorväg. Tycker du att det är en ansvarig argumentation?