2007-05-07, 20:26
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Jag förstår. Framgår om smiskgrunkan används tidigare?

Det vet jag ej. Torde dock vara irrelevant hursomhelst. Man kan knappast styrka annat än en eventuell faiblesse för kinky-sex och denna är redan utredd i fallet.
2007-05-07, 20:50
Medlem
en svensk tigers avatar
Jag tycker det är beklämmande med alla onyanserade proffstyckare utrustade med ett brinnande kvällstidningspatos som djärvt vevar med den fördömande moralvärjan utan att riktigt känna omständigheterna i fallet. Är det någon på detta forum som läst förundersökningen, läst domen i sin helhet eller åtminstone varit medverkande under huvudförhandlingen?
Istället för fakta så nyttjas fabricerade sanningar utifrån metroakrtiklar och kolumnister på aftonbladet, skrivna av med människor som vill skapa sensation och rubriker som dessutom med största sannolikhet helt saknar juridisk skolning. Är det inte dags att stanna upp ett tag och använda lite källkritik, vara granskande och nyttja seriösa källor innan man stämmer upp i pöbelns krav på kompanistryk, kastrering och urholkad rättsäkerhet.

Jag själv vet inte vad som hände den natten och tills jag läst domen så får jag svårt att uttala mig om riktigheten av den, men vad jag kan säga att vad som vore sju resor värre än en friande dom är att TR börjar döma på lösa boliner och utifrån normativa moralvärderingar.
2007-05-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en svensk tiger
Jag tycker det är beklämmande med alla onyanserade proffstyckare utrustade med ett brinnande kvällstidningspatos som djärvt vevar med den fördömande moralvärjan utan att riktigt känna omständigheterna i fallet. Är det någon på detta forum som läst förundersökningen, läst domen i sin helhet eller åtminstone varit medverkande under huvudförhandlingen?
Istället för fakta så nyttjas fabricerade sanningar utifrån metroakrtiklar och kolumnister på aftonbladet, skrivna av med människor som vill skapa sensation och rubriker som dessutom med största sannolikhet helt saknar juridisk skolning. Är det inte dags att stanna upp ett tag och använda lite källkritik, vara granskande och nyttja seriösa källor innan man stämmer upp i pöbelns krav på kompanistryk, kastrering och urholkad rättsäkerhet.

Jag själv vet inte vad som hände den natten och tills jag läst domen så får jag svårt att uttala mig om riktigheten av den, men vad jag kan säga att vad som vore sju resor värre än en friande dom är att TR börjar döma på lösa boliner och utifrån normativa moralvärderingar.

Så rättskaffens skrivet! Men forumet du postar på har dessvärre rubriken "Skvaller".
2007-05-07, 21:07
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Så rättskaffens skrivet! Men forumet du postar på har dessvärre rubriken "Skvaller".

touché, men jag står fortfarande i sak för vad jag skrev.
2007-05-07, 21:37
Medlem
guldkorns avatar
En sak som alla tre verkar eniga om (enligt domen) är att Andreas är den som varit mest drivande. Det är han som slagit tjejen i ansiktet, det är han som dragit henne i håret, det är han som tvingat in en fjärrkontroll i henne. Den andre förloraren är självklart inte utan skuld men Andreas är utan tvekan det största aset. Han är för övrigt skriven i Alby - hur jävla stekigt är det egentligen?

Det här med "SEX" som hon hade skrivet med blåmärken på högra skinkan kan hon inte erinra sig hur hon fått enligt domen. Hon anklagar alltså inte grabbarna för det.
2007-05-07, 21:44
Medlem
jumpcuts avatar
Det känns väl egentligen som att vad som hänt är att de glömt bort/inte haft vett att använda ett stopp-ord - någonting som är oerhört viktigt vid hårt sex.

Om dessa tre tidigare haft liknande sex med varandra så är det ju knappast otroligt att de faktiskt inte förstått att hon inte velat. Alla som varit med tjejer av en viss kaliber vet ju hur det är.

Beklagligt att det hänt, men att döma dem på grund av deras preferenser är lika illa som att fria dem på grund av hennes.
2007-05-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
En sak som alla tre verkar eniga om (enligt domen) är att Andreas är den som varit mest drivande. Det är han som slagit tjejen i ansiktet, det är han som dragit henne i håret, det är han som tvingat in en fjärrkontroll i henne. Den andre förloraren är självklart inte utan skuld men Andreas är utan tvekan det största aset. Han är för övrigt skriven i Alby - hur jävla stekigt är det egentligen?

Det här med "SEX" som hon hade skrivet med blåmärken på högra skinkan kan hon inte erinra sig hur hon fått enligt domen. Hon anklagar alltså inte grabbarna för det.

Det är väldigt stekigt.

Hon kanske höll på att däcka av fylla hela tiden medans de knullade henne och de slog henne på rumpan för att hon skulle vakna?

Som sagt väldigt stekigt.
2007-05-07, 22:34
Medlem
Hopp

Jag har läst delar av förundersökningen!

Den som tvivlar på att hon blev våldtagen är inte annat än dum enligt mig!
Att sen John visar sig ute visar ju ganska mycket på hur han är som person.

Hoppas tjejen vet hur många som stödjer henne!
2007-05-07, 22:50
Medlem
Les Binkss avatar
Vore det min dotter skulle de önska att de aldrig hade fötts. Det kan ni ge er fan på. Har svårt att se något som skulle kunna stoppa mig från att göra något väldigt dumt i ett sådant läge.

Jag kan haja att det är komplicerat rent juridiskt, men rent moraliskt kommer de aldrig vara annat än skyldiga. Våld är ju sällan bra, men man skulle inte direkt gråta om någon möblerade om ansiktet på de här små asen till snorungar. En tandläkarräkning på en 50 lax var verkar rimligt till att börja med.

Äckligt också att se deras polare på Stureplan ocensurerat som stöttar dem till 100%. Pack.
2007-05-07, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks

Äckligt också att se deras polare på Stureplan ocensurerat som stöttar dem till 100%. Pack.

Det är faktiskt en hel del som stöttar flickan också. Många av killarnas bekanta säger också att de efter det här inte ens kommer att hälsa på dem längre, bojkotta
krogen mm.
2007-05-07, 23:26
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakan
Det är faktiskt en hel del som stöttar flickan också. Många av killarnas bekanta säger också att de efter det här inte ens kommer att hälsa på dem längre, bojkotta
krogen mm.

Ja absolut. Tack och lov de flesta. Det är fåtalet gratulanter jag syftar på.
2007-05-08, 00:12
Bannlyst
Ingen amatör som nämdeman.

http://www.ceciliabeckroth.se/

Ja jag var nämndeman i Stureplansmålet
Ni som har åsikter om stureplansmålet kan väl läsa domen ordentligt. Jag tänker inte kommentera domen överhuvudtaget med någon utan hänvisar till tingsrätten. Det finns inget för mig att tillägga så ni kan sluta ringa och fråga.

http://expressen.se/nyheter/1.666818

http://www.metro.se/se/article/2007/05/05/03/3456-45/index.xml

http://www.flashback.org/showthread.php?t=475738&page=11

http://stureplanocensurerat.blogspot.com/

maj 5th, 2007 - Postat av Cecilia Beckroth | Uncategorized | Inga kommentarer

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här