Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det finns bevis i form av foton på tex blåmärket på ena skinkan.
Blåmärket hade formen "sex" De svarade inte på hur det hade kunnat uppstå.
Även bilder på andra spår av fysik åverkan.
Krav på uppsåt? Är det ok om det liksom bara händer??
Jag tror inte på den uppgiften. Låter helt otroligt faktiskt. Formen "sex" av en slump? Eller blev hon liksom "stämplad"?
Ja, det är ok om det liksom bara händer. Ur juridisk synvinkel. Eller om det händer med samtycke. Du kan inte anmäla en tatuerare för misshandel. Lagtexten uppställer ett krav på att man som måste begå brottet med vilja och medvetenhet om att man gör något mot den andres vilja för att kunna dömas till ansvar. Och detta måste kunna bevisas. Kan man inte bevisa det så måste männen frias. Nu kan ju inte jag fallet i detalj, men det tror jag inte feminist-mobben kan heller så jag undrar vad egentligen de vill ha sagt? Att man skall kunna dömas utan bevis?
Citat:
Varför skulle hon anmäla händelsen om hon gillade det, och det inte var våldtäkt?
Säg inte "för att hon ångrade sig". Det är en så jävla sliten och färglös klyscha som används av de som på ett eller annat sätt själva varit inblandade i en våldtäkt.
Räcker hennes anmälan och syn på händelseförloppet för att motparten kunna dömas till ansvar? Svaret är nej. Jag har ingen aning om varför hon anmälde, sannolikt har hon med rätta uppfattat det som att hon blivit våldtagen. Jag ser inte riktigt hur det är relevant?