Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Aha! Jag misstänkte väl detta...
Du menar alltså att ED hamnade i denna situation på grund av 21-åringens RYKTE - inte på grund av 21-åringens beteende? 21-åringen gjorde med andra ord ingenting märkligt. Han betedde sig inte ens - enligt frireligiös moraluppfattning alltså - tveksamt genom att vara otrogen eller nåt sånt? Han var bara 21-åringen - mediebilden?
Förstår du min poäng här?
Med all respekt för din polare ED så var det ju han som agerade - låt vara helt ok om vi nu bortser från hans flickvän - men det var ju ändå han som "gjorde" något. 21-åringen gjorde ju ingenting förutom att ta sig ur en situation där hans närvaro kunde missuppfattas. Nu hjälpte det ju ändå inte men 21-åringen agerade ju till och med klokt och förståndigt denna kväll, eller hur?
Jag tror bergis att du är mer arg på mediebilden av 21-åringen än på honom personligen...

Nej J.K gjorde isådanafall inget fel MEN jag kan inte anse att media bilden gett mej denna syn.
Han har mååånga ggr tidigare innan han hamnade i TR för första rättegången varit i den så kallade gråzonen. Iofs ser jag inget fel i att ha en annorlunda sexbild än snittet (syftar på att han gärna går till den yttersta gränsen) MEN om man gör det får man även räkna med att det ibland kan bli "en olycka i arbetet" och någon tycker att man går för långt. (vilket hände nu)
Om man inte kan acceptera att man spelar ett högt spel så ska man inte delta utan gå ner till "lägre bord" där vi i "snittet" befinner oss eller söka sig till SÄKRA ställen såsom anordnade klubbar och föreningar för människor som vill leva ut sina sexuella lustar.
Kontentan är alltså att det var ingen slump att det var just han som hamnade i TR första gången istället för Du eller någon annan på gatan.
Förstår du mitt resonemang?
Sen vill jag vidare inte skylla på media, de har ett uppdrag - Att sälja lösnummer. Tycker det mer är beklagligt att folk TROR på de som skrivs i tidningarna. Jag anser att man när man fyllt 20 år borde veta att allt som skrivs i tidningarna inte stämmer med verkligheten. Och för de som läser ALLT som skrivs så inser man ganska fort att i Sexpressen står det en sak, och i aftonhoran en helt annan.
Vidare anser jag att det fortfarande finns en del luckor i E.D`s story men det är precis som vissa saker jag inte nämnt här av mindre värde förtillfället. För mig räckte det med att lyssna och inte ställa 100 motfrågor så länge jag inte tyckte storyn lät jävligt skum.
Under resans gång i denna soppa har jag hört massa rykten och massa teorier utan grunder men hela tiden legat lågt. Finns ingen poäng för oss att sitta och tro, hoppas och önska massa saker så länge vi varken vet buuh eller bäääh. Jag har hört massa skumma saker men så länge det bara är rykten så kan man inte göra så mycket.
Så till sist, vad förtjänar nu den vännina som dragit igång allt detta? (Om det nu visar sig att det är hon som dragit igång det) Om hon faktiskt var i den aktuella lägenheten natten då hon "försvann" från sin vän. Samtalen, smsen, intervjun i aftonhoran, uthängningen av grabbarna, drog ryktena. Den här storyn har fått ganska stort utrymme i media och genom källor inom aftonhoran sägs det att detta har varit en av de "hetaste nyheterna" (Dom har tydligen något sådan benämning på saker som är extra intressanta och som säljer mer) att hålla sig uppdaterad om och i princip hela Sthlm vet numera vem E.D är.