2007-09-04, 18:25
Medlem
Det är ett gäng FB:are (som samtliga besitter omfattande juridisk expertis tydligen) som nu fått dumstruten ordentligt påtryckt.

rookie
Firefly
maddtre
Sordid

mfl, mfl, mfl...
2007-09-04, 18:41
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Om nu, som ErikJ säger, utsagan om att kompisen var med kommer från ED själv, så är det lite märkligt att inte JK säger något om det i intervjun i Sexpressen. Men på något sätt handlar det väl om "utredningstekniska skäl" eller att inte öppet anklaga någon för att ljuga innan det beslutats om kompisen ska åtalas för (den ev.) lögnen.

Svar: Mycket möjligt. Men jag tror att det hela handlar om hur 21-åringen valt att hantera hela situationen. Han berättade i Expressen ingenting negativt om tjejerna eftersom han är så pass smart att han begripit att det inte skulle hjälpa honom ett skit. Däremot kan jag föreställa mig vad han tycker inombords om dem...

Citat:
Det skulle faktiskt vara så j-a gött om den här historien - tvåan alltså - tog en sådan vändning att kompisen hamnade inför skranket. Inte för att jag har lust att se henne lida, men alla j-a besserwissrar i media - Nestius, språkröran m.fl. - behöver få en ordentlig smäll för att folk i stugorna ska fatta vilka fjantar och lögnspridare de är.

Svar: Instämmer helt. Att få se Nestius löpa gatlopp skulle vara en dröm. Värre sopa till chefredaktör har sällan skådats. Men skitsamma hur det går med rättsfallet. Nestius förtjänar all skit han kan få så jag föreslår att vi samlar ihop en grupp pålitliga och ger honom en riktigt omgång smörj. Jag menar, det är ju faktiskt Nestius sak att bevisa att han är oskyldig...

Citat:
Men jag misstänker att det snart kommer att bli knäpptyst om saken i media om det som Mayito och Erik skriver stämmer.

Svar: Instämmer helt. Dessvärre. Och när nästa gruppvåldtäktsfall dyker upp är vi där igen och ingen har lärt sig någonting...
2007-09-04, 18:46
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Svar: Har du någonsin läst ett sms författat av den här tjejen? Misstänkte väl det... Detta var jargongen mellan dem! Det är viktigt att minnas detta. Hon använde också uttrycket om sig själv. Delvis för att det - faktiskt - var sant och delvis med glimten i ögat. Du har exempelvis aldrig lyssnat till när denna tjej pratat om sex och killar med sina väninnor - det är helt uppenbart. Du har all rätt till din åsikt om detta men då MÅSTE du även döma tjejen. Hon var inte i något avseende bättre än killarna.
Tro mig jag dömer tjejen. Tro mig vidare, att jag är beredd att sätta väldigt mycket på att en STOR del av tjejerna som använder denna jargong i samtal och om sig själva INTE hade gjort det om det inte var det som krävdes för att gå hem hos killarna. I kort: Alla är lika stora kålsupare, men några pga förebilder skapade av andra. Känner du för att citera och "Svar:" - fine. Detta är fullt personligt och komplett subjektivt som jag ser det (bla av erfarenhet - ja - jag har också suttit vid ett otal drinkluderbord - framförallt när jag var något yngre och hela fenomenet är sorligt). Om folk inte håller med om att kvinnorna ställer in sig efter männens jargong i de här kretsarna är det fullt ok, men extremt naivt och PK-vinklat.

Citat:
Svar: Jag köper inte resonemanget att killarna ser på tjejer som värdelösa objekt. Du missar ju hela deras KK-förhållande! De gjorde många andra saker än att knulla! Och trots att killarna visste att tjejen höll på likadant med andra killar så fortsatte de ändå sitt kompisförhållande med henne och följaktligen accepterade de henne!
Jag missar ingenting. Jag talar ur ett större perspektiv än de tre aktuella människorna. Ledsen om det inte framgick tydligare.

Citat:
Svar: Något säger mig att killarna lärt sig en dyrbar läxa av denna historia. Något annat säger mig att tjejen inte lärt sig något alls tyvärr.
Jag tror du har helt rätt. Tyvärr.
2007-09-04, 19:19
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Aha! Jag misstänkte väl detta...

Du menar alltså att ED hamnade i denna situation på grund av 21-åringens RYKTE - inte på grund av 21-åringens beteende? 21-åringen gjorde med andra ord ingenting märkligt. Han betedde sig inte ens - enligt frireligiös moraluppfattning alltså - tveksamt genom att vara otrogen eller nåt sånt? Han var bara 21-åringen - mediebilden?

Förstår du min poäng här?

Med all respekt för din polare ED så var det ju han som agerade - låt vara helt ok om vi nu bortser från hans flickvän - men det var ju ändå han som "gjorde" något. 21-åringen gjorde ju ingenting förutom att ta sig ur en situation där hans närvaro kunde missuppfattas. Nu hjälpte det ju ändå inte men 21-åringen agerade ju till och med klokt och förståndigt denna kväll, eller hur?

Jag tror bergis att du är mer arg på mediebilden av 21-åringen än på honom personligen...

Nej J.K gjorde isådanafall inget fel MEN jag kan inte anse att media bilden gett mej denna syn.
Han har mååånga ggr tidigare innan han hamnade i TR för första rättegången varit i den så kallade gråzonen. Iofs ser jag inget fel i att ha en annorlunda sexbild än snittet (syftar på att han gärna går till den yttersta gränsen) MEN om man gör det får man även räkna med att det ibland kan bli "en olycka i arbetet" och någon tycker att man går för långt. (vilket hände nu)
Om man inte kan acceptera att man spelar ett högt spel så ska man inte delta utan gå ner till "lägre bord" där vi i "snittet" befinner oss eller söka sig till SÄKRA ställen såsom anordnade klubbar och föreningar för människor som vill leva ut sina sexuella lustar.

Kontentan är alltså att det var ingen slump att det var just han som hamnade i TR första gången istället för Du eller någon annan på gatan.

Förstår du mitt resonemang?

Sen vill jag vidare inte skylla på media, de har ett uppdrag - Att sälja lösnummer. Tycker det mer är beklagligt att folk TROR på de som skrivs i tidningarna. Jag anser att man när man fyllt 20 år borde veta att allt som skrivs i tidningarna inte stämmer med verkligheten. Och för de som läser ALLT som skrivs så inser man ganska fort att i Sexpressen står det en sak, och i aftonhoran en helt annan.

Vidare anser jag att det fortfarande finns en del luckor i E.D`s story men det är precis som vissa saker jag inte nämnt här av mindre värde förtillfället. För mig räckte det med att lyssna och inte ställa 100 motfrågor så länge jag inte tyckte storyn lät jävligt skum.

Under resans gång i denna soppa har jag hört massa rykten och massa teorier utan grunder men hela tiden legat lågt. Finns ingen poäng för oss att sitta och tro, hoppas och önska massa saker så länge vi varken vet buuh eller bäääh. Jag har hört massa skumma saker men så länge det bara är rykten så kan man inte göra så mycket.

Så till sist, vad förtjänar nu den vännina som dragit igång allt detta? (Om det nu visar sig att det är hon som dragit igång det) Om hon faktiskt var i den aktuella lägenheten natten då hon "försvann" från sin vän. Samtalen, smsen, intervjun i aftonhoran, uthängningen av grabbarna, drog ryktena. Den här storyn har fått ganska stort utrymme i media och genom källor inom aftonhoran sägs det att detta har varit en av de "hetaste nyheterna" (Dom har tydligen något sådan benämning på saker som är extra intressanta och som säljer mer) att hålla sig uppdaterad om och i princip hela Sthlm vet numera vem E.D är.
2007-09-04, 19:43
Medlem
Föreslår att någon moderator ändrar rubriken som ej stämmer!
"Vilka två Stureplansprofiler våldtog dagisfröken?"
2007-09-04, 20:18
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Det där låter som om du hittar på samtidigt som du skriver det.

Varken jag, eller någon av mina vänner har fått det heller. Verkar helknäppt.
2007-09-04, 20:20
Medlem
Mayitos avatar
Jag förstår ditt resonemang hela vägen men jag tycker att du borde omvärdera dina "fördomar". Men det menar jag det sätt på vilket du bedömer människor.

Ingen människa är fullständigt god eller fullständigt ond. Vi simmar alla omkring någonstans mellan dessa två ytterligheter. Ibland klantar sig du och jag och gör något tokigt, ibland ställer 21-åringen till det för sig och ibland får ED hjärnsläpp.

Nu vet vi tack vare fakta att du och jag gjorde någonting annat den där natten, att 21-åringen försökte som omväxling agera klokt och ansvarsfullt medan ED - den lille gynnaren - var otrogen mot flickvännen.

Vi vet också att två brudar ställde till ett jävla spektakel med minst sagt märkliga omständigheter. Exakt hur tjejerna tänkte vet jag inte. Men jag har inte ett dugg svårt att ta till mig att de fetljugit utan att egentligen ha någon större anledning till det.

Människor är ibland inte bättre än så här. Det gäller både män och kvinnor.
2007-09-04, 20:27
Medlem
jumpcuts avatar
Nu känns det som att skeppet har så kraftig slagsida att de två nya tjejernas namn borde komma till ytan...
2007-09-04, 20:42
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Alltså, det här var ju ingenting tjejerna planerade veckor i förväg. Det liksom bara kom sig. Därför finns det helt sanslöst korkade omständigheter i det här fallet.

Men KÄLLA? Var kommer all din info ifrån?
2007-09-04, 20:45
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
Det är ett gäng FB:are (som samtliga besitter omfattande juridisk expertis tydligen) som nu fått dumstruten ordentligt påtryckt.

rookie
Firefly
maddtre
Sordid

mfl, mfl, mfl...

Dumstrut?
Why?
Jag har bara påtalat ganska uppenbara grejer. Typ, skador osv, ingen har sagt något emot det.

;>
2007-09-04, 20:47
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Men KÄLLA? Var kommer all din info ifrån?
Jag tycker det låter som ett högst rimligt antagande, källa eller ej.
2007-09-04, 20:54
Bannlyst
...

http://i240.photobucket.com/albums/ff10/magnus132/stureplansprofilerna2-1.jpg

kommentar överflödig...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här