2015-02-02, 23:09
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
matchen börjar alltså 20:05 i morgon ?
Aa verkar som det
Citera
2015-02-02, 23:12
Medlem
Kalle-Kottes avatar
20:15 va?
Citera
2015-02-03, 10:11
Medlem
Från Frölunda håll känns det positivt att matchen spelas i Luleå. Luleå rör sig mer framåt > öppet bakåt. Tror tyvärr dock på Luleå vinst idag. Frölunda har svårt att varva upp när det väl gäller.
Citera
2015-02-03, 11:12
Medlem
kattungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag blir väldigt nyfiken på vart man får tag på pengarna jag med. Däremot så är jag inte orolig, litar på Osten till 100%!
Tydligen från en Minecraft-miljardär:
http://www.nsd.se/sport/har-ar-luleas-miljonklipp-landar-ny-storsponsor-9052259.aspx
Citera
2015-02-03, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kattunga
Tydligen från en Minecraft-miljardär:
http://www.nsd.se/sport/har-ar-luleas-miljonklipp-landar-ny-storsponsor-9052259.aspx
Ja det är väl det som krävs när man inte har någon egen ungdomsverksamhet.....
Citera
2015-02-03, 13:06
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace

Ja, det är ju verkligen hemskt att man vill ta hem spelare som är fostrade eller har förflutet i klubben
Citera
2015-02-03, 14:46
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Vad förbi på matchvärmningen tidigare idag. Jävlar vilket medieuppbåd. Finalen är het medialt och det väntas ett i stort sett slutsålt Delfinen ikväll. Sist jag kollade gick det att köpa tre sittplatsbiljetter på webben.

Tyvärr fyller inte Frölunda bortaklacken vilket gör att det inte blir fullsatt. Å andra sidan, Goa Gubbar är ju inte kända för att direkt resa upp hit heller. Det är ju en bit trots allt och matchen går en tisdag. Hade vi spelat lördag så hade det nog sett bättre ut.
Citera
2015-02-03, 14:49
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Vad förbi på matchvärmningen tidigare idag. Jävlar vilket medieuppbåd. Finalen är het medialt och det väntas ett i stort sett slutsålt Delfinen ikväll. Sist jag kollade gick det att köpa tre sittplatsbiljetter på webben.

Tyvärr fyller inte Frölunda bortaklacken vilket gör att det inte blir fullsatt. Å andra sidan, Goa Gubbar är ju inte kända för att direkt resa upp hit heller. Det är ju en bit trots allt och matchen går en tisdag. Hade vi spelat lördag så hade det nog sett bättre ut.
Goa gubbar var uppe i Gävle i helgen, så tror det inte finns ork att åka. Men som jag har sett på facebook, så var det en del som tog nattåget till luleå igår.
Senast redigerad av slirrefirre 2015-02-03 kl. 14:51.
Citera
2015-02-03, 15:26
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Luleå har alltså ansökt om att få dispans att spela Jaros och Bryggman i CHL-finalen för att sedan kunna skicka dem till Asplöven men Frölunda har gått in och sagt nej. Tråkigt för både Bryggman och Jaros som nu inte får spela så mycket som de hade fått göra annars, också tråkigt för Asplöven som missar två spelare på grund av Frölundas nej.

Med tanke på Luleås situation med skador och spelare som inte får spela i CHL så tycker jag att det är lite löjligt att Frölunda säger nej till detta. Det är ju inte några stjärnspelare som ska in och förstärka laget utan unga spelare som ska "fylla ut" ett lag som har problem med sin trupp och sedan skickas iväg till Allsvenskan för att få speltid för att utvecklas.

Det hade väl varit både schysst och sportsligt om man låter motståndarna få möjlighet att ställa ett okej lag på banan, men jag antar att man vill vinna till varje pris.
Omvänt kan man ju beakta de signaler Frölunda sänder genom sitt paragrafrytteri om att man tar turneringen på såpass allvar att man inte tänker låta Luleå få några extraordinära sportsliga fördelar. Inte ens några behjärtansvärda initiativ för stackars juniorer. För Europas bästa lag kan jag tänka mig att det indirekt är positivt om allt fler börjar ta turnering på allvar, istället för att bekvämt luta sig tillbaks och kommentera sina uttåg med att turneringen minsann ändå inte var tillräckligt äkta/seriös/professionell/prestigefylld/värd att bry sig om.
Citera
2015-02-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace

Säger en Frölundasupporter vars lag värvar in alla stjärntalanger....
Citera
2015-02-03, 15:55
Bannlyst
Det är bara en finalmatch va som i fotbollen CL? Hur kommer det sig att finalen spelas i Luleå? Var det bestämt att den skulle spelas där redan innan turneringen började eller vad?
Citera
2015-02-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Det är bara en finalmatch va som i fotbollen CL? Hur kommer det sig att finalen spelas i Luleå? Var det bestämt att den skulle spelas där redan innan turneringen började eller vad?

Helt riktigt. En finalmatch.

Matchen spelas i Luleå, då Luleå besegrade SAIK i semifinalen på ordinarie tid (3-2), medan Frölunda föll mot Kärpät på ordinarie tid men ändå gick vidare på tidigare spelad match i Frölunda (4-2).
Senast redigerad av Betydelsen 2015-02-03 kl. 16:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in