2015-02-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Frölunda har ju ett par tunga skador också, se det jämnar nog ut sej.

Bäckman och?

Edit. Svarar mig själv. Kahnberg och Axelsson tydligen. Dock anser jag inte dessa tre representera "tunga" spelare...
Senast redigerad av Betydelsen 2015-02-02 kl. 17:31.
Citera
2015-02-02, 17:32
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Jobbigt det där med regler.

Det var ju därför man sökte dispens? Eller missade du det?

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
http://www.nsd.se/sport/lulea-vill-varva-omark-ska-peta-ner-skelleftea-9051957.aspx

Nu börjar jag ju nästan bli lite orolig. Var kommer alla pengar ifrån?

Jag blir väldigt nyfiken på vart man får tag på pengarna jag med. Däremot så är jag inte orolig, litar på Osten till 100%!
Citera
2015-02-02, 17:41
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Varför inte bara följa reglerna? Luleå har anmält 11 backar till CHL några borde ju kunna användas. Om Luleå åker på skador i SHL ska de ansöka om dispens då också?
Citera
2015-02-02, 17:41
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Jag blir väldigt nyfiken på vart man får tag på pengarna jag med. Däremot så är jag inte orolig, litar på Osten till 100%!

Luleå Hockey har ju byggt upp en kassa under Rönkens tid. Tar man pengar därifrån och satsar så kan det ju i stort sett betala sig själv - om man minst går till semifinal. Uppfyller man inte dessa mål så har man bränt krutet och måste sätta i handbromsen från säsong 2.
Citera
2015-02-02, 17:42
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Varför inte bara följa reglerna? Luleå har anmält 11 backar till CHL några borde ju kunna användas. Om Luleå åker på skador i SHL ska de ansöka om dispens då också?

Av de man anmält har man sex backar kvar - två av dessa är skadade.
Citera
2015-02-02, 17:49
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Av de man anmält har man sex backar kvar - två av dessa är skadade.

Hur många av backarna har brutit sina kontrakt och lämnat Luleå i sticket? Eller har Luleå själva valt att skeppa iväg de fem backar som inte lägre finns kvar? Har man själva försatt sig i situationen får man givetvis stå sitt kast.
Citera
2015-02-02, 18:03
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Tycker det är kul att CHL blir hetare och hetare. I Luleå engagerar man sig i det mesta som Luleå deltar i. SHL, CHL och tidigare European Trophy osv.
Det skulle vara kul om fler städer var lika engagerade. Dock förstår jag att ''serielunken'' i CHL inte är speciellt roligt, då jag inte heller tycker det är skitkul. Vem vill betala för att se sitt lag mot något Italienskt, franskt lag som kommer att förlora med tvåsiffrigt.
Däremot tycker jag det blev mycket intressantare när slutspelet drog igång!

Var några svenska lag som försvann i gruppspelet, bland annat Hv71. Sådana skitlag är det inte som du målar upp bilden av.
Citera
2015-02-02, 18:04
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Du missar uppenbarligen poängen eftersom det handlar om ditt lag, känns lönlöst att försöka att förklara för någon som inte vill förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Luleå Hockey har ju byggt upp en kassa under Rönkens tid. Tar man pengar därifrån och satsar så kan det ju i stort sett betala sig själv - om man minst går till semifinal. Uppfyller man inte dessa mål så har man bränt krutet och måste sätta i handbromsen från säsong 2.

Vet i fasen om allt det här är från Rönkens tid, det verkar röra sig om väldigt mycket pengar som Osten har till sitt förfogande. Det snackas ju en hel del om att det är pengar som kommer utifrån, jag tror mer på det.

Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Vad har det sålts för dataföretag i Sverige den senaste tiden som gjort folk stenrika? Minecraft är det senaste jag på rak arm kan komma på.

Notch namn har nämnts, men jag vet inte om det faktiskt finns någon grund i det ryktet.
Citera
2015-02-02, 18:08
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Du missar uppenbarligen poängen eftersom det handlar om ditt lag, känns lönlöst att försöka att förklara för någon som inte vill förstå.

Självklart förstår jag, men man kan ju knappast bli förbannad på Frölunda för att Luleå och Asplöven inte riktigt har tänkt igenom hur de ska göra med utlåningar osv.
Citera
2015-02-02, 18:31
Medlem
Luleå har tydligen sökt dispens för att ta upp och spela jaros och bryggman i chl-finalen, två spelare som egentligen skulle fortsätta säsongen i asplöven. Tydligen la sig Frölunda i det hela så dispensen avslogs, vilket betyder att jaros och bryggman förmodligen spelar chl-finalen, men får sedan inte återvända till spel i asplöven.

Kenttä är förbannad - på Frölunda, "Dagisnivå" anser han!
Citera
2015-02-02, 18:44
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Självklart förstår jag, men man kan ju knappast bli förbannad på Frölunda för att Luleå och Asplöven inte riktigt har tänkt igenom hur de ska göra med utlåningar osv.

Fast nu var det ju upp till Frölunda att bevilja Luleå Hockeys dispens. Frölunda sade Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Jokerit har väl samma ägare som SKA (Rotenberg) som är stenrik? Omark blir inte så mycket bättre än vad han är nu och kommer nog ta tillvara på det. Flyttar säkert hem senare men inte nästa säsong tror jag inte. Vore roligt om han skulle göra det dock.

Jag är rätt säker på att Jokerit inte har samma resurser som de rikaste lagen i KHL. Sen har man ju skatteregler som man inte kan konkurrera med.

Min poäng är - det är stor skillnad på de olika lagen i KHL. Därför blir det dumt att svepande termer tala om "nu ska man konkurrera med KHL-kontrakt".
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-02-02 kl. 18:46.
Citera
2015-02-02, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Bäckman och?

Edit. Svarar mig själv. Kahnberg och Axelsson tydligen. Dock anser jag inte dessa tre representera "tunga" spelare...

Kahnberg tillför en jävla energi i den kedjan vet jag som sett 9 av det 10 senaste matcherna. Axelson är tillsammans med Lasu de viktigaste defensiva spelarna så nog tycker jag att det är tunga namn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in