2015-02-02, 19:13
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Kahnberg tillför en jävla energi i den kedjan vet jag som sett 9 av det 10 senaste matcherna. Axelson är tillsammans med Lasu de viktigaste defensiva spelarna så nog tycker jag att det är tunga namn!

Satt andra Frölundaiter i SHL-tråden i förra veckan och hoppades att Kahnberg skulle hamna på läktaren då han inte tillförde ett skvatt. Tänk vad olika man kan tycka som supportrar, alltid kul att se.
Citera
2015-02-02, 19:23
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Satt andra Frölundaiter i SHL-tråden i förra veckan och hoppades att Kahnberg skulle hamna på läktaren då han inte tillförde ett skvatt. Tänk vad olika man kan tycka som supportrar, alltid kul att se.

Hoppas att det var ironi. Kahnberg har aldrig tillfört någon energi, han har varit jävligt skicklig på att hålla i pucken och trycka dit lägena dock.
Citera
2015-02-02, 19:34
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Hoppas att det var ironi. Kahnberg har aldrig tillfört någon energi, han har varit jävligt skicklig på att hålla i pucken och trycka dit lägena dock.

Diskussionen gällde hans prestationer i dagsläget, inte hur han presterat tidigare i karriären. Alla vet att Kahnberg har varit duktig på att hålla i pucken och att sätta dit lägena, men inte den här säsongen.
Citera
2015-02-02, 19:38
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Diskussionen gällde hans prestationer i dagsläget, inte hur han presterat tidigare i karriären. Alla vet att Kahnberg har varit duktig på att hålla i pucken och att sätta dit lägena, men inte den här säsongen.

Påpekade att han aldrig har varit en spelare som tillfört energi.

Sen kanske jag inte skulle svarat dig, det var mer ett tillägg i diskussionen
Citera
2015-02-02, 19:48
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Kahnberg tillför en jävla energi i den kedjan vet jag som sett 9 av det 10 senaste matcherna. Axelson är tillsammans med Lasu de viktigaste defensiva spelarna så nog tycker jag att det är tunga namn!
Snackar vi om energi utanför isen? Tycker inte Kahnberg bidrog med så mycket energi på isen iallafall. Dock märkte man av att han började få igång spelhumöret igen.
Citera
2015-02-02, 20:40
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Luleå har alltså ansökt om att få dispans att spela Jaros och Bryggman i CHL-finalen för att sedan kunna skicka dem till Asplöven men Frölunda har gått in och sagt nej. Tråkigt för både Bryggman och Jaros som nu inte får spela så mycket som de hade fått göra annars, också tråkigt för Asplöven som missar två spelare på grund av Frölundas nej.

.

Det är ok att frångå regelverket i detta fallet men inte i andra fall? Är det korrekt uppfattat av mig?
Citera
2015-02-02, 20:48
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Snackar vi om energi utanför isen? Tycker inte Kahnberg bidrog med så mycket energi på isen iallafall. Dock märkte man av att han började få igång spelhumöret igen.

Kahnberg har gjort fem poäng på 26 matcher, hans uppsida är att han gör poäng, nu gör han inga poäng och tillför därmed ingenting. Någon energi tillför han i princip aldrig.
Citera
2015-02-02, 21:07
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Var några svenska lag som försvann i gruppspelet, bland annat Hv71. Sådana skitlag är det inte som du målar upp bilden av.
Självklart är det så! Växjö och Djurgården osv åkte också ut i gruppen.
Det jag menar är att det finns grupper i CHL som är betydligt svagare än andra. Det är 44 lag med i CHL och då finns det många dåliga lag med eftersom det inte finns 44 högklassiga lag i Europa som kan matcha Skellefteå, Luleå, Helsingfors osv (KHL lagen inte inräknade), då blir vissa grupper väldigt ojämna. Om du förstår hur jag menar.
Citera
2015-02-02, 21:10
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det är ok att frångå regelverket i detta fallet men inte i andra fall? Är det korrekt uppfattat av mig?

Det är väl just därför man har sökt dispens? Har ni svårt att förstå det ordet i Götet eller vad är det frågan om?

Ska man säga la dispens för att ni ska förstå?
Citera
2015-02-02, 21:38
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Du missar uppenbarligen poängen eftersom det handlar om ditt lag, känns lönlöst att försöka att förklara för någon som inte vill förstå.

Du missar väl poängen lika mycket isf då det även handlar om ditt lag.

Jag som helt opartisk tycker det är på gränsen till pinsamt att Luleå ens försöker, speciellt nu när du lägger fram det som att Frölunda är bovarna. Är det regler om att man bara får använda anmälda spelare och Luleå sen gör sig av med anmälda spelare innan turneringen är slut får man väl skylla sig själv. Frölunda är absolut inte onda och elaka mot Bryggman och Jaros på något sätt.
Citera
2015-02-02, 22:12
Moderator
Gromguttens avatar
Flyttade øver lite inlägg som felpostats i SHL-tråden.

/Mod
Citera
2015-02-02, 22:23
Medlem
Hunden007s avatar
matchen börjar alltså 20:05 i morgon ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem