2008-10-08, 21:09
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Man blir fan bara mer och mer irriterad på Håkan Södergren. Nog för att han är en värdelös "expert" men att han kallar en klockren "Kenta Nilsson-fint" för en Forsbergare får mig att vilja snitta honom med min skridsko. Hade Davidsson försökt på straff, så visst, kalla det en "Forsbergare". Men detta skedde ur precis samma läge som Kenta hade, så nog fan borde man associera till Kentas mål och inte Forsbergs.

Grr, vad jag hatar Håkan Södergren.

Vem är Kenta Nilsson? Nej, men seriöst. Han är verkligen inte ensam om att kalla kenta nilsson-finten för foppafint. Jag blir lika förbannad som du när jag hör det.

Jaha, matchen är väl klar nu? Bern har ju ingenting att sätta emot...
Citera
2008-10-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Med den sjuka målbonusen spelarna får så blir man glad efter mål

Målbonus?
Citera
2008-10-08, 21:21
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esp
Målbonus?

Tog det ur luften och backade upp det med mina gissningar.

Det är väl allmänt känt att spelarna, främst i ryska men även i de svenska lagen, får bonusar av olika dess slag. I CHL ska de enligt källor få bonusar om de lyckas gå till semi-final. Därefter drog jag till med en chansning om att de också får en målbonus för extra motivation, det är mycket pengar för klubbarna och de gör nog allt för att få in de där 20 miljonerna...

Sen skulle en målbonus förklara varför Laine blev glad
Citera
2008-10-08, 21:38
Medlem
6-1 till och med herr Melin gör mål
Citera
2008-10-08, 21:54
Medlem
ztapooos avatar
Enkel match ikväll, hoppas vi får se samma fart imorgon med. Det här var absolut den sista matchen jag ser med Lasse Kinch och Håkan Södergren som kommentatorer. Så jävla usla.
Citera
2008-10-08, 21:54
Medlem
Härlig seger
Gillar att dem verkligen satsar och vill vinna. Sen om dem gör det är en helt annan sak.
Citera
2008-10-08, 22:03
Medlem
Blixis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Härlig seger
Gillar att dem verkligen satsar och vill vinna. Sen om dem gör det är en helt annan sak.

Verkligen! Härligt att se dom inta isen och verkligen trycka på, så som vi vill se HV spela. Tror vi trycker till modo imorgon av bara faren!
Citera
2008-10-08, 22:12
Medlem
mazzys avatar
Så här bra borde HV spela lite oftare kan man tycka.
Citera
2008-10-08, 22:35
Medlem
smepens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Ähhh så där höll de på med under förra "championleague" bytte loggor och matchtröjor men inte blev det roligare för det. Det finns inget intresse för ett champions league inom hockeyn och detta kommer dö inom några år också. Minns med skräck när Manchester Storm lirade i Gavlerinken, vilken skit det var.

Tycker det här känns så mycket mer seriöst än tidigare. Man åkte till Ryssland, mötte några jävla lag som hade hemmaplan med ryska domare och åkte på däng för att sedermera åka hem.

Kul match var det iallafall, och HV får gärna spela med samma fart resten av året. Och i dräkterna, sjukt stiliga.
Citera
2008-10-09, 02:31
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smepen
Tycker det här känns så mycket mer seriöst än tidigare. Man åkte till Ryssland, mötte några jävla lag som hade hemmaplan med ryska domare och åkte på däng för att sedermera åka hem.

Kul match var det iallafall, och HV får gärna spela med samma fart resten av året. Och i dräkterna, sjukt stiliga.

Jag snackar om den turneringen som spelades 2000. Inte de där som de höll på med i början av nittiotalet. Hursomhelst skit var det.
Citera
2008-10-09, 12:22
Medlem
leg0s avatar
Sjukt snygga tröjor på HV, me like
Citera
2008-10-09, 12:27
Medlem
rangels avatar
Hela konceptet var jävligt snyggt. Tror det kan bli bra det här. Dock kan Lasse Kinch sluta kommentera, gubben är säääääääääämst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in