2008-11-20, 19:49
Medlem
Spottstyvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
* Hlavac Jan Linköpings HC 4 1 0 1 0 -6

Att Hlavac åstadkommer en sådan poängskörd på 4 matcher, anser jag inte är godkänt.
Nä, det är för täääskigt, det har du rätt i. Jag pratade bara och gårdagens match.
Citera
2008-11-30, 21:36
Medlem
Kontinental Hockey League

En annan sak det snackas om är att svenska klubbar (Frölunda HC och Färjestads BK) erbjudits att lämna Elitserien för spel i Kontinental Hockey League. Kontinental Hockey League omfattar lag från flera länder (Kazakstan, Lettland, Ryssland, Vitryssland), så det är inte någon renodlad rysk liga, även om det ännu är flest ryska lag. Om fler lag i Europa tackar ja till Kontinental Hockey League kommer kanske Champions Hockey League att läggas ner.
Citera
2008-12-01, 17:28
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym person
En annan sak det snackas om är att svenska klubbar (Frölunda HC och Färjestads BK) erbjudits att lämna Elitserien för spel i Kontinental Hockey League. Kontinental Hockey League omfattar lag från flera länder (Kazakstan, Lettland, Ryssland, Vitryssland), så det är inte någon renodlad rysk liga, även om det ännu är flest ryska lag. Om fler lag i Europa tackar ja till Kontinental Hockey League kommer kanske Champions Hockey League att läggas ner.

Det är det väl ingen som vill? Tycker att det är ett riktigt skönt koncept.

På tal om CHL, kloka ord av Anders Hedberg:

Citat:
The Swedish Elitserien has for many years called itself the second best league in the world. They sure can’t use that slogan for a while, and their up-nosed and sometimes arrogant attitude must have taken a beating. It’s time for them to get humble and look within.

What makes it especially humiliating for the Swedes is that Linköping is far ahead of the pack in Elitserien, yet it lost all of its four CHL games.
Citera
2008-12-03, 12:33
Medlem
smepens avatar
Dags för sista omgången, dessutom en helt meningslös match.

HV borde har gjort något så mycket bättre av det här, men det håller inte att åka över med 9 man borta till Finland, då förlorar man. Och sedan visa upp kanske världens sämsta spel och speciellt powerplay-spel i Bern, när man leder med 3-1 och tappar in två puckar i samma powerplay till 3-3 och sedermera förlorar med 7-5. Helt otroligt dåligt.

Får väl hoppas killarna vill avsluta turneringen på ett bra sätt, det ligger trots allt 500 000 kronor i potten, dessutom har vi uppåtgående form så att vinna det här kan väl kanske boosta vårt lite sargade självförtroende ännu mer.

Blues kommer nu denna gången med 9 man borta läste jag någonstans och jag kan ändå tänka mig att HV spelar med lite mer juniorer, trots att man har sagt att man går ut för seger. Match imorgon mot Timrå går trotsallt före, då det gäller att klättra uppåt i den oerhört jämna tabellen.
Citera
2008-12-03, 20:32
Medlem
pontassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smepen
Dags för sista omgången, dessutom en helt meningslös match.

HV borde har gjort något så mycket bättre av det här, men det håller inte att åka över med 9 man borta till Finland, då förlorar man. Och sedan visa upp kanske världens sämsta spel och speciellt powerplay-spel i Bern, när man leder med 3-1 och tappar in två puckar i samma powerplay till 3-3 och sedermera förlorar med 7-5. Helt otroligt dåligt.

Får väl hoppas killarna vill avsluta turneringen på ett bra sätt, det ligger trots allt 500 000 kronor i potten, dessutom har vi uppåtgående form så att vinna det här kan väl kanske boosta vårt lite sargade självförtroende ännu mer.

Blues kommer nu denna gången med 9 man borta läste jag någonstans och jag kan ändå tänka mig att HV spelar med lite mer juniorer, trots att man har sagt att man går ut för seger. Match imorgon mot Timrå går trotsallt före, då det gäller att klättra uppåt i den oerhört jämna tabellen.

Det ser inte bra ut för HV, efter första perioden ligger de nämligen under med 0-3.

Edit: Godnatt HV, 0-4.
Senast redigerad av pontasss 2008-12-03 kl. 20:42.
Citera
2008-12-03, 21:16
Medlem
BLÄ Hv spelar som vanligt.
Men nu vet vi ju iaf att Hv sket i CHL.
Talet om en satsning var lögn.
Citera
2008-12-03, 21:39
Medlem
Thörnberg visar vad han går för.

Skallar finnen! Skönt att finnen fick in några fina krokar på honom.
Citera
2008-12-04, 09:56
Medlem
smepens avatar
HV spelade inte dåligt - de spelade så ohyggligt jävla skitdåligt.
Citera
2008-12-04, 11:51
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebaot
Thörnberg visar vad han går för.

Skallar finnen! Skönt att finnen fick in några fina krokar på honom.

Är det inte dags för Thörnberg att lägga ner karriären? Armbågarna i ansiktet på Marttinen förra året som tog bort honom från slutspelet, knätacklingen på Dimitrakos, skallningen igår... Killen har inte alla får i inhägnaden. Lägg sen till de ständiga filmningarna och oviljan att stå upp och ta en fight, så har man fått Sveriges absolut mest föraktade idiot. Jag vägrar att kalla honom för hockeyspelare.
Citera
2008-12-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Är det inte dags för Thörnberg att lägga ner karriären? Armbågarna i ansiktet på Marttinen förra året som tog bort honom från slutspelet, knätacklingen på Dimitrakos, skallningen igår... Killen har inte alla får i inhägnaden. Lägg sen till de ständiga filmningarna och oviljan att stå upp och ta en fight, så har man fått Sveriges absolut mest föraktade idiot. Jag vägrar att kalla honom för hockeyspelare.
Tacklingen på Martinen var väl inte så farlig eller? Det var den bakom egen kasse? Thörnberg fick väl inte ens en tvåa för den?!

I övrigt är han en idiot ja.
Citera
2008-12-04, 12:26
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Tacklingen på Martinen var väl inte så farlig eller? Det var den bakom egen kasse? Thörnberg fick väl inte ens en tvåa för den?!

I övrigt är han en idiot ja.

En helt onödig offensiv tackling där han drar upp båda armarna mot huvudet på Marttinen. Marttinen har sedan i tre raka matcher försökt "settle the score" och ta en fight med grisen, men han vågar inte.

Det mest irriterande är ju de grisiga grejer han håller på med i kombination med de konstanta filmningarna han gör - i varenda jävla match!

Bentacklingen på Dimitrakos borde ju ha renderat minst tio matchers avstängning.

http://www.youtube.com/watch?v=PNVSIzjzya4
Citera
2008-12-04, 13:03
Medlem
smepens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief

Armbågen håller jag inte med om, en tackling och armen åker upp efter smällen, som det alltid är vid hårda tacklingar.

Resten håller jag med om, det är bara oerhört fult och onödigt. Ingenting jag tycker är särskilt kul att det händer i mitt lag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in