Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Jag tänkte att det var underförstått att vi med europalag exkluderade lag från KHL i de här sammanhangen, och att din kritik mer var slentrian av det slaget som gällde ET förra året som var ren inbjudan. Nonchalant av mig. Det förändrar ju inte att det finns prestige, oavsett om KHL ställt sig utanför för tillfället. Topplagen från finska och tjeckiska ligan är ju ingen helt enkel match. Där finns prestige.
Sen tror jag de flesta, om man ska ha skadebenägna matcher, hellre har det mot europeiska lag från Europas högstaligor än mot svenska HA/Div1-lag. Ni har löven, vi har AIK, Leksand har Mora och Örebro har Bofors. Sen blir det rätt ljummet. Luleå mot Boden? Jag tror definitvt lagen mår bra av några faktiskt heta möten på försäsongen utöver träningsmatcherna, trots skaderisken, och jag tror att CHL är bästa vägen dit för de flesta svenska lag som saknar gamla rivaliteter mot sämre lag på dekis. På sikt tror jag det är bra för svensk hockey att Europeisk dito går framåt, även om det på kort sikt hade gynnat turneringens anseende att kapa av undra halvan av lagen. Turneringen är amatörmässig nu, värre än jag väntade mig, men jag tycker den har för mycket potential för att redan överge.
Men vad är det för prestige när lagen inte ger sitt yttersta i dessa matcher? Antingen sker det på försäsongen när lag knappt tränat eller så sker det mitt i säsongen när man är fokuserad på ligamatcher. Ifjol vann vi mot dåvarande finska mästarna Ässät på försäsongen men ingen såg nån prestige i det.
Jag vet inte vad ni gör på försäsongerna men jag tittar på hur VÅRA spelare ser ut, inte motståndarnas.
På försäsongen ser jag gärna att vi möter våra "vanliga" motståndare Luleå, Modo, Kärpät och sedan 1 eller 2 sydlag. Gärna även Vasa nu när de gått upp i Liiga, blir en kort resa för oss med färjan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsrök
Ahh, detta leder ingen vart och det känns som att diskussion ligger på den nivån att om KHL vore med så hade du gnällt på att NHL inte var med.
I idrott råkar man ut för skador, vet fan ens om det är säkert att isolera sig från omvärlden, aldrig gå ut för till och med hemmavid så kan en råka skära sig på en potatisskalare eller som den här killen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article10278854.ab#
Iaf tur och gott att Skaik inte har samma synsätt på saken, som dig.
Nej, för CHL utgör sig för att vara ett europamästerskap. Annars hade jag ju även klagat på att AHL inte var med.
Vet inte varför du pratar om "vad som är möjligt" när jag snackar om skaderisken. Något som ökar om du sätter dig i sagd situation.
Det är rätt delat i Skellefteå. Wallson sa inför matchen mot SönderjyskE att de inte bryr sig om resultaten så länge prestationen är bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsrök
So fucking what? Den som vinner är bäst i i väst, syd, central och nordeuropa, och Ryssland är ett jävla skitland som gillar att invadera andra länder.
Finns ingen seriös anledning att gnälla över CHL bara för att ryssen inte är med.
Tror du att det laget som vinner CHL är det bästa i Europa utanför KHL? Det tror inte jag.