2014-08-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Publiktryck ikväll? Jag tvivlar.

Skärvorna? Ni i skellefteå har 4 klara matcher i SVT, vi har 3. Det närmsta vi kommer TV är kvällens match på svt24, ni får två matcher sända på svt2. Era skärvor bildar en rätt fin mingvas i slutändan. Sen om du tycker det är så hemskt att det finns en överrepresentation av stockholmsanknytna så får du väl gråta på, i en allt mer centraliserad mediabransch är det naturligt.

Challe är förövrigt vår sportchef augusti ut, så han "försa" sig knappast. Om något är det väl bra att han är ärlig med det än att låtsas som om att han inte var en del av vår organisation?

Ja, Djurgården producerade egna sändningar för oss supportrar mot utländska lag förra året med sportchef Challe som bonuskommentator - det är klart han inte var (eller borde varit) stelt neutral i dessa.
Jag förstår ju det innerst inne. Men man undrar ju hur lämplig han är som expertkommentator i SVT och ska analysera andra lag förutom just Djurgården. Som expertkommentator bör man vara mer partisk än vad han varit hittils i sin karriär.
Citera
2014-08-21, 19:42
Medlem
LT10s avatar
Vad är det för jävla larv med att en spelare ska glida runt med en tröja där det står top scorer?
Citera
2014-08-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Vad är det för jävla larv med att en spelare ska glida runt med en tröja där det står top scorer?
Är säkert 08rna som kommit med denna hjärndöda ide, skulle inte förvåna mig ett dugg.
Citera
2014-08-21, 19:51
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Will do, tackar för tips.

Här har han onekligen en väldigt bra poäng:
"Hade friplatserna inte funnits under de här första – superviktiga – uppstartssäsongerna av turneringen så hade vi till den här säsongen saknat lag från Wien, Bern, Berlin, Stockholm eller Helsingfors.
Huvudstäderna i fem av de sex största ligorna som är med i den här turneringen och livsviktiga städer att ha med om man vill sälja in partnerskap till företag som vill synas och dessutom kunna veta att alla dessa storstäder är med redan från början och kunna smörja samarbetspartners med just det i ett tidigt skede."

Det är lätt att sitta och tycka som jag gör, men det är svårare att få ekonomi att gå ihop.

Sista stycket..

Det var lite det jag fiskade efter.
Citera
2014-08-21, 19:56
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är säkert 08rna som kommit med denna hjärndöda ide, skulle inte förvåna mig ett dugg.
Knappast.
Citera
2014-08-21, 19:58
Medlem
Citat:
Knappast.
Bara dom människorna som kommer med så sjuka och idiotiska ideer. Vem som helst borde fatta att Hockeyligan styrs av 08r.
Citera
2014-08-21, 22:12
Medlem
B-Dawks avatar
Premiären avklarad och den är skit rakt igenom. Färjestad måste spela mkt bättre o kommande matcher.
Citera
2014-08-21, 22:17
Medlem
Inget vidare av Färjestad det jag såg. Mycket får nog Wentzel ta på sig som var svajig i början.

Kul att Skellefteå vann i alla fall, Växjö ser också ut att gå mot seger.
Citera
2014-08-21, 22:21
Medlem
Citat:
Inget vidare av Färjestad det jag såg. Mycket får nog Wentzel ta på sig som var svajig i början.

Överlag så var det ju ändå hyfsad utdelning för dom svenska lagen. Seger för hälften av våra svenska lagoch ganska jämna matcher frånsett Växjös match då. Återstår att se hur HV, Linköping och Luleå klarar sig i morgondagens matcher men totalt sett så ser det ljust ut för våra svenska lag.
Citera
2014-08-21, 22:52
Medlem
LT10s avatar
Man kan ju bara konstatera att vi behöver en Tellan som står på huvudet match efter match om vi ska ta oss en bit i den här turneringen samt undvika de två sista platserna i Elitserien. Vår backsida är svag.

Kul att Samuelsson fick näta. Hade ju dock hoppats på att det skulle varit ett stenhårt skott i krysset från blå, men klapp klapp med Sörensen fungerar också.
Citera
2014-08-22, 00:37
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Man kan ju bara konstatera att vi behöver en Tellan som står på huvudet match efter match om vi ska ta oss en bit i den här turneringen samt undvika de två sista platserna i Elitserien. Vår backsida är svag.

Kul att Samuelsson fick näta. Hade ju dock hoppats på att det skulle varit ett stenhårt skott i krysset från blå, men klapp klapp med Sörensen fungerar också.

Fernholm och Norell saknades ju, och de kommer stabilisera backuppsättningen och då hamnar troligtvis Holm och Falk på läktaren och det är stor skillnad.

Tycker det ser förvånansvärt bra ut!
Citera
2014-08-22, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Premiären avklarad och den är skit rakt igenom. Färjestad måste spela mkt bättre o kommande matcher.

Citat:

Man kan spela mer an 1.54 innan man dra pa sig 5+20 min. Sedan var PW inte i basta form. Bara att ta nya tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in