2014-05-20, 21:56
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly

Dessutom när man inte vill ha med KHL-lag så blir det ju snarare ett hockeyns Europa League.

Med det sagt hoppas jag på spännande matcher och kommer självklart titta.

Det är KHL som inte vill vara med i CHL eftersom det är lag utanför KHL som kontrollerar turneringen! Gazprom dödade ju förra försöket till CHL också.
Citera
2014-05-20, 22:13
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det är KHL som inte vill vara med i CHL eftersom det är lag utanför KHL som kontrollerar turneringen! Gazprom dödade ju förra försöket till CHL också.
De finska klubbarna var ju minst lika fjantiga. Dessutom hade väl förra CHL inte ens blivit till om inte Gazprom gått in. KHL skötte det inte snyggt, men det gjorde inte de andra ligorna heller:
Citat:
“For sure they wanted to have Jokerit participating in the Champions Hockey League and that was refused by the board and that was one of the reasons why they didn’t want to participate,” he said.
“The Finns, they were not in favor of that, and there was a huge discussion about this and in the end the KHL decided to say no.”
Fazel said he personally had had no objections to the KHL or Jokerit participating in the Champions Hockey League, but that the IIHF had been overruled because it only owns 12 percent of the shares in the new venture.
http://en.ria.ru/sports/20131209/185396991/Europes-New-Champions-Hockey-League-to-Launch-Without-KHL-.html
Citera
2014-05-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Man ska nog tänka att så länge de bästa svenska lagen vill spela shl och chl ska vi vara nöjda.

Tåget har redan gått, khl kommer vara detta största på denna sida atlanten.

Inom fem år har vi nog lag som gått från shl och schweiska liga till khl.

Shl och chl kommer urvattnas.
Citera
2014-05-21, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly
I och för sig sant. En början är bättre än inget. Får hoppas det krymper, och att KHL får vara med.

Det är nog mer tvärtom, var glad innan chl lag går till khl.
Citera
2014-05-21, 06:50
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det verkar som att högst rankade lag kommer att ha hemmaplan i finalen. Som högst rankade är alltså Skellefteå garanterade hemmaplan i en eventuell final.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hade ju varit roligare om dom gjorde som i fotboll dvs. spelade allt fram till final på hemma/bortaplan och finalen på en fin arena tex. i Berlin, Prag, Stockholm.
Är det inte så att det laget som presterat bäst i turneringen får hemmaplan? Spelar ingen roll vilken ranking de har utan laget som spelat bäst (flest poäng i gruppspelet?) får hemmaplan.

Så har jag fattat det i alla fall.

Sen tror jag inte en CHL final i Berlin eller Prag och absolut inte Stockholm hade fyllts första året. Om inte de egna lagen spelade. Finalen hade blivit halvfull helt enkelt och det är min gissning till varför de vill att ett av finallagen ska ha hemmaplan. Möjligt att det ändras när turneringen växer i intresse i framtiden.
Citera
2014-05-21, 07:40
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik444
Det är nog mer tvärtom, var glad innan chl lag går till khl.
Personligen tycker jag KHL är en seriösare satsning på ett enat hockeyeuropa än CHL, men det är fortfarande bara det minst dåliga alternativet i mina ögon.

Så länge KHL är alltför rysscentrerat kommer inte CHL vara hotat.
Citera
2014-05-21, 11:12
Medlem
J.R.s avatar
Lottningen går tydligen att se på SVT-play.
http://www.svtplay.se/video/2062303/ishockey-champions-league-lottning
Citera
2014-05-21, 12:51
Medlem
Pancevs avatar
Jävla fars..Kulon Lennartsson står med post it lappar o allt går åt helvete
Citera
2014-05-21, 12:59
Medlem
Om intresset var lågt förr är det inget mot för hur det är nu när man fått se skitgruppen vi hamnat i.
Kommer väl max vara 2k på träningsmatcherna. Får hoppas vi lägger in nån match mot Löven på hemmaplan denna gång.
Citera
2014-05-21, 13:16
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Om intresset var lågt förr är det inget mot för hur det är nu när man fått se skitgruppen vi hamnat i.
Kommer väl max vara 2k på träningsmatcherna. Får hoppas vi lägger in nån match mot Löven på hemmaplan denna gång.
Såg du lottningen? När de hade 2 finska lag kvar som de inte kunde placera i någon grupp för att det redan fanns ett finska lag i de som var kvar.. De fick lotta om Luleå. Sen nya problem så de fick flytta Zug till ny grupp...

O Kulon med sina jävla post it lappar...

http://s27.postimg.org/tbj9eko4z/screenshot_23.png

Svårt att placera ett lag...
http://s27.postimg.org/4826ukqib/screenshot_24.png
Citera
2014-05-21, 13:20
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Såg du lottningen? När de hade 2 finska lag kvar som de inte kunde placera i någon grupp för att det redan fanns ett finska lag i de som var kvar.. De fick lotta om Luleå. Sen nya problem så de fick flytta Zug till ny grupp...

O Kulon med sina jävla post it lappar...

http://s27.postimg.org/tbj9eko4z/screenshot_23.png

Svårt att placera ett lag...
http://s27.postimg.org/4826ukqib/screenshot_24.png

Haha så uselt!

Får jag fråga varför bl a DIF är med i denna turnering? Är det någon jäkla Kalle Anka-turnering där vissa lag har en fast plats eller har de kvalificerat sig på något sätt?
Citera
2014-05-21, 13:29
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Haha så uselt!

Får jag fråga varför bl a DIF är med i denna turnering? Är det någon jäkla Kalle Anka-turnering där vissa lag har en fast plats eller har de kvalificerat sig på något sätt?
De var väl en av initiativtagarna till Euro Trophy...som nu vuxit vidare. Men hade de inte gått upp i SHL så hade de inte fått vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in