2012-12-05, 22:44
Medlem
Gerd Müller gjorde sina mål på färre matcher och hade inte samma uppbackning som Messi har. För mig är det välförtjänt att Müller behåller rekordet, om han nu gör det. Tror ingen kommer att slå det under våran livstid om inte Messi kommer tillbaka innan året är slut då.
Citera
2012-12-05, 22:45
Medlem
views avatar
Ja lite roligt är det allt med tanke på ironin i det Tycker dock inte att det är kul när någon spelare blir skadad även fast det kommer gynna Real Madrid.
Citera
2012-12-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollsfyllerist
Gerd Müller gjorde sina mål på färre matcher och hade inte samma uppbackning som Messi har. För mig är det välförtjänt att Müller behåller rekordet, om han nu gör det. Tror ingen kommer att slå det under våran livstid om inte Messi kommer tillbaka innan året är slut då.

Kvalitéten på Messis mål är ljusår bättre än en stor del av Mullers dock. Rekord som rekord.

Snappade upp på ett nyhetsflöde att han endast togs av i förebyggande syfte och att det inte var allvarligt. Vart jag såg det hittar jag inte nu, letar febrilt efter att hitta nyheten igen!
Citera
2012-12-05, 22:48
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
First news from Barcelona dressing-room on Messi's injury: knock on knee, it doesn't seem serious, further tests ongoing.

Be till fotbollsgudarna.
Citera
2012-12-05, 22:56
Medlem
Quorthons avatar
Fattar inte heller varför han skulle bytas in i en betydelselös match när han nästan aldrig får vila annars. Men folk här verkar ju bry sig mer om målrekordet än det som betyder något i fotbollen så det verkade väl vettigt att han skulle bytas in mot ett trött Benfica för att smälla in ett par bollar.
Citera
2012-12-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Fattar inte heller varför han skulle bytas in i en betydelselös match när han nästan aldrig får vila annars. Men folk här verkar ju bry sig mer om målrekordet än det som betyder något i fotbollen så det verkade väl vettigt att han skulle bytas in mot ett trött Benfica för att smälla in ett par bollar.

Verkligen helidiotiskt, och jag sa det redan förra veckan att det bara är onödigt att spela Messi. Sa till farsgubben att det skulle vara så jävla typiskt om han blir skadad i matchen...
Citera
2012-12-05, 23:02
Medlem
OG-lovers avatar
Official announcement on Messi's injury: Knock on knee, tests are ongoing.

Skynda för fan. Vad betyder ens detta i medicinska termer?

Edit: Pinto: "The doctors are looking at Messi's knee now. He's calm, he said he felt fine."

Verkar ju lovande.
Citera
2012-12-05, 23:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover

Att man har fått en smäll på knäet och det kan göra ont och vara svullet. Bara ligamenten är intakta så är det ingen långvarig skada
Citera
2012-12-05, 23:04
Medlem
Citat:

Edit: Pinto: "The doctors are looking at Messi's knee now. He's calm, he said he felt fine."

Verkar ju lovande.

Förhoppningsvis är det då bara en smäll mot knät som gör ont
Citera
2012-12-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollsfyllerist

Gerd Müller gjorde också 12 av sina mål i en av Bayern München påhittad turnering för att få matchform på spelarna. Merparten av målen i den turneringen kom dessutom mot lag från lägre divisioner. Bayern München var ett av dem bästa lagen i Europa också, så att han inte hade någon uppbackning är ju bara.. Fel. Överlag är det bättre kvalitet på samtliga lag i Europa idag, i och med att fler människor spelar fotboll samt att mer pengar har tagit sig in i sporten. Messis prestation är enligt mig mycket större än Müllers, oavsett om han slutar ett par mål bakom eller tar sig förbi.
Citera
2012-12-05, 23:10
Medlem
OG-lovers avatar
Det är bara ett blåmärke på sidan av knät.
Citera
2012-12-05, 23:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det är bara ett blåmärke på sidan av knät.
Tillväxthormonerna har gjort sitt jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in