2012-05-26, 01:11
Medlem
Barcelona_83s avatar
Mål i ytterligare en final. Hittills har han gjort mål i dessa finaler:

vs Athletic 2009 cupen
vs Man U 2009 CL
vs Athletic 2009 supercupen x2
vs Estudiantes 2009 VM
vs Sevilla 2010 supercupen x3
vs Man U 2011 CL
vs Real Madrid 2011 x2
vs Porto 2011 europeiska supercupen
vs Santos 2011 VM x2
vs Athletic 2012 cupen

Imponerande.

73 mål på 60 matcher den här säsongen förövrigt.
Citera
2012-05-26, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuben89
messi är en sjuk dribbler,men han har inte samma power som zlatan
Det är väl fan att han inte har samma power när han är 30 cm/kilo mindre, han behöver inte Zlatans "power" då han spelar en helt annan roll. Med det sagt så är Messi mycket mycket bättre än Zlatan.
Citera
2012-05-26, 11:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokakatt
Tre spelare som inte är PK:
Messi
John Terry
Di Canio

Man gillar dessa tre lite extra. Bara för att...de inte är PK.
Messi är väl så PK man kan bli? Han är uppfostrad i Barcelonas skola och därmed är man PK personifierad.
Citera
2012-05-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Messi är väl så PK man kan bli? Han är uppfostrad i Barcelonas skola och därmed är man PK personifierad.

Nej, jag har förklarat detta tidigare. Barca en sekt? Ja, lite så är det ju. Men de kör sin grej. De har ju varit rätt framgångsrika med den där La Masia.
Barca är PK och de liksom Real fjäskar för FN o muslimer, vilket är fel men så är det.

Jag ge mig fan på att Messi fråga lagets neger: Abidal om han kände Usama och om de två kan baka negerbollar nåndag. Med glimten i ögat.

Messi är Argentinare. Han har väl tyskt blod i sig. Var en del tyskar som flydde till Argentina efter kriget.

CR9 är en PK snubbe. Han är väl med i homorörelse? Inget fel med det men han är PK om någon. Messi måste vara PK utåt i och med Barca. Men vi har ju hört om vi nu ska tro på det, att han hatar negrer och tycker de ska hem o leva i bajshyddor.

Messi är den störste !
någonsin.
Senast redigerad av kokakatt 2012-05-26 kl. 17:54.
Citera
2012-05-27, 11:11
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Nej, jag har förklarat detta tidigare. Barca en sekt? Ja, lite så är det ju. Men de kör sin grej. De har ju varit rätt framgångsrika med den där La Masia.
Barca är PK och de liksom Real fjäskar för FN o muslimer, vilket är fel men så är det.

Jag ge mig fan på att Messi fråga lagets neger: Abidal om han kände Usama och om de två kan baka negerbollar nåndag. Med glimten i ögat.

Messi är Argentinare. Han har väl tyskt blod i sig. Var en del tyskar som flydde till Argentina efter kriget.

CR9 är en PK snubbe. Han är väl med i homorörelse? Inget fel med det men han är PK om någon. Messi måste vara PK utåt i och med Barca. Men vi har ju hört om vi nu ska tro på det, att han hatar negrer och tycker de ska hem o leva i bajshyddor.

Messi är den störste !
någonsin.
Ja?

Att Ronaldo är med i en homorörelse (om det nu är så) förvånar mig inte eftersom han utstrålar bög.
Citera
2012-05-27, 11:37
Medlem
matknivs avatar
Citat:

Messi är den störste !
någonsin.

Varför skulle han ha tyskt blod i sig?

Argentinare med Tyskt påbrå är bara cirka 3 miljoner till antalet.

Messi är av Italienskt påbrå.

Argentinare av Italienskt påbrå ugör cirka 60% av befolkningen.
Citera
2012-05-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matkniv
Varför skulle han ha tyskt blod i sig?
Ingen aning. Jag säger bara att han kan ha det. Gamla tyskar har säkert satt på en o annan argentinska. Sen kom undret Messi fram. En evolution helt enkelt.

Argentinare med Tyskt påbrå är bara cirka 3 miljoner till antalet.
Så är det nog. Visst kan han ha lite tyskt skönt i sig.

Messi är av Italienskt påbrå.
Du säger det. Även Italienare är lite facister. Så det stämmer säkert.

Argentinare av Italienskt påbrå ugör cirka 60% av befolkningen.
Som sagt: Italien osar FACISM. De hälsar med högerarmen.

Messi är bara Messi. Kul att han inte är så PK. Att Barca är det får man leva med.
Citera
2012-06-08, 20:35
Medlem
emerituzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Lite sammanfattning av statistik från Messi i ligaspelet med en match kvar att spela.

50 mål på 36 matcher, alltså 1,39 per match eller om man så vill, var 63:e minut.

50 mål på 195 avslut, alltså mål på fler än vart fjärde avslut.

10 mål på straff, 3 på frispark

15 assist, tvåa i ligan
Bumpar ett gammalt inlägg lite för att bara fråga var man hittar sådan här statistik?
Citera
2012-06-09, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emerituz
Bumpar ett gammalt inlägg lite för att bara fråga var man hittar sådan här statistik?

WhoScored är bra.
http://www.whoscored.com/Regions/206/Tournaments/4
Citera
2012-06-09, 23:08
Medlem
stainds avatar
Riktigt vackert mål i kväll mot Brasilien (gjorde ett hat-trick f.ö.):

http://www.youtube.com/watch?v=s225YZaEy-Y
Citera
2012-06-09, 23:10
Medlem
L.Messi hatrick idag mot Brasilien, C.Ronaldo 0 mål idag mot Tyskland.
Citera
2012-06-09, 23:14
Medlem
NirvanAs avatar
Synd att matchen gick samtidigt som tyskland-portugal...

Hoppas han lyckas med det i VM om 2 år också, då jävlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in