2013-04-03, 16:32
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Görs det några som helst kontroller alls gällande dopning? Nu när vi snuddar på ämnet?

Det har väl hänt att man hälsat på hos barca utan förvarning några gånger, en del av dessa gånger har barca slingrat sig ur vilket leder till att folk skriker doping, andra gånger har man tagit testen och visat negativt.

Hittade en lista på de 10 spelare från testet 2011

Pique, Villa, Jeffren, Pinto, Iniesta, Valdes, Mascherano, Afellay, Messi och Xavi
Citera
2013-04-03, 17:38
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Det har väl hänt att man hälsat på hos barca utan förvarning några gånger, en del av dessa gånger har barca slingrat sig ur vilket leder till att folk skriker doping, andra gånger har man tagit testen och visat negativt.

Hittade en lista på de 10 spelare från testet 2011

Pique, Villa, Jeffren, Pinto, Iniesta, Valdes, Mascherano, Afellay, Messi och Xavi

Har du någon tillförlitlig källa till att de har slingrat sig ur kontroller en del gånger?

Barcelona testas som alla andra lag, det blir kontroll både med landslag och klubblag.

Inga spelare har testats positivt vid dessa kontroller, i alla fall vad jag vet.
Citera
2013-04-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Han är så sjukt bra den lille Messi. Helt otroligt att han kunnat gå så jävla skadefri nästan hela tiden. Men det är klart, världens bästa spelare lär väl få en del "hjälp" av läkarteamet.

Vill tillägga att det knappast bara är Messi som får hjälp med extremt avancerad doping. Antagligen får de flesta stora lagen det.

Du din felplacerade nolla.

Den ende som dopar sig är muskelberget Iniesta.
Citera
2013-04-03, 17:44
Medlem
Skönt att det med Messi inte verkar vara så farligt som det först verkade. Han behövs i returen. Han skulle även behöva spela alla ligamatcher för att kunna slå sitt rekord, men laget går före.
Citera
2013-04-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Skönt att det med Messi inte verkar vara så farligt som det först verkade. Han behövs i returen. Han skulle även behöva spela alla ligamatcher för att kunna slå sitt rekord, men laget går före.

Han har redan klarat en helt magisk gräns med 50 mål, tycker det är ganska ointressant om han slår det eller ej. Det skall till en kollaps av det större slaget om Barcelona skall tappa ligaledningen. Det är CL som gäller nu
Citera
2013-04-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Han har redan klarat en helt magisk gräns med 50 mål, tycker det är ganska ointressant om han slår det eller ej. Det skall till en kollaps av det större slaget om Barcelona skall tappa ligaledningen. Det är CL som gäller nu

Så länge chansen att slå poängrekordet finns kvar (kan väl bara kryssa en och vinna resten?) och Messi ligger och nosar på sitt, plus att han har ett mål till borta som han måste göra för att slå Ronaldos 24 bortamål. Sedan har Messi gjort mål i 25 matcher denna säsong, rekordet har Ronaldo på 28 matcher. Så länge detta lever så lever även hoppet, iaf hos mig.
Citera
2013-04-03, 19:18
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Så länge chansen att slå poängrekordet finns kvar (kan väl bara kryssa en och vinna resten?) och Messi ligger och nosar på sitt, plus att han har ett mål till borta som han måste göra för att slå Ronaldos 24 bortamål. Sedan har Messi gjort mål i 25 matcher denna säsong, rekordet har Ronaldo på 28 matcher. Så länge detta lever så lever även hoppet, iaf hos mig.
Egentligen helt oväsentliga rekord, PSG-matchen är det viktiga.
Citera
2013-04-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Egentligen helt oväsentliga rekord, PSG-matchen är det viktiga.
Det ena utesluter inte det andra. Åker man ut mot PSG så kanske det känns bra med att ha slagit poängrekordet, plus lite annat av det jag sa, eller vad tror du?
Citera
2013-04-03, 19:23
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Det ena utesluter inte det andra. Åker man ut mot PSG så kanske det känns bra med att ha slagit poängrekordet, plus lite annat av det jag sa, eller vad tror du?
En riktig klen tröst. Speciellt när han slår sitt egna rekord. De andra rekorden spelar faktiskt knappt någon roll.
Skulle dock vara lite coolt om han når över 100 ligamål på två säsonger. Finns det någon utan Ronaldo och Messi som gjort det på tre säsonger tidigare i La Liga?
Citera
2013-04-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Skulle dock vara lite coolt om han når över 100 ligamål på två säsonger. Finns det någon utan Ronaldo och Messi som gjort det på tre säsonger tidigare i La Liga?
Skit i det, det är PSG som gäller nu.
Citera
2013-04-03, 19:29
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Skit i det, det är PSG som gäller nu.
Jadu...
Citera
2013-04-03, 19:50
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Har du någon tillförlitlig källa till att de har slingrat sig ur kontroller en del gånger?

Barcelona testas som alla andra lag, det blir kontroll både med landslag och klubblag.

Inga spelare har testats positivt vid dessa kontroller, i alla fall vad jag vet.

Det skulle givetvis vara "" tecken över slingrat sig. Jag har ingen källa, nej, detta var länge sedan och jag minns inte exakt hur det var ens, vad jag minns så var det någonting i stil med att träningen avslutades ungefär samtidigt och man inte gjorde testet då (som sagt, minns inte allt). En annan gång var det schemalagt test och barca åkte på läger utan att meddela eller dylikt.

Men återigen, en källa har jag inte så avfärda gärna detta som rövarhistorier om du känner för det.
Jag avfärdar det själv som konspirationsteorier av barca-hatare så mig kvittar det om du tror på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in