2012-05-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T
Den andra personen sa ju att ingen var i närheten av målrekordet. Jag tycker att 9 mål är rätt så nära när det gäller Ronaldo. Han har ju redan gjort 7-8 hattricks.

10 mål är otroligt många mål i det här sammanhanget.
Citera
2012-05-03, 12:42
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T
Den andra personen sa ju att ingen var i närheten av målrekordet. Jag tycker att 9 mål är rätt så nära när det gäller Ronaldo. Han har ju redan gjort 7-8 hattricks.

Jag kan inte hålla med, tio mål är väldigt långt efter. Det är som att säga att göra ett mål eller elva mål inte är så stor skillnad, det är trots allt bara tio måls skillnad.

Jag förstår vad du menar men tio mål är mycket, hur man än vrider och vänder på det.
Citera
2012-05-03, 14:42
Medlem
elitzs avatar
Mycket intressant att folk förra året glorifierade Ronaldo pga av hans målgörande, snitt hit och dit.
Han var bäst trots inga tunga titlar, andra sa att titlar är det som räknas. Vissa sa att det gäller att prestera i de stora matcherna osv osv osv. Messi vs ronaldo, never ending story.

I år verkar rollerna var hyfsat utbytta spelarna emellan. Ronaldo fick en större titel än messi, messi verkar göra fler mål. Ronaldo har varit viktigast i de största matcherna.
Jag varken kan eller orkar bestämma mig för vem som är bäst och vem som ska vinna ballon dé or (stavning). Båda är så sjukt grymma spelare att det är löjligt.
Men vågar sätta 1000kr på messi, men inte för han är bättre utan för att han passar bättre som vinnare i folks ögon.

Men en sak är säker, de som tyckte som de gjorde förra året tycker annorlunda i dag och vice versa.
Komiskt hur enögda vissa supportrar kan vara.
Drar nu inte alla över samma kant, men jag upplever att det här är vanligt.

HALA MADRID
Citera
2012-05-03, 14:47
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitz
Drar nu inte alla över samma kant
HALA MADRID
Citera
2012-05-03, 14:51
Medlem
elitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Nej jag skrev fel med flit, brukar göra så för att fiska rättningar.
En tävling jag och en vän har.
Jag leder stort.
Citera
2012-05-03, 14:57
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitz
Nej jag skrev fel med flit, brukar göra så för att fiska rättningar.
En tävling jag och en vän har.
Jag leder stort.
Har ni tävlingar i dåliga ursäkter också?
Citera
2012-05-03, 15:01
Medlem
elitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Har ni tävlingar i dåliga ursäkter också?
Absolut inte, någon värdighet kvar har man ändå.
Men för din skull kan jag lyfta fram frågan för att se om intresset finns.
Citera
2012-05-03, 16:01
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag föredrar Madrid över Barca och ronaldo över Messi.

Och jag tycker Messi förtjänar priset för bästa spelare detta år mer än någonsin.

Skulle Cr7 göra ett grymt EM skulle jag kunna tänka mig att han borde förtjäna den också.

Men jag tror verkligen Messi vinner den igen.
Citera
2012-05-05, 15:26
Medlem
Mr.Golds avatar
Messi är idag två mål ifrån att tangera och tre mål ifrån att slå världsrekordet i antal gjorda mål på en säsong som innehas av Archibald Stark som gjorde 70 mål 1925. Med tre matcher kvar så kan allt hända
Citera
2012-05-05, 15:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold
Messi är idag två mål ifrån att tangera och tre mål ifrån att slå världsrekordet i antal gjorda mål på en säsong som innehas av Archibald Stark som gjorde 70 mål 1925. Med tre matcher kvar så kan allt hända
Ett mål ifrån rekordet i ligaspel, nån Rumänsk spelare hade tydligen gjort 47mål för längesen i deras högsta liga.
Citera
2012-05-05, 15:58
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold

vad var det för rekord denna muller hade som Messi slog nyss? trodde det var flest mål på en säsong?
Citera
2012-05-05, 16:01
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
vad var det för rekord denna muller hade som Messi slog nyss? trodde det var flest mål på en säsong?

Müller hade rekordet på 67 mål fast det var ju bara i Europa. Globalt sett har denne Stark rekordet på 70 mål som han gjorde i USA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in