Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Inter blev väldigt starka med Zlatan i laget, det är ju trots allt en klasspelare vi talar om. Han bar inte laget men han gjorde dem bättre. Roma är och har alltid varit ojämna, de kom visserligen två i ligan det året med 75 poäng, Inter mosade med 97.
Inter kunde som sagt knappat misslyckas med att vinna ligan, de krossade till och med i ligan.
jag tycker fortfarande inte man kan säga att inter inte kunde misslyckas med att vinna ligan, det hade trots allt inte vunnit den på över 15 år, då är man inget riktigt topp-topplag. en jämförelse med premier league: om united, city, chelsea och arsenal hade blivit nedgraderade till championship och liverpool hade värvat typ cavani så hade jag absolut inte sett det som att liverpool redan säkrat titeln på förhand, det finns trots allt andra konkurrenter som skulle kunna vinna, på samma sätt som det säkerligen kunnat ske i italien, sett till hur läget såg ut när juventus blev relegerade.
men, som du sa. inter blev väldigt starka med zlatan i laget. då tycker jag också han ska få en hel del cred för att dom faktiskt vann, det berodde inte bara på att de två starkaste lagen inte fick vara med i racet.