2012-12-02, 17:15
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Varför gillar du inte honom? Han är ju svår att inte gilla.

Jag tror att många tycker han är tråkig den enda man känner till är ju Messi fotbollsspelaren, det han gör på plan.

Bara en sån skitsak som att folk skämtar om Ronaldos frisyrer gör honom lite mer mänsklig och för vissa lättare att relatera till.

Hur många vanliga Svenssons har sett Messi i en intervju eller vad Messi gillar att göra på fritiden typ?

Sedan älskar många att se Messi spela fotboll och det räcker ju men det är nog lätt känna att han är lite färglös.
Citera
2012-12-02, 17:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag tror att många tycker han är tråkig den enda man känner till är ju Messi fotbollsspelaren, det han gör på plan.

Bara en sån skitsak som att folk skämtar om Ronaldos frisyrer gör honom lite mer mänsklig och för vissa lättare att relatera till.

Hur många vanliga Svenssons har sett Messi i en intervju eller vad Messi gillar att göra på fritiden typ?

Sedan älskar många att se Messi spela fotboll och det räcker ju men det är nog lätt känna att han är lite färglös.
Hur många har sett Ronaldos son? Ronaldo är inte så värst öppen heller

Messi agerar som man ska, man måste värna om sitt privatliv.
Citera
2012-12-02, 17:29
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Det finns väl inget "ska". Men personligen bryr jag mig inte om att Messi inte har en så färgglad personlighet, han har gett mig så mycket annat.
Citera
2012-12-02, 17:54
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:

Det handlar om vilka stämplar folk sätter på dom diva t.ex eller hur många som tar upp hur snygg han är eller motsatsen hur bögig han ser ut osv.

Folk har helt klart mer åsikter om Ronaldo medans man inte har några åsikter alls om Messi.

Och detta är verkligen ingen kritik mot Messi! Men det är lätt att förstå att vissa tycker han är tråkig/ointressant.

Att ronaldos tråd har mer än dubbelt så många inlägg är ju delvis pågrund av detta. Hur mycket skvallras det om Messi i tabloiderna t.ex? Alla vet att han kommer stanna i Barca hela karriären.
Citera
2012-12-02, 18:04
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Det handlar om vilka stämplar folk sätter på dom diva t.ex eller hur många som tar upp hur snygg han är eller motsatsen hur bögig han ser ut osv.

Folk har helt klart mer åsikter om Ronaldo medans man inte har några åsikter alls om Messi.

Och detta är verkligen ingen kritik mot Messi! Men det är lätt att förstå att vissa tycker han är tråkig/ointressant.

Att ronaldos tråd har mer än dubbelt så många inlägg är ju delvis pågrund av detta. Hur mycket skvallras det om Messi i tabloiderna t.ex? Alla vet att han kommer stanna i Barca hela karriären.
Ronaldos tråd är iofs ett år äldre och han var även en världsspelare innan Messi.
Men visst du har en poäng.
Edit: Fast ge den här tråden något/några år. Den kom ju inte igång på allvar innan att jag (lite stolt) postade i den för cirka 11 månader sedan.
Senast redigerad av Carlcooling 2012-12-02 kl. 18:07.
Citera
2012-12-02, 18:39
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
fast varför skulle dom knappast kunnat misslyckats? ser inte varför dom skulle ha haft så mkt större chans än t.ex. roma på förhand. kollar man på deras ligaplaceringar under 2000-talet (före calciopoli) så hade roma slutat före inter fler år än tvärtom. nu i efterhand visade ju sig inter vara det bättre laget, men ser inte varför det skulle vara självklart att ett lag som inte vunnit ligan sen 80-talet och inte ens presterat bäst bland sina konkurrenter (minus milan och juventus) de senaste åren skulle ha fått ligasegern serverad.

Inter blev väldigt starka med Zlatan i laget, det är ju trots allt en klasspelare vi talar om. Han bar inte laget men han gjorde dem bättre. Roma är och har alltid varit ojämna, de kom visserligen två i ligan det året med 75 poäng, Inter mosade med 97.

Inter kunde som sagt knappat misslyckas med att vinna ligan, de krossade till och med i ligan.
Citera
2012-12-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Inter blev väldigt starka med Zlatan i laget, det är ju trots allt en klasspelare vi talar om. Han bar inte laget men han gjorde dem bättre. Roma är och har alltid varit ojämna, de kom visserligen två i ligan det året med 75 poäng, Inter mosade med 97.

Inter kunde som sagt knappat misslyckas med att vinna ligan, de krossade till och med i ligan.

jag tycker fortfarande inte man kan säga att inter inte kunde misslyckas med att vinna ligan, det hade trots allt inte vunnit den på över 15 år, då är man inget riktigt topp-topplag. en jämförelse med premier league: om united, city, chelsea och arsenal hade blivit nedgraderade till championship och liverpool hade värvat typ cavani så hade jag absolut inte sett det som att liverpool redan säkrat titeln på förhand, det finns trots allt andra konkurrenter som skulle kunna vinna, på samma sätt som det säkerligen kunnat ske i italien, sett till hur läget såg ut när juventus blev relegerade.

men, som du sa. inter blev väldigt starka med zlatan i laget. då tycker jag också han ska få en hel del cred för att dom faktiskt vann, det berodde inte bara på att de två starkaste lagen inte fick vara med i racet.
Senast redigerad av M.S 2012-12-02 kl. 19:55.
Citera
2012-12-02, 21:02
Medlem
Zlatans utspel: "Messi borde inte få Ballon d'or"
Detta fick mig att tappa respekten för Zlatan lite. http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/zlatans-utspel-messi-borde-inte-fa-ballon-dor/

Själv har han fått svenska guldbollen 6 ggr och inte fan klagar han på det.
Citera
2012-12-02, 21:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Detta fick mig att tappa respekten för Zlatan lite. http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/zlatans-utspel-messi-borde-inte-fa-ballon-dor/

Zlatan har uppenbarligen något personligt emot Messi efter sin misslyckade sejour i barcelona.
Citera
2012-12-02, 21:30
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66

Samma här, fattar inte vad Zlatan håller på med. Jag tror förövrigt inte på att han inte vet hur många gånger Messi kammat hem Ballon dOr.
Citera
2012-12-02, 22:34
Medlem
Citat:
Zlatan har uppenbarligen något personligt emot Messi efter sin misslyckade sejour i barcelona.

Skitsnack. Han hävdar att juryn borde vara rättvis vilket han har rätt i. Förra året hävdade han att Messi förtjänade guldbollen vilket han hade rätt i.
Citera
2012-12-02, 23:08
Medlem
Vissa säger att Messi har fem matcher på sig att slå Mullers rekord.
Fyll gärna i vilken match/datum det rör sig om.

5 Dec: Barcelona - Benfica
9 Dec: Real Betis - Barcelona
16 Dec: Barcelona - Atl Madrid
22 Dec: Valladolid - Barcelona
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här