2012-05-06, 23:46
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det är rätt intressant att varje Messi post/tråd eller inlägg drar till sig maränger som flugor. Det är en besatthet utöver det vanliga. Postar någon ett inlägg om Messi så kan du ge dig på att där snart flockas maränger i drivor.

Den här tråden har 450 inlägg, jag skulle tippa på att minst hälften är från maränger. De är så besatta av Messi att han har fått en egen tråd på Real Madrids eget forum, 260 sidor lång med över 5000 inlägg
Haha ja det är ganska intressant. Men det är så kul när man verkligen ser bitterheten lysa igenom deras inlägg. CR7DO7 är ett perfekt exempel. Hans inlägg är definitionen av bitterhet.
Citera
2012-05-07, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det är rätt intressant att varje Messi post/tråd eller inlägg drar till sig maränger som flugor. Det är en besatthet utöver det vanliga. Postar någon ett inlägg om Messi så kan du ge dig på att där snart flockas maränger i drivor.

Den här tråden har 450 inlägg, jag skulle tippa på att minst hälften är från maränger. De är så besatta av Messi att han har fått en egen tråd på Real Madrids eget forum, 260 sidor lång med över 5000 inlägg

tur då att denna tråden (https://www.flashback.org/t345520p162) finns här på flashback så det balanseras ganska väl
Citera
2012-05-07, 11:26
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
tur då att denna tråden (https://www.flashback.org/t345520p162) finns här på flashback så det balanseras ganska väl
Ja för Flashback är ju Barcas forum...
Citera
2012-05-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Ja för Flashback är ju Barcas forum...

"Den här tråden har 450 inlägg, jag skulle tippa på att minst hälften är från maränger."

Ja för det var nog inte detta jag syftade på...

cristiano-tråden är ju för fan precis likadan fast omvänt (sedan 2009). där kan man bland annat läsa att ronaldo minsann inte är top-5 i världen och vid transfern att han skulle floppa i real och överglänsas av kaka. självklart av barcafans.

för att hålla mig till topic: imponerande rekord av messi att göra så många mål i år. synd bara att barcafans inte kunde erkänna det samma förra året utan skyllde på att ronaldo gjorde massa mål när ligan redan var avgjord, dom räknades tydligen inte då
Senast redigerad av M.S 2012-05-07 kl. 13:21.
Citera
2012-05-07, 19:53
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
för att hålla mig till topic: imponerande rekord av messi att göra så många mål i år. synd bara att barcafans inte kunde erkänna det samma förra året utan skyllde på att ronaldo gjorde massa mål när ligan redan var avgjord, dom räknades tydligen inte då

Så du menar att inga Barca-fans kunde erkänna att det Ronaldo gjorde förra var bra? Personligen tyckte jag det var fantastiskt med 40 mål efter en hel säsong, det var ju ett galet rekord.

Annars tycker jag att det är väldigt många maränger som tycker att Messis prestation den här säsongen inte är så mycket att komma med, Barcelona vann ju inte ligan. Trist när man inte kan erkänna en bra prestation bara för att man inte hejar på laget.
Citera
2012-05-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Så du menar att inga Barca-fans kunde erkänna att det Ronaldo gjorde förra var bra? Personligen tyckte jag det var fantastiskt med 40 mål efter en hel säsong, det var ju ett galet rekord.

Annars tycker jag att det är väldigt många maränger som tycker att Messis prestation den här säsongen inte är så mycket att komma med, Barcelona vann ju inte ligan. Trist när man inte kan erkänna en bra prestation bara för att man inte hejar på laget.

självklart inte varenda barca-fan i hela världen, men för att citera dig "väldigt många" barcafans tyckte inte ronaldos rekord var så märkvärdigt då han minsann hade öst in mål på slutet av säsongen när allt redan var avgjort. menar du verkligen att du inte läste folk här skriva detta efter förra säsongen? konstigt, för jag gjorde det flera gånger.

nu när messi gör samma sak så låter det helt plötsligt "Omg så vackert av messi! han är helt sjuk " osv. (vilket ju stämmer), lite synd bara att vissa av dessa postare satt och sågade ronaldos rekord för att han minsann gjorde X mål i slutet av ligan när lag inte hade något att spela för.
Citera
2012-05-07, 21:40
Medlem
Lite sammanfattning av statistik från Messi i ligaspelet med en match kvar att spela.

50 mål på 36 matcher, alltså 1,39 per match eller om man så vill, var 63:e minut.

50 mål på 195 avslut, alltså mål på fler än vart fjärde avslut.

10 mål på straff, 3 på frispark

15 assist, tvåa i ligan
Citera
2012-05-07, 23:01
Medlem
Levensteins avatar
Hur länge till tror ni Messis spelteknik kommer utvecklas, när tror ni att han kommer börja bli sämre?
Citera
2012-05-07, 23:08
Medlem
intebadsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levenstein
Hur länge till tror ni Messis spelteknik kommer utvecklas, när tror ni att han kommer börja bli sämre?

Han har redan börjat bli sämre. Speciellt i dom stora matcherna.
Men på allvar vid kanske 27 kommer ligga kvar ganska stabilt till 31-32 då han börjar bli sämre på riktigt
Citera
2012-05-07, 23:16
Medlem
Levensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intebadsalt
Han har redan börjat bli sämre. Speciellt i dom stora matcherna.
Men på allvar vid kanske 27 kommer ligga kvar ganska stabilt till 31-32 då han börjar bli sämre på riktigt

du verkar inte ha någon aning om vad du snackar om....

I vilka matcher har han underpresterat? De senaste matcherna har han bland annat gjort 2 hattrick..

Varför åldrarna du valt ut?
Citera
2012-05-07, 23:17
Medlem
Quorthons avatar
Jag tror nog att Messi kommer kunna vara en riktigt grym spelare fram till han är en bra bit över 30 så länge han slipper svåra skadebekymmer och håller fokus och tycker det är roligt. Hans roll kommer nog förändras men han är ju lika snabb i hjärnan som han är i fötterna på planen vilket är en stor fördel. Ronaldo kommer nog åldras med mindre värdighet även om jag tror att han också har potential att ta sig an en annan roll.
Citera
2012-05-07, 23:22
Medlem
När Messi tappar speed kan han lira en Xavi roll då han är en väldigt bra passningsspelare också. Så en bit över 30? Hoppas bara inte han får några allvarliga skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in