2012-05-07, 23:28
Medlem
intebadsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levenstein
du verkar inte ha någon aning om vad du snackar om....

I vilka matcher har han underpresterat? De senaste matcherna har han bland annat gjort 2 hattrick..

Varför åldrarna du valt ut?

El Classico på camp nou.

CL mot chealse.

Enligt mig dom 3viktigaste matcherna på säsongen då måste dom viktigaste spelarna kliva fram
Det har inte messi gjort. Dock är han en otrolig spelare det kan ingen ta ifrån honom!

Sedan är det baserar jag resten enbart på magkänsla. Eftersom det är väldigt svårt att förutspå när en spelare kommer försämras.
Vi har sett spelare gått från jättebra till inte lika bra på 1säsong. Vem vet messi kanske drar på sig en jobbig skada och får det svårt att komma tillbaka.
Citera
2012-05-07, 23:31
Medlem
belboolas avatar
har Messi varit skadad någon gång dom senaste säsongerna?
Citera
2012-05-07, 23:31
Medlem
Levensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intebadsalt
El Classico på camp nou.

CL mot chealse.

Enligt mig dom 3viktigaste matcherna på säsongen då måste dom viktigaste spelarna kliva fram
Det har inte messi gjort. Dock är han en otrolig spelare det kan ingen ta ifrån honom!

Sedan är det baserar jag resten enbart på magkänsla. Eftersom det är väldigt svårt att förutspå när en spelare kommer försämras.
Vi har sett spelare gått från jättebra till inte lika bra på 1säsong. Vem vet messi kanske drar på sig en jobbig skada och får det svårt att komma tillbaka.

Alla spelare kan ha dåliga dagar, idiotiskt att kolla på en spelares talang genom 2 matcher...

Sen magkänslan? haha vart får du känslan att Messi kommer bli sämre? Det finns i princip inga förutsättningar för det bortsett från en skada, vilket inte är jättetroligt de närmsta åren..

Vilka spelare har gått från bra till dåliga på 1 år?
Citera
2012-05-08, 14:21
Medlem
intebadsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levenstein
Alla spelare kan ha dåliga dagar, idiotiskt att kolla på en spelares talang genom 2 matcher...

Sen magkänslan? haha vart får du känslan att Messi kommer bli sämre? Det finns i princip inga förutsättningar för det bortsett från en skada, vilket inte är jättetroligt de närmsta åren..

Vilka spelare har gått från bra till dåliga på 1 år?
Men nu var det inte så att jag sa att messi var dålig.. Där emot tycker jag att CR har varit bättre då han har faktiskt presterat i dom avgörande matcherna. Det gör inte messi till en dålig spelare. För det är han inte i år har han varit världens näst bästa spelare enligt mig.

Magkänsla är vårat ``sjättesinne`` som kan säga vad som kan hända.
Till exempel.
Jag väljer mellan en Cola och en Fanta magkänslan säger fanta.
Därför väljer jag fantan. Betyder det att Fantan var godare eller ett bättre val? nej.
Behöver de valet baseras på någonting nej.

Och Ja det är såklart messi kmr bli sämre inte direkt så att han kommer spela tills han fyller 100år

Sedan sa jag de där med skadan lite ironiskt. Men det är svårt att veta när man läser något över nätet.

Och ja.
Andy Carroll
Senast redigerad av intebadsalt 2012-05-08 kl. 14:24.
Citera
2012-05-08, 17:17
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article14797833.ab
Citera
2012-05-08, 17:24
Medlem
belboolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasfilm
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article14797833.ab
alltid nån som ska gnälla
Citera
2012-05-08, 17:25
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasfilm
Som jag nämnt tidigare med Luis Suarez fallet så är det ju så att vi sydamerikaner använder ordet "negrito och negro" mycket oftare än här i Europa. Vi menar inget illa med det. Det är inte som att kalla någon här för neger.

Att Messi är rasist tror jag inte, inte heller Suarez, Higuain eller Heinze (Som också nämns i artikeln). En av Messis bästa kompis i Barca är ju Abidal och han närmsta vänner är Alves och Ronaldinho som är mer mörkhyade än Ferdinand (Som ju ser sig som de mörkhyadernas huvudman i England).

Edit: Jag sitter nu inte här och försvarar Messi bara för att han tillhör Barca utan jag har gjort det tidigare med Suarez som sagt,, och även med Higuain och Heinze som kallar Diarra för negro tycker jag är överdrivet att de tar åt sig så mycket. Vi kallas t.ex alla blonda för "ryssar" men inte bryr de sig om det..
Citera
2012-05-08, 17:30
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
http://www.fororealmadrid.com/viewtopic.php?f=24&t=14556&p=643166&sid=491f904e0f 98732e40b3b24292e07d90#p643166

Märkligt nog så finns det ingen Cristiano Ronaldo tråd på barsafansens motsvarighet. Är Ronaldo så pass ointressant, stackare, han får inte ens en pisstråd till uppmärksamhet från rivalernas fans

Citat:
ororealmadrid.com 2004-2011, Creado con phpBB ©
No somos una página oficial del Real Madrid C.F.

http://www.fororealmadrid.com/portal.php

Det där är inte Real Madrids eget forum. Det är inte heller märkvärdigt att man diskuterar en så bra spelare som Messi.

Citat:
– När vi vann med Hercules mot Barcelona hade jag en liten dispyt med honom (Messi). Innan matchen hälsade han på mig, under matchen var det igen "Hej, negro" några gånger. Efter matchen tackade jag inte honom.

Det här kan inte förklaras med kulturskillnader. Notera sammanhanget.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-05-08 kl. 17:39.
Citera
2012-05-08, 17:31
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intebadsalt
Men nu var det inte så att jag sa att messi var dålig.. Där emot tycker jag att CR har varit bättre då han har faktiskt presterat i dom avgörande matcherna. Det gör inte messi till en dålig spelare. För det är han inte i år har han varit världens näst bästa spelare enligt mig.

Magkänsla är vårat ``sjättesinne`` som kan säga vad som kan hända.
Till exempel.
Jag väljer mellan en Cola och en Fanta magkänslan säger fanta.
Därför väljer jag fantan. Betyder det att Fantan var godare eller ett bättre val? nej.
Behöver de valet baseras på någonting nej.

Och Ja det är såklart messi kmr bli sämre inte direkt så att han kommer spela tills han fyller 100år

Sedan sa jag de där med skadan lite ironiskt. Men det är svårt att veta när man läser något över nätet.

Och ja.
Andy Carroll

Och CR7 har inte failat när det gällde som mest...

Messi har gjort väldigt bra ifrån sig i flera stormatcher. CDR matcherna mot Real Madrid, Spanska supercup matcherna där han gjorde 3 mål (också mot Real Madrid) och matcherna mot Milan.

Vart var CR i spanska supercupen? I CDR? I straffavgörandet mot Bayern?

Alla spelare kan ha en dålig dag på jobbet, även Messi och CR7.
Citera
2012-05-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Som jag nämnt tidigare med Luis Suarez fallet så är det ju så att vi sydamerikaner använder ordet "negrito och negro" mycket oftare än här i Europa. Vi menar inget illa med det. Det är inte som att kalla någon här för neger.

Att Messi är rasist tror jag inte, inte heller Suarez, Higuain eller Heinze (Som också nämns i artikeln). En av Messis bästa kompis i Barca är ju Abidal och han närmsta vänner är Alves och Ronaldinho som är mer mörkhyade än Ferdinand (Som ju ser sig som de mörkhyadernas huvudman i England).

Edit: Jag sitter nu inte här och försvarar Messi bara för att han tillhör Barca utan jag har gjort det tidigare med Suarez som sagt,, och även med Higuain och Heinze som kallar Diarra för negro tycker jag är överdrivet att de tar åt sig så mycket. Vi kallas t.ex alla blonda för "ryssar" men inte bryr de sig om det..

håller med. drenthe vet ju precis det du skrev också (om han inte sitter och spelar WoW på sitt rum all sin lediga tid), men negros gonna negro, klart man ska ta åt sig och gråta över "rasism"
Citera
2012-05-08, 18:21
Medlem
Vet ej om detta stämmer.

Men är Messi rasist så cred till honom. Svarta kan ju också vara rasister.

En jobbig neger är alltid en negro, negro .

HAIL MESSI!
Citera
2012-05-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83

Men det är inte riktigt vad du menar som det handlar om utan hur negern uppfattar ordet/begreppet. Det är inte bara i Sydamerika som man använder vissa ord men känner negern det som kränkande så är det ju det trots att jag finner det löjligt. Sen om man säger "Hej, negro" flera ggr under en match så förstår man att det inte är menat som något snällt utan då använder man negro som en förolämpning. Barca förlorade en match och Messi var nog riktigt frustrerad och i hettans stund råkade han säga "fel" sak, händer många men jag undrar varför negern väntade så pass länge med att berätta om händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in